Hoe plaats ik ze terug?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Sachs speedforce r 50cc 2T 2009


Ik ben mijn rem klauw aan het reviseren maar wat is de manier om de blokjes weer na montage op de rem schijf te krijgen?

Het is voor de voor rem. Achter moet nog.

De 2 schroeven rechts dat zijn borg pennen/ schroefjes die door de rem blokjes heb gaan.

De blokjes laten zich iets uit elkaar drukken maar niet genoeg.

Groetjes manu
 

Attachments

  • 15734907217829081890162476147496.jpg
    15734907217829081890162476147496.jpg
    220.9 KB · Views: 28
  • 15734909995258518799967898683649.jpg
    15734909995258518799967898683649.jpg
    261.4 KB · Views: 42
Advertisement - register to remove this

Maar de bendix staat niet gelijk met de starterkrans??

Hij draait wel mee maar de bendix heeft een soort lipje.

Maar hij draait wel. Compressie is er, vonk is er, brandstof zit erin.

1 op 1 de cilinder vervangen. Maar ik weet niet waarom die niet start...

Ik begin wel iets te vermoeden maar weet niet of het ermee te maken heeft.
 
Hij draait wel mee maar de bendix heeft een soort lipje.

Maar hij draait wel. Compressie is er, vonk is er, brandstof zit erin.

1 op 1 de cilinder vervangen. Maar ik weet niet waarom die niet start...

Ik begin wel iets te vermoeden maar weet niet of het ermee te maken heeft.

Wat is je vermoeden?
Ik zou gewoon de standaard dingen nog even bekijken.

Misschien iets over het hoofd gezien
 
Wat is je vermoeden?
Ik zou gewoon de standaard dingen nog even bekijken.

Misschien iets over het hoofd gezien

Mijn uitlaat had een soort pijpje op de bocht met een slang erop. vlak bij de cilinder. Deze was al zo goed als door verroest. Deze is er nu dus af.

Al hebben ze me hier wel gezegd dat een normale uitlaat voor een 2takt zou ook goed zijn.

Dus zonder die slang.

Da's mijn vermoeden...(al weet ik niet mee waar die in het blok moest zitten) dat die wel aangesloten moet worden? Het ging om het stukje pijp aan de uitlaatbocht.
 
Mijn uitlaat had een soort pijpje op de bocht met een slang erop. vlak bij de cilinder. Deze was al zo goed als door verroest. Deze is er nu dus af.

Al hebben ze me hier wel gezegd dat een normale uitlaat voor een 2takt zou ook goed zijn.

Dus zonder die slang.

Da's mijn vermoeden...(al weet ik niet mee waar die in het blok moest zitten) dat die wel aangesloten moet worden? Het ging om het stukje pijp aan de uitlaatbocht.

Dat noemen veel 2t mensen het 'piemeltje' deze haal je ervanaf op harder te kunnen. (begrenzing)
Denk dat je dat wel kent toch?
 
Zie foto's, zou ook niet weten wat die in het blok zou moeten
 

Attachments

  • 15748694724744766805666968597967.jpg
    15748694724744766805666968597967.jpg
    260.2 KB · Views: 10
  • 15748696118258189591984850156484.jpg
    15748696118258189591984850156484.jpg
    323.2 KB · Views: 10
  • 15748697533963990949408586990625.jpg
    15748697533963990949408586990625.jpg
    341.9 KB · Views: 8
Dat is geen bobine op de uitlaat, maar een eenrichting membraan klep.. Zo kan er wel lucht in de uitlaat komen.. Maar uitlaat gassen kan niet in dat systeem komen.. Zoals ik de fotos heb bekeken is de uitlaat dicht gelast.. Dus dat is goed gedaan.
 
Dat is geen bobine op de uitlaat, maar een eenrichting membraan klep.. Zo kan er wel lucht in de uitlaat komen.. Maar uitlaat gassen kan niet in dat systeem komen.. Zoals ik de fotos heb bekeken is de uitlaat dicht gelast.. Dus dat is goed gedaan.
Ok. Tja dan nu nog uitzoeken waarom die niet start.

Ik weet het ff niet...

Misschien toch iemand die me kan vertellen wat ik fout heb gedaan..?

Heb alleen de cilinder vervangen...(

De hoofd sproeier moet toch "vast" zitten?

Ik ben al de hele week "object blind" ik zie het gewoon ff niet meer.

Vario is goed. Elec. Srtaten wil wel maar iets lijkt niet te pakken.

Bendix draait gewoon mee.
 
Ik volg je topic niet zo meer... (word een beetje erg onduidelijk allemaal)

Eerst heb je het over de remklauw. Dan lees ik over je uitlaat en dat membraan ding.. En dan ga je weer over je cilinder hebben.

Maak eens even een nieuwe samen gestelde post hieronder dit bericht.. Met een goed omschreven probleem wat er aan de hand is..
En wat je er zelf eraan hebt gedaan.. Misschien komen we dan een keer verder.
 
Ik zal me richten op het start probleem,

Wat heb ik gedaan,

Cilinder vervangen voor ook weer een 50cc van TNT.

De koppaking is nieuw.

Het is me wel opgevallen dat ik de pet niet goed vast kan draaien. Schroefdraad zo goed als op van de cilinder pennen.

Gevolg is lucht uit de pet. Ik voel het. Heb dus voor nu nieuwe cilinder pennen besteld.

M7x110mm.

Zou dat beetje "valse lucht" een reden kun de. Zijn van niet starten? Compressie verlies?

Sproeier die erin zit is maat 62.

Met info heb ik voor nu niet.



Gr manu
 
Ik zal me richten op het start probleem,

Wat heb ik gedaan,

Cilinder vervangen voor ook weer een 50cc van TNT.

De koppaking is nieuw.

Het is me wel opgevallen dat ik de pet niet goed vast kan draaien. Schroefdraad zo goed als op van de cilinder pennen.

Gevolg is lucht uit de pet. Ik voel het. Heb dus voor nu nieuwe cilinder pennen besteld.

M7x110mm.

Zou dat beetje "valse lucht" een reden kun de. Zijn van niet starten? Compressie verlies?

Sproeier die erin zit is maat 62.

Met info heb ik voor nu niet.



Gr manu

Heb je je kick al gerepareerd, hierdoor kan je alleen makkelijk voelen of hij compressie verlies heeft.
1. Er komt een hoge piep tijdens het kicken (komt van de cilinder/kop)
2. Je hebt geen tegendruk tijdens het kicken

Wanneer je dit hebt is er geen compressie en start ie ook niet.
 
Heb je je kick al gerepareerd, hierdoor kan je alleen makkelijk voelen of hij compressie verlies heeft.
1. Er komt een hoge piep tijdens het kicken (komt van de cilinder/kop)
2. Je hebt geen tegendruk tijdens het kicken

Wanneer je dit hebt is er geen compressie en start ie ook niet.
Nee kick nog niet gerepareerd. (Onderdelen)

Maar electrische start doet het, draait rond maar slaat niet aan.
Dus compressie zou die moeten opbouwen. Mits die Lucht verliest.

Lucht" lek" bij de pet is niet goed lijkt me.
 
Back
Top