Hoe plaats je die trekveertjes?

Binnetie

Well-Known Member
Ik ben vandaag voor het eerst eens bezig geweest met het plaatsen van zwarte malossi veertjes. Weet iemand een goeie maniet om die gewichtjes te plaatsen? (ik doe het dus voor het eerst heh)

Want ik krijg ze iedere keer net niet in beide gaatjes kom net een paar mm te kort!

ALVAST BEDANKT!
 
Advertisement - register to remove this

neem een stuk ijzerdraad of een stevig stuk touw (schoenveter oid). haak dat draadje achter de ene kant van het veertje en haak de andere kant van het veertje in je koppeling. en dan trekken :) als je hard genoeg trekt rekt het veertje zo ver uit dat je em zo in je koppeling kan haken.
 
Ik zet de koppeling in de bankschroef doe een veertje in 1 kant erin en pak hem beet met een waterpomptang , combie tang of een platbek tang en dan flink aan trekken en dan naar beneden drukken en hij zit als het goed is.

veel suc6
 
ik was er vandaag ook dus de hele tijd mee aan het kutten, heb er 1 op, ben er daarna mee gestopt...

die dingen er helemaal onder, heb ik op derde stand zeg maar (volgens boekje het hoogtoerigste). en die waar je veertje aanhangt heb ik in het midden...
 
Originally posted by Xyco
Ik zet de koppeling in de bankschroef doe een veertje in 1 kant erin en pak hem beet met een waterpomptang , combie tang of een platbek tang en dan flink aan trekken en dan naar beneden drukken en hij zit als het goed is.

veel suc6

Beter gebruik je gewoon een stuk touw of ijzerdraad, gaat stukke makkelijker...
 
het gaat super makkelijk met 2 schroevendraaiers ;)
beetje kut uitleggen maaruh , hier toch een poging :p

een schroevendraaier steek je in "een" gat die in de koppeling zit. dan zet je die andere zeg maar tegen die ene in het gat aan. met het veertje aan 1 kant in de koppeling en de andere kant van het veertje om de schroevendraaiert. en dan trek je uhm er zo in. soort hefboom id ofzo.... lekker duidelijk allemaal maja kon niet anders :p
 
gebruik de bankschroef, gebruik een touwtje en 1 lange schroevendraaier. Doe het touwtje door het veertje, leg er een goeie knoop ik en doe hem rond de schroevendraaier. Gebruik daarna gewoon de schroevendraaier als hefboom tegen de bankschroef. Dan is het echt super easy.
 
Back
Top