Hoe plaats ik ze terug?

Carter

Member
Waarom de oude klauw niet gedemonteerd waarschijnlijk schuin ingedrukt .remcupje zit dan vast en was waarschijnlijk al niet meer in goede staat schoonmaken en anders nieuw cupie kopen. al die centjes swa al die centjes geintje hoor wat doe je met je oude klauw hij is nu toch niet meer nodig haal m uit elkaar dan snap je wat je ziet en dan opknappen eventeuul spuiten dan verpatse .je weet zeluf
 
Last edited:

Carter

Member
Waarom de oude klauw niet gedemonteerd waarschijnlijk schuin ingedrukt .remcupje zit dan vast en was waarschijnlijk al niet meer in goede staat schoonmaken en anders nieuw cupie kopen. al die centjes swa al die centjes geintje hoor wat doe je met je oude klauw hij is nu toch niet meer nodig haal m uit elkaar dan snap je wat je ziet en dan opknappen eventeuul spuiten dan verpatse .je weet zeluf
Dus
 
Last edited:

Manu76

Custom R
Dat je het nu weet dus DUS
Je bedoeld door je reactie weet ik het nu? En tussentijds je bericht aanpassen mijnheertje.. zoals ik nu doe. ;)

Ik had de remklauw al uit elkaar gehaald en heb gezien wat ik moest zien.

Als ik namelijk iets heb wat weg kan haal ik het uit elkaar en op deze manier leer ik best veel.

Ben gek op de techniek van hoe dingen in elkaar zitten en werken. :)
 
Last edited:

Manu76

Custom R
Nou die 2 minuutjes op de filmpjes gaat niet op v.w.b op druk brengen.

Totaal 20 minuten. Lucht is eruit en rem staat op druk. De lucht bleef maar uit de rempot komen. Uiteindelijk kwam een klein staaltje remvloeistof.

Dus in mijn ogen vol. Handvat ging steeds meer druk opbouwen.

Nu remt die als nieuw!

Weer wat geleerd. :)

Ik vroeg me wel het volgende af. Ik heb een nieuwe remslang voor achter maar die is mega gekruld.
En het geheugen van het staal keert terug.

Hoe halen jullie de krullen eruit? (Nee niet van je vrouw;))

Dus heb het nu zo gedaan:

Zeg maar van banjo naar banjo. 1 kant aan de muur (beschermd) andere kant Zolang aan de scooter. Redelijk op spanning.

Kan ik het geheugen beïnvloeden ten gunste met bijvoorbeeld een warmte pistool die tot 640 graden kan?

Ik denk graag out of the box.

(Diagonale streep op de foto)


EDIT: het werkt! :)
 

Attachments

Last edited:

Manu76

Custom R
Ik zit te denken om achter ook een nieuwe klauw te monteren maar welke moet ik dan hebben of past op mijn sachs speedforce?

Ebay.de, ebay.uk. ebay.com, ik kan alleen maar gebruikte vinden.

En linkje zou heel fijn zijn. :)

Moet ik met de klauw naar de shop?

En die 7 van de DOT, is dat 2007 of 2017?

Het gaat dus om de remklauw voor de achter rem.
 

Attachments

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Ik zit te denken om achter ook een nieuwe klauw te monteren maar welke moet ik dan hebben of past op mijn sachs speedforce?

Ebay.de, ebay.uk. ebay.com, ik kan alleen maar gebruikte vinden.

En linkje zou heel fijn zijn. :)

Moet ik met de klauw naar de shop?

En die 7 van de DOT, is dat 2007 of 2017?

Het gaat dus om de remklauw voor de achter rem.
DOT 7 betekent een bepaalde remolie geloof ik. Maar DOT 7 bestaat niet :/
Maar heb 1 vraag, waarom wil je je remklauw vervangen? Is deze defect? Gewoon schone remvloeistof en nieuwe remblokken en je bent klaar toch?
 

Manu76

Custom R
DOT 7 betekent een bepaalde remolie geloof ik. Maar DOT 7 bestaat niet :/
Maar heb 1 vraag, waarom wil je je remklauw vervangen? Is deze defect? Gewoon schone remvloeistof en nieuwe remblokken en je bent klaar toch?
Nee deze DOT op de wielwand betekend het bouwjaar van de band.

Die DOT die jij bedoeld is van de rem vloeistof. DOT 3 of 4 zeg maar.

Ik zit er aan te denken, en voor dit type zijn de onderdelen schaars. Dus zit er aan te denken want de voorste was gaar en kwam niet op druk. Met de achterrem hetzelfde.

Heb nu een nieuwe remkabel dus eerst hiermee proberen.

De vorige rem slang was ook gaar.

Vandaar...
 

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Nee deze DOT op de wielwand betekend het bouwjaar van de band.

Die DOT die jij bedoeld is van de rem vloeistof. DOT 3 of 4 zeg maar.

Ik zit er aan te denken, en voor dit type zijn de onderdelen schaars. Dus zit er aan te denken want de voorste was gaar en kwam niet op druk. Met de achterrem hetzelfde.

Heb nu een nieuwe remkabel dus eerst hiermee proberen.

De vorige rem slang was ook gaar.

Vandaar...
Vaak als een remklauw niet op druk staat ligt het eraan of er wel voldoende remvloeistof is en/of luchtbellen.
Meestal uit mijn eigen ervaring met oudere scooters is dat de remklauw heel vaal niet het probleem is maar het remvloeistof, remkabel of remblokken. Dus zal eerst daar naar kijken voordat je reviseert :p
 

Manu76

Custom R
Vaak als een remklauw niet op druk staat ligt het eraan of er wel voldoende remvloeistof is en/of luchtbellen.
Meestal uit mijn eigen ervaring met oudere scooters is dat de remklauw heel vaal niet het probleem is maar het remvloeistof, remkabel of remblokken. Dus zal eerst daar naar kijken voordat je reviseert :p
Dat ga ik inderdaad eerst proberen, met de nieuwe rem slang.

Zal oplossingen moeten zoeken in de onderdelen die ik nog heb.

Heb nog best veel spul liggen.
 

Manu76

Custom R
De achterklauw is eraf.

Beide cilinders zitten vast geroest dus die staan nu in het vet. Maar ik vreeste het ergste.

Ik had de rem slang op druk proberen te brengen maar de cilinders bleven vast zitten.

Maar toen... de compressor!! :) zie foto
 

Attachments

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Zo erg ziet die klauw er ook niet uit.. Heb wel echt veel ergere gezien..

En het model, zou het echt niet weten.. Misschien een nieuw type grimeca of zo.. Anders vast en zeker een china exemplaar.
 
Advertisement - register to remove this
Top