Ik had hier hier een paar topics beneden ook al wat beschreven, ik hoop dat je er wat aan hebt:
Ik weet niet of het standaard is, maar bij mij zit de achterrem juist rechts, allemaal, terwijl ik al veel vespa'tjes heb gehad.
Maar zoals eerder gezegd, Ciao PX is gewoon een iets anders model ciao met een ander zal waar andere vering in zit.
De blokjes zijn allemaal hetzelfde (gilera citta, vespa bravo, vespa super bravo, si ect.
Op uitzonderingen van natuurlijk de mix-modellen en de superbravo en Avantie.
Superbravo en Avantie hebben standaard kickstart en vario-matic.
Mix-modellen hebben er een oliepomp op zitten, maar dat was allemaal al bekend.
De cilinders zijn allemaal hetzelfde, ook van de mix-blokjes, alleen de allenieuwste model citta's hebben std. een iets andere cilinder waarvan de uitlaatpoort iets groter is waardoor je op die cilinders niet zomaar een andere uitlaat kunt zetten.
Dan doen de jongens toch echt iets verkeerd als je een ciao-mix blokje niet boven de 55 km/h krijgt.
Oke door naar het opvoeren.
Blokje uit elkaar halen,
Inlaat uitboren en daarna nauwkeurig uitvijlen, ik weet niet of je al eens een tekening hebt gezien hoe dat je moet uitvijlen, omdat je best precies aan de max. maten moet houden.
Krukas bijwerken:
Hierdoor ga je het inlaatmoment vergroten, waardoor je meer mengsel aanzuigt. Ook hier moet je je goed aan de maten houden omdat je anders de hele timing verkloot.
Je kunt natuurlijk ook een race-krukaskopen, waar het werk dan voor jou gedaan is.
Andere carburateur,
Std zit er een 12/7 carburateur op, nadat je je inlaat hebt uitgeboord en uitgeveild ga je er natuurlijk een 13/13 carburateur op plaatsen.
Als je je inlaat niet hebt uitgevijld, heeft het geen zin om er een 13/13 carburateur op te plaatsen, Simpelweg omdat je inlaat maar 12 is.
Uiltaat:
Voor std 50cc cilindertje werkt een Leovinci HM erg goed. Hiermee bedoel ik het rechte model, en niet de krul. Alleen deze uitlaat goed onderhouden want hij roest onder je brommer weg.
Je kunt ook nog je kop afvlakken voor een betere verbranding.
Wil je harder dan kun je altijd een 65 of een 70cc halen.
Goede cilinders zijn:
Polini 42 Alu:
Enigste cilinder (zover ik weet) die van aluminium is gemaakt en bezit is van een nicasil-wand. Ik vindt dit een hele goede cilinder, zeer slijtvast, en dol op toeren. Alleen de prijs is in tegenstelling van andere cil een stuk hoger. Maar het is het geld waard.
Malossi 70cc DEPS.
Ook een hele goede Gietijzeren cilinder.
Deze cilinder maakt niet gebruik van de gebruikelijke 2 spoelkanalen aan de zijkant, maar heeft 1 groot spoelkanaan aan de bovenzijde zitten. Je moet bij deze cilinder wel zelf een centraal spoelgat in je blok maken, wil je optimaal van deze cil inder gebruik maken.
DR 70 Evolution:
Ook een goede gietijzeren cilinder, voor een leuke prijs.
Deze cilinders passen zo in je std carter.
Want er zijn namelijk ook nog 80cc voor vespa/gilera.
Hiervoor heb je 1 van deze carters nodig:
* Polini Speedengine
Polini carter met een 13/13 aansluiting. Krukas-gestuurd. Alle spoelpoorten zijn aangepast voor Polini cilinders
* Polini Evolution Carter
Polini carter met membraan en 19mm carburateur.
Let wel op, hier moet een krukas in met volle wangen.
* Malossi Carter
Malossi carter met mebraangestuurde inlaat en 19mm carburateur. hier zijn alle spoelkanalen aangepas aan Malossi cilinders.
Het voordeel van aan een vespa sleutelen is dat alles een stuk goedkoper is, en dat er genoeg leuke onderdelen zijn voor op te voeren.
Suc 6