hoe met dremel tunen ?

Speedyrules

180cc koning
Hoi

welergh ik heb al een paar keer een carter aangepast en al 2 keer op STD wijze een peugeot cilinder geflowd (altjid succesvol, nogmaals thx to makker voor 'handleidinkje' :W:W:W) , ik zou nu graag een stapje verder te gaan en proberen een cilindertje te tunen, maar

hoe fix je het om in bv een 50cc (omdat die dan toch maar kleintjes is) te gaan dremelen ? welk gereedschapje heb je hier voor nodig ? uitlaatpoort is geen probleem maar de spoelers en boosters raak ik niet zo wijs uit, ik kan moeilijk aannemen dat het is van freesje erop en van ver mikken met de dremel helemaal in de cilinder dat je iets ziet :)

DUS , wie kan me wat rischtlijnen en of tips geven ? (pics zou koel zijn :))

alvast thx mensen !

*p.s. ik heb gesearched maar heb niets gevonde over een precize werkwijze ofzow ;( *
 
Advertisement - register to remove this

Spoelers moet je gewoon afblijven. Tenzij jij spoeradiussen, horizontale hoek, vertikale hoek oppervlak en flow goed houd. Ik denk niet dat dit je lukt. Dus gebruik liever een spacer.
 
Zonder haakse frees kun je spoelpoorten gewoon niet goed bewerken. Uitlaatpoort kom je vast een heel eind mee...
 
Originally posted by Joor
Zonder haakse frees kun je spoelpoorten gewoon niet goed bewerken. Uitlaatpoort kom je vast een heel eind mee...

ik heb me mss verkeerd uitgedrukt, tunen is eigelijk het foute woord maar het was vroeg gister :p

ik bedoel dat sommige spoelers enzow echt miserabel zijn afgewerkt, dat de 1 zo'n 2 to 3 mm kleiner is dan de dander

lijkt me sterk dat hier niet op gewonnen zou kunnen worden ? anyway, jullie zeeggen dus , afblijven tot meer ervaring ?
 
Wij doen uitlaatpoorten gewoon met een dremel, spoelers doen we niet omdat je daar gewoon simpelweg niet bij kan, uitlaatpoort doen we meestal door de poort heen soms van binnenuit maar dat is met spoelpoorten niet te doen.
 
Het kan maar dan moet je een beetje geduld hebben. Ik gebruik een hele kleine bolle frees van Dremel om de poorten bij te werken. Je kan alleen niet gaan verhogen of verbreden want daar is het veel te klote werken voor. Uitlaatpoort moet geen enkel probleem zijn met een dremel zolang je maar geduld hebt :)
 
heeft het bij elke cilinder zin om de uitlaatpoort te vergroten en moet je dit echt goed afwerken? vriend van mij had t ook gedaan maar echt goed mooi strak was het niet zeg maar, ik zou het weleens willen proberen.
 
ja ik zat dus ook te bedenken dat je met zo'n bol freesje wel moet kunnen egaliseren

ik vindt het gewoon zo'n zonde om uitlaatpoort mooi te maken als de spoeler / boosters zo kut zijn afgewerkt, dat 1 spoelpoort bv zo'n 2 a 3mm minger hoog is dan die vlak ernaast ...

anyway, binnekort ga ik toch een keer oefenen op een paar naar de kut gegane std cilinders ofzow , heb me al bewapend met zowat elk verkrijgbaar freesje voor de dremel :W
 
Originally posted by Speedyrules
ik heb me mss verkeerd uitgedrukt, tunen is eigelijk het foute woord maar het was vroeg gister :p

ik bedoel dat sommige spoelers enzow echt miserabel zijn afgewerkt, dat de 1 zo'n 2 to 3 mm kleiner is dan de dander

lijkt me sterk dat hier niet op gewonnen zou kunnen worden ? anyway, jullie zeeggen dus , afblijven tot meer ervaring ?

Een Dremel past simpelweg niet...
 
Originally posted by Rikkademous
heeft het bij elke cilinder zin om de uitlaatpoort te vergroten en moet je dit echt goed afwerken? vriend van mij had t ook gedaan maar echt goed mooi strak was het niet zeg maar, ik zou het weleens willen proberen.

Als het goed gedaan word het heeft idd wel zin..

En natuurlijk moet dat afgewerkt worden wat d8 jij dan? Rafelpoort :D
 
Ik heb me laten vertellen dat het "scherp" maken van de spijltjes in je spoelers helemaal nix uithaald en dat dat te vergelijken is het de vleugels van een vliegtuig, die lopen ook rond aan de voor kant waar ze door de lucht moeten snijden ;)

(kan natuurlijk even goed klink klare bull zijn ;))

grtzz.....
 
Onderkant vleugel is vlak, bovenkant vleugel loopt bol, gevolg, luchtstroom aan onderzijde is sneller weer aan de achterzijde van de vleugel, dan de bovenzijde, hierdoor ontstaat er een zuiging aan de bovenzijde van de vleugel, waardoor er een *lift* ontstaat.

Aviation werkt heel vaag, maar toch ook weer simpel.
 
Back
Top