hoe maak je een buddy filter??

hoi ik had een vraagje hoe moet je nou precies een buddy filter maken heb er veel over gelezen enzow mar weet nog nie precies hoe het moet je moet en kelk hebben toch?? een haakse pvc bocht toch??? welke diameter 50? 75 heeft er mischien ok iemand fotows van buddy filters hoe het gemaakt word groeten dennis

Advertisement - register to remove this

60mm pvc is in de handel te koop als zijnde "regenwaterbuis" "afvoerbuis" "hemelwaterbuis" of in het nederlands regenpijp :P
verder, pasqual, dat sutkje moet je er idd tussenuit slijpen. hoe groot je buddy is maakt qua prestatie nix uit denk ik, wel qua geluid..

ff op een rijtje!
Je hebt nodig: (kelk) haakse pvc buis (+verlenging en/ of verloopstukken?????)
filter uiteraard
kelk om filer in buddy te monteren op pvc buis
schuimshit
buddy :P
..........?

Wat je nodi hebt:

malossi kelkje van 60mm
90 graden pvc buis met 60mm doorsnede (moet je misschien iets inkorten)
Dan doe je de pvc buis warm maken en dan over de kelk heenschuiven.
En dan je buddy binnenin bekleden met dat isolatie-schuim en klaar.

Ik zou niet ook nog een filter op de buis die in je buddy zit doen. Net er vuil in je buddy komt...

Originally posted by Thomas
Ik zou niet ook nog een filter op de buis die in je buddy zit doen. Net er vuil in je buddy komt...
why not....ziet er wel leuk uit :P zon twinair die in je buddy omhoog steekt :) tog ? HEt kan tog geen kwaad? Moet je anders gewwon een stuk schuim om het uiteinde van de pvc buis heen doen ???

Ik heb gereden met gewoon een open pvc buis in m'n buddy, en dan ook nog zonder isolatie. Dan hoort de buurt je wel rijden :D

Maar hoe meer je nog op de buis schroeft, hoe meer weerstand je krijgt. Het beste is volgens mij om gewoon die kale buis te laten zitten...

domme vraag misschien, maar hoe groot zijn de gaten(achter de isolatie) in de buddy om verse lucht naar binnen te zuigen, lijkt me namelijk dat zonder gaten het boeltje vacuum trekt en dat je nog steeds slechte prestaties over houdt... toch?

Valt mee, het gat onderin je buddy is groter dan je pijp zelf dus daar komt al lucht door naar binnen, verder sluit je zadel bijna nooit lucht dicht af dus komt er lucht tussen de rand door. Bij mij was het niet nodig om extra gaten te maken, soms is dat wel nodig, kwestie van testen.

zie hier mijn ex E13

boyd3.jpg

Back