Hoe maak je massa (Aprillia SR)

RicoStico

Well-Known Member
Ik heb een probleem. Mijn scooter stottert bij het wegrijden (boven kwart/half gas) en bij sommige carb. afstellingen (arm) ook bij het accelereren en tegen mijn "top" (die hij nu dus niet haalt) stottert ie weer heeeel erg. Mijn carburateur heb ik al uitgesloten.
Kan dit komen door slechte massa? Maar waar word er massa gemaakt bij een Aprilia SR Minarelli? Zou het zo kunnen zijn dat mijn ontsteking het niet trekt? Voor zover ik nog weet heb ik het het met meerdere bougies (verschillende hittegraden enz)

MVG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn carburateur heb ik al uitgesloten. Maar waar word er massa gemaakt bij een Aprilia SR Minarelli? En hoezo zou een ontsteking het niet trekken?

ps. Sorry dat ik vol door je topic heenga
voor aarde moet je gewoonweg een kabeltje naar je frame binden
wel even opschuren daarvoor
 
Vanaf waar zou die moeten komen? waar zit het normaal gesproken?
Ik heb het alleen als ik met meer dan halfgas wegrijdt, daarna rijdt ie normaal met af en toe en rare stotter en daarna nog voor ik mijn (oude) top heb bereikt begint ie weer gigantisch te stotteren.
 
Aprilia Rijder..

Ik heb precies hetzelfde probleem, bij wegrijden stotterd me scoot heel erg , op top niet meer, hij trekt ook haperend op , ik weet ondertussen wat het is :
me shoke die aangesloten zit op me carb daar heb ik een bout ingedraaid
omdat deze af was gebroken ( me schoke dus ) nu krijgt ie dus telkens teveel benzine waardoor die problemen voortkomen. ik breng hem naar de scooterdealer en laat hem daar nakijken, miss heb je hier iets aan , succes ermee
 
Mijn choke en carburateur functioneren gewoon goed en naar behoren. Daar is niks mis mee. Heb alle denkbare sproeier afstellingen en daarbij verschillende gasnaaldenstanden al geprobeerd (luchtschroef 1,5slag open) en het word niet minder. Dus het moet iets anders zijn
 
Back
Top