Hoe kan je bepalen welke koppeling je kan gebruiken?

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Hoe kan je bepalen welke koppeling er goed is voor je set-up?
Ik dacht geen delta clutch, want die is verstevigd dus ik denk tezwaar voor mijn set-up. Ik dacht zelf meer aan Hebo/Stage6.. (Of zou een Malossi Flyclutch ook gaan? want die heb ik nog liggen)

Dit is myn set-up (voor op straat):

-Cilinder: DR70 (Tuned) (P12)
-Krukas: Power 1 (P12)
-Carburateur: Dellorto Racing 19 mm (Black Edition)
-Uitlaat: Yasuni R (Black Edition)
-Koppeling: ?????
-Vario: Malossi Multivar2000

-Lagers: C3

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Weetje wat, Ik bedoel gewoon de HEBO en dan ga ik gewoon kijken welke het beter doet :P
Maar welke trekveren gaan hier in? alleen die van HEBO (die je los kan kopen...) of ook dat setjes van Malossi?

Ik begin wel met een HEBO rodedrukveer met Rode (HEBO) Trekveren? Is dat een goed begin?

een hebo koppeling zitten soms 2 of soms zelfs 3 setjes veren bij en daar heb je meer dan genoeg aan. je hebt (in volgorde van sterkte) groen , blauw en rood , de groene veertjes zijn voor gebruik met std onbegrensde scooters tot en met scooters met andere uitlaten ,de blauwe veertjes gebruik ik zo goed als altijd en zijn vaak nodig met op een scooter met andere uitlaat tot en met zware setups ,ikzelf race met blauwe veertjes op de minst strakke stand , de gemiddelde scooter zal tussen de helft en 3x op spanning moeten staan , echter zijn er wel uitzonderingen waarbij je rode trekveren moet gebruiken , maar dit is heel erg uitzonderlijk , meestal is er ergens anders dan iets niet goed. ik ben dan ook van mening dat je moet proberen zo slap mogelijke veren te gebruiken (ivm met slijtage van de veren etc.)

de drukveren van Hebo gebruik ik alleen in het zwart , wat ik het meeste gebruik is Malossi geel , die is net wat zwaarder dan Hebo zwart , Malossi heeft eigenlijk net een wat mooier veren programma vind ik. voor std vario en std setups gebruik ik malossi wit meestal , voor scooters met andere uitlaat en/of andere vario meestal hebo zwart of malossi geel , en is deze niet strak genoeg gebruik ik Malossi rood, maar dit is echter in de praktijk niet te zeggen ,zo kan het bijv. zijn dat je met een andere vario met een Malossi rood moet rijden om het mooi af te stellen , zelfs al is de setup redelijk std.

afstellen is gewoon iets waarbij je moet zorgen dat je een stuk of wat veren hebt , een stuk of wat rollen en trekveren , bij Hebo zitten er goeie veertjes bij dus.

Stage 6 ben ik zelf zeer over te spreken, gewoon pracht koppeling voor een nette prijs. Zeer makkelijk afstellen en verwisselen ven trekveertjes, zelfs al zit de koppeling nog op de poulies :) Heb wel van verschillende mensen gehoord dat het max toerental waarop ze aangrijpt niet zo denderend is, maar daar heb ikzelf geen problemen mee.

Stage 6 ben ik zelf zeer over te spreken, gewoon pracht koppeling voor een nette prijs. Zeer makkelijk afstellen en verwisselen ven trekveertjes, zelfs al zit de koppeling nog op de poulies :) Heb wel van verschillende mensen gehoord dat het max toerental waarop ze aangrijpt niet zo denderend is, maar daar heb ikzelf geen problemen mee.

Heb k ook gehoord idd van veel mensen. Maar k gebruik gewoon lekker old skool Delta Clutch. :)

Back