Hoe kan ik zuiniger rijden?

TR2

Member
Ik heb een vivacity die een 7L inhoud tank heeft. Om de 40/50 km moet ik weer tanken aangezien die dan leeg is. Het is een 50cc scooter met 17,5mm carb. Iemand tips om hem zuiniger te maken?
 
Advertisement - register to remove this

Hoezo dan leg me uit volgens mij zijn minder toeren minder benzine en nu wil k dan wel weten hoe jij dit ziet
Komt ie he......

Als je zwaardere rollen erin flikkert zul je zeker minder toeren maken. Maar als je dan door deze domme actie niet normaal kan wegrijden ga je alleen maar negatief de prestaties beinvloeden. Er is maar 1 afstelling en dat is de juiste afstelling. En denk nou niet dat je mij de les gaat lezen.
 
Komt ie he......

Als je zwaardere rollen erin flikkert zul je zeker minder toeren maken. Maar als je dan door deze domme actie niet normaal kan wegrijden ga je alleen maar negatief de prestaties beinvloeden. Er is maar 1 afstelling en dat is de juiste afstelling. En denk nou niet dat je
Maar het ging om zuinig rijden
 
2 takt vivacity?

Was het hiervoor een snor?

Met snor vertanding lopen die vivas enorm hoog in toeren vanaf 45+. Zuipen dan inderdaad als de neten. Had het met de mijne ook.

Ook al is het een 17,5 carb, 82 lijkt me veel te groot op een std cilinder. de 12mm gebruikt normaal 52 (ik hoop dat je geen powerfilter hebt)
 
Bedankt! Maar ik heb naar mijn gevoel m’n carburateur al goed afgesteld
iemand die op het gevoel kàn zeggen dat zijn carburateur goed afgesteld staat, hoeft hier niks te vragen...
Post automatically merged:

Ik zei toch ieder plofje is een slokje.
Met die trekveren en drukveer heb je meer plofjes dus ook meer slokjes.
niet alleen dat, ook onnodig veel wrijving tussen poelies en snaar!
 
Zet de originele Gurtner carburateur er terug op. En ga vanuit dan aan de slag. Waarom heb je een 17.5??

Als het een snor is, altijd de prop in de uitlaat houden. Anders begint die onnodig toeren te draaien boven de 35kmh.
 
Zet de originele Gurtner carburateur er terug op. En ga vanuit dan aan de slag. Waarom heb je een 17.5??

Als het een snor is, altijd de prop in de uitlaat houden. Anders begint die onnodig toeren te draaien boven de 35kmh.
Oudere snor vivas hebben geen prop. Althans de standaard snor uitlaat niet. Die bocht is gewoon retedun (net een 4 takt)

Denk echter dat we het hier over een omgebouwde snor met brom cil en pijp hebben (gezien 17,5mm etc). Dan heb ik niks gezegd ;)

Weet jij of er bij een viva snor nog meer dingen anders zijn naast de vertanding? De poulies bijv? Ik heb nog een snor staan waar ik een "echte" brom van wil maken (en om laten keuren). Dacht dat ik er met cil/pijp/vertanding wel was.
 
Back
Top