Wanneer de teller aan geeft dat ie leeg is gaat er rond de 6 liter in. Iets meer vaak. Het is een 2takt. Waar zou ik allemaal kunnen kijken voor lekkages?Dan zou je net , 1 op 7 rijden , dat is wel heel erg veel , zou eerder zeggen dat je lekkage hebt . Is hij dan "leeg" op de meter , en gaat er dan ook 7 ltr in ? Dat is toch een 4 takt ? In vergelijk ik rij ook met een standaard gy6 , 18mm carb , afhankelijk van het weer , rond 1op 40 .
Mijn snelheid is vaak tussen 45km en 60km per uur en heb brom plaat dus kan niet echt langzamer rijden vaak. Hoe zou ik de afstelling kunnen verbeteren?Afstelling verbeteren en snelheid verlagen zijn de eerste stappen die je kan nemen. Het is namelijk best onzuinig voor als het een standaard 2 takt betreft.
Bedankt! Maar ik heb naar mijn gevoel m’n carburateur al goed afgesteldDoor je carburateur goed af te stellen. Dan om je volgende vraag voor te zijn: https://scooterforum.net/resources/de-basis-principes-van-de-carburateur.37/ als je dit goed leest, dan snap je hoe de boel werkt en wat op orde moet zijn om de afstelling optimaal te krijgen.
Succes
Gele drukveer met gele trekveren, standaard vario. De bout die vast zit aan krukas is versleten en krijg ik er niet af. Ik weet dus niet welke rolletjes er in zitten. Ik weet niet welke v snaar het is maar volgens mij gewoon standaard van vivacity de snaar is niet versleten. Standaard cilinder en een maar 82 sproeier. Carb goed afgesteld en de membraan is goed, er lekt daar ook geen benzine. Vlotter is ook nog in orde. Vonk is mooi en genoeg compressie. Banden zijn voor 2.0 bar en achter 2.4 bar. Remmen en wiel lagers zijn ook beide prima.Elk plofje is een slokje zeg ik altijd.
Dus als je met overmatige toeren rijdt zijn dit extra plofjes dus ook extra slokjes.
Als je met een te grote sproeier rijdt zijn de slokjes bij elk plofje groter.
Als er ergens valse lucht getrokken wordt of een powerfilter gemonteerd, krijgt de scooter meer lucht en moet dit gecompenseerd worden met een grotere sproeier, dus ook dan zijn de slokjes groter bij elk plofje.
Kom eens met wat gegevens over je setup.
Zoals:
Welke drukveer?
Welke trekveren?
Welke vario?
Welke variorolletjes?
Welke v-snaar maat en is deze niet versleten?
Welke cilinder?
Welke sproeier?
Heb je de carburateur ook goed afgesteld?
Komt ook alle benzine in de cilinder, maw membraan oke?
Lekt de scooter geen brandstof zo ja:
Kijk de vlotter/vlotternaald na.
Is het vacuumkraantje in orde?
Heb je een goeie vonk?
Heb je voldoende compressie?
Banden goed op druk?
Geen aanlopende remmen?
Geen stroef lopende wiellagers?
Sproeier 82 en heb de originele luchtfilter erop gezet.Welke sproeier heb je er in zitten? Origineel luchtfilter?
Ik zal zo kijken.Welke kleur is je bougie
Wat een onzin met die zwaardere rollen :'lJe moet dat ding gwn iets kleinere sproeier geven als die zwart is (wss zit je probleem daar) of je gebruikt wat zwaardere rollen zodat je niet heel veel toeren maakt en dus gaat zuipen draai er een nieuwe bougie in check je sproeier na en kijk vanaf daar verder
Hoezo dan leg me uit volgens mij zijn minder toeren minder benzine en nu wil k dan wel weten hoe jij dit zietWat een onzin met die zwaardere rollen :'l
Maargoed begin eens bij de bougie eruit te draaien dan zie.je precies wat er mis is. Als de fout daar zit tenminste.
Verder kunnen kleine dingen zoals banden oppompen ook veel verschil laten zien
Als je zuinig wil rijden , Koop dan een electrische ScooterIk heb een vivacity die een 7L inhoud tank heeft. Om de 40/50 km moet ik weer tanken aangezien die dan leeg is. Het is een 50cc scooter met 17,5mm carb. Iemand tips om hem zuiniger te maken?
Hahahaha zwaar mee eensAls je zuinig wil rijden , Koop dan een electrische Scooter