Hoe kan ik het best mijn krukas keringen monteren?

Advertisement - register to remove this

Ik gebruik een pijp of iets wat erop lijkt met de juiste breedte en dikte. Daarnaast gebruik ik in veel gevallen de oude keerring (ondersteboven) om de nieuwe keering in het carter te duwen/tikken.
De binnenring smeer ik iets in met olie of vet.
Belangrijk is om recht, gelijkmatig en niet de snel de keerring erin te zetten.
Ook is het handig om vooraf goed te kijken/meten hoever de oude keerring in het carter heeft gezeten.
 
Ik gebruik een pijp of iets wat erop lijkt met de juiste breedte en dikte. Daarnaast gebruik ik in veel gevallen de oude keerring (ondersteboven) om de nieuwe keering in het carter te duwen/tikken.
De binnenring smeer ik iets in met olie of vet.
Belangrijk is om recht, gelijkmatig en niet de snel de keerring erin te zetten.
Ook is het handig om vooraf goed te kijken/meten hoever de oude keerring in het carter heeft gezeten.
Gewoon een pijp pakken of pvc. Gewoon iets zonder bramen. Vooral opletten dat je m te diep slaat. Heb zelf al vaker weer eruit moeten halen. De eerste keer had ik zelfs wee de Carters gesplitst dus dat is niks.
 
Action is Jaso FB, hetzelfde als de standaard olie van Castrol. Begin jaren 2000 reed vrijwel elke twee takt op semi synthetische olie. Mijn scooters reden er geen dag slechter op. Ja ik zou vandaag de dag voor een paar euro meer zeker een vol synthetische olie nemen.

Geen idee wat Action vroeger verkocht, ik weet wel dat het nu zooi is die je niet moet gebruiken. Hetzelfde als benzine van nu is na lang niet meer dezelfde kwaliteit als vroeger...
 
Geen idee wat Action vroeger verkocht, ik weet wel dat het nu zooi is die je niet moet gebruiken. Hetzelfde als benzine van nu is na lang niet meer dezelfde kwaliteit als vroeger...
Ik zeg alleen dat de huidige action twee takt olie aan dezelfde maatstaven voldoet als de merk olie die ik vroeger in mn scooter deed. Namelijk semi synthetische en Jaso FB.

Zou het zelf niet nemen. Je hebt immers Putoline TT scooter voor 7euro.
 
Back
Top