hoe kan ik het best zien dat een frame ogeval vrij is??

wheaterman

Well-Known Member
mijn vriend heeft dus juist een tweedehands scooter gekocht, een yamaha aerox.

hij heeft weinig betaalt zo'n 500 euro, en de scoot ziet er ook niet slecht uit.

het is een aerox van '98, maar er zijn ons wel enkele dingen opgevallen die kunnen wijzen op een ongeval.

namelijk, het stuur staat lichtjes uit zijn haak, kappen komen niet zo goed overeen en enkele kappen zijn vernieuwd, er lekt wat olie uit de vering vooraan, en er staan redelijk zware krassen op het voorlicht.

de scoot is voornamelijk gekocht geweest voor de motor, die is perfect in orde, en ook voor andere kleine dingen. Hij wordt namelijk helemaal opgemaakt en men vriend gaat er ook zijn project van maken.

Nu is de vraag gewoon: als we het frame in onze handen hebben, hoe we kunnen nakijken of het nergens gelpooid is en nog mooi in zijn haak staat.

binnekort als hij internet heeft komt hij ook meteen op het forum, daarom dat ik het effe in zijn plaats vraag.

thx op voorhand
 
Advertisement - register to remove this

1. Als een frame een flinke klap krijgt, en er verbuigt iets, dan springt vaak de lak eraf... Dit gaat meestal ook wel roesten, dus dat is een indicatie...
2. Ermee rijden is ook een perfecte indicatie...
3. Als de chroomlaag van de vorkpoten beschadigd is, is dit ook een aanwijzing...
 
Het frame zal wel goed zijn, maak namelijk zelden mee dat een frame beschadigd. Werk zelf in een scooterzaak en krijg dus veel met schadescooter te maken, pas 1 keer meegemaakt dus ..... kijk er gewoon naar en let op zoals bart hierboven al heeft gezegt.
 
kijk of er krassen op t frame zitten, en of de ophangpunten beschadigingen hebben opgelopen...(dit heb ik ook..)

heb jullie wel een vermoeden van welke kant ie is geraakt dan.? of dat ie gewoon een schuivert heeft gemaakt.?
met een schuiver dan kan er weinig fout zijn met het frame, tenzij t echt hard ging, maar dan kan je dat meteen zien...
 
Back
Top