Hoe kan ik het best een terugloop uitlaatje schoonmaken

Advertisement - register to remove this

Nou, de beste methode is een gasbrander pakken van een propaantank en een lucht pistool. hete flam erin en luchtverin blazen tot dat de uitlaat zo heet is dat alles erin verbrand.

Niet iedereen heeft dat, Zelf heb ik 4 alternatieven voor je.

1 benzine / wasbenzine had ik geprobeerd alleen moet je dat een dag of 3o laten intrekken weinig resultaat.

2 methodes die iets beter werken maar, ook heel zuur en corrosief zijn.

Chloor, dat werkt heel goed, in later trekken voor min 30m paar keer schudden en na 2 uur eruit halen. blijven doorspoelen met water tot het water niet meer zwart is. Uitlaat monteren als hij geen water meer lekt, daarna droog rijden zodat de kans op roest weinig is.

!!GEVAAR VOOR CHLOOR GAS!!

zelfde methode met schoonmaak azijn en chloor alleen iets korter erin laten m 1.5uur. De mix eruit halen en daarna spoelen met water, het water schudden un de uitlaat en dan eruit laten stromen. Tot het water helder begint te worden.
Daarna uitlaat goed droog rijden.

Heb deze methode getest en het werkt goed, uitlaat is schoon en klinkt ook heel schoon en vrij, het nadeel was dat de chloor die erin zit met azijn chloor gas geeft plus nog eens damp. heel effectief maar ook zeer gevaarlijk
 
Vergeet vooral niet de demperwol in je einddemper na te kijken.
Een tweetakt blaast altijd wat onverbrandde benzine en olie in je uitlaat, hoe weinig dan ook.
Over de tijd kan dit ervoor zorgen dat je demperwol vettig wordt en daarmee minder dempt maar ook minder makkelijk uitlaatgassen doorlaat. (afhankelijk van de constructie van de demper)
Bij mijn expansie uitlaat bestond deze demper uit een pijpje met allemaal gaatjes en waarvan één uiteinde afgesloten was en de demperwol losjes om het pijpje gewikkeld was.
Dus de uitlaatgassen moesten altijd de demperwol passeren wat niet altijd het geval is.

Dit heb ik in de prehistorie eens aan de hand gehad met een brommertoertje van Maastricht , waar ik destijds woonde, en Einhoven (Evoluon)
Na mate ik dichter bij Eindhoven kwam des te langzamer werd mijn brommer.
 
Nou, de beste methode is een gasbrander pakken van een propaantank en een lucht pistool. hete flam erin en luchtverin blazen tot dat de uitlaat zo heet is dat alles erin verbrand.

Niet iedereen heeft dat, Zelf heb ik 4 alternatieven voor je.

1 benzine / wasbenzine had ik geprobeerd alleen moet je dat een dag of 3o laten intrekken weinig resultaat.

2 methodes die iets beter werken maar, ook heel zuur en corrosief zijn.

Chloor, dat werkt heel goed, in later trekken voor min 30m paar keer schudden en na 2 uur eruit halen. blijven doorspoelen met water tot het water niet meer zwart is. Uitlaat monteren als hij geen water meer lekt, daarna droog rijden zodat de kans op roest weinig is.

!!GEVAAR VOOR CHLOOR GAS!!

zelfde methode met schoonmaak azijn en chloor alleen iets korter erin laten m 1.5uur. De mix eruit halen en daarna spoelen met water, het water schudden un de uitlaat en dan eruit laten stromen. Tot het water helder begint te worden.
Daarna uitlaat goed droog rijden.

Heb deze methode getest en het werkt goed, uitlaat is schoon en klinkt ook heel schoon en vrij, het nadeel was dat de chloor die erin zit met azijn chloor gas geeft plus nog eens damp. heel effectief maar ook zeer gevaarlijk
Ik zal eens kijken naar de veiliste optie
Vergeet vooral niet de demperwol in je einddemper na te kijken.
Een tweetakt blaast altijd wat onverbrandde benzine en olie in je uitlaat, hoe weinig dan ook.
Over de tijd kan dit ervoor zorgen dat je demperwol vettig wordt en daarmee minder dempt maar ook minder makkelijk uitlaatgassen doorlaat. (afhankelijk van de constructie van de demper)
Bij mijn expansie uitlaat bestond deze demper uit een pijpje met allemaal gaatjes en waarvan één uiteinde afgesloten was en de demperwol losjes om het pijpje gewikkeld was.
Dus de uitlaatgassen moesten altijd de demperwol passeren wat niet altijd het geval is.

Dit heb ik in de prehistorie eens aan de hand gehad met een brommertoertje van Maastricht , waar ik destijds woonde, en Einhoven (Evoluon)
Na mate ik dichter bij Eindhoven kwam des te langzamer werd mijn brommer.
Gelukkig kan ik me demper los halen maar zal het zeker doen.
 
Gelukkig kan ik me demper los halen maar zal het zeker doen.
Ik zou hiermee beginnen misschien is het ontkolen van de uitlaat aan sich dan overbodig.
Ik ben geen fan van het ontkolen met allerlij corosieve vloeistoffen zoals chloor en of azijn.
Ten eerste is het niet ongevaarlijk maar ook, waar ga je met die vervuilde vloeistof naar toe, in de afvoer?????
 
Ik zou hiermee beginnen misschien is het ontkolen van de uitlaat aan sich dan overbodig.
Ik ben geen fan van het ontkolen met allerlij corosieve vloeistoffen zoals chloor en of azijn.
Ten eerste is het niet ongevaarlijk maar ook, waar ga je met die vervuilde vloeistof naar toe, in de afvoer?????
Waar ik het dump ligt aan welke stof t is als t benzjne is dat verbrand gewoon. Maar ik denk gemeente of zoiets.
Aan 1 kant Kurk er in , en volgieten met gootsteen ontstopper , en een nacht inlaten trekken, dan door spoelen.
Ontstopper heb ik nog wel liggen maar js dat niet slecht voor metaal?
 
deed ik altijd met zippo-aanstekervloeistof, of vulde dat blikje na met wasbenzine, spoot ik het zo tot halverwege de betreffende uitlaat, en van de andere kant ook, dan heetstoken van buitenaf en met nog een spuitje erbij aan een uiteinde aansteken, dan vatte de binnenkant vlam en brandde mooi droog, met lekkere plof-fluiten erbij, af en toe een vlam eruit (soms schoof de pijp weg!) en dan tot slot zachtjes kloppen om de droge brokken kool er uit te schudden. demperfluit trok ik er van tevoren uit en die ging ook vol in de vlam van de hobbybrander.
 
Back
Top