hoe hoog boete¿

snukje

El Gringo Semi-Tuning
ik moest dus op de rollerbank dikke 2KW zoals sommige dan weten krijg je dan een sterretje op je "gele briefje" hoe hoog is dan je boete dan eigenlijk¿¿¿

alvast bedankt

snukje

ik heb de search gebruikt waren alleen +\- 850 treats (beetje veel)
 
Advertisement - register to remove this

met me vorige scooter was het 115 en toen had ik 1.7 dus ik denk zelf nou dat ie hoger wordt maar, ik zou graag willen weten hoeveel het is die blauwmuts zei dat het 200, 250 € werd.En daar moest ik wel ffs van slikken 8-S....gelijk dat gezeik weer van de zogenaamde ASO wet enzo
 
ik ga hem vandaag denk afvoeren w8ten totdat boete binnen is en dan betalen. dan even een begrenser halen spullen der onder en afstellen dat de boete 86€ is dat is nog te doen (eigenlijk nog zonde) maar 115€ of hoger zoals nu is gewoon niet leuk meer.....
 
kheb ook geluidsboete gehad kk wouten, kga ook begrenzer doen, en standaard uitlaat, en mogelijk dr70.

maar goed, niet gepakt worden meer :)
 
jah ga ik ook doen en gewoon iets anders der bij kopen en daar gewoon alles onder zetten. wil natuurlijk wel iets houden om een beetje de snelheidsspirit erin te houden want van goed doorrijden (wat ik voor mijn gevoel deed) naar een pistempo is ook helemaal nix
 
Jeh hebt toch een europeese wedgeving dat scooters zoiets als 4 kw mogen hebben (zoiets had ik gehoord) ik had daar eens een ingescanned kranten berigtje van gezien als je die bij een bezwaar schrift doet
 
Originally posted by snukje
ik moest dus op de rollerbank dikke 2KW zoals sommige dan weten krijg je dan een sterretje op je "gele briefje" hoe hoog is dan je boete dan eigenlijk¿¿¿

alvast bedankt
(beetje veel)

is ie ook in beslag genomen ??

ik ben vandaag namelijk ook op de rollenbank gezet, en hij gaf précies 2kw aan----met luchtschroef zo goed als dicht)......

75km/u concludeerden die wouten hieruit !!.

maar hij moest dus op 't bureau blijven, en de officier van justitie ging dan bepalen hoe of wat......:?

wat kan ik verwachten ??....

verder klopte er trouwens geen ene ruk van hoe ze 'm op de rollenbank zette....

het voorwiel zat niet vast.....''kan toch nergens naartoe'' zei die wout terwijl ik 't zelf nog niet eens opmerkte !!

die koelpijp vloog er gelijk af

wout hield zich niet vast aan die paal (die er wel zat) met z'n voetjes niét van de vloer

volgens mij was ie zelfs nog geen 75 kilo......

nou is dat andere allemaal moeilijk hard te maken, maar dat die wout géén 75 kilo weegt valt toch wel te bewijzen dacht ik zo 8)

hij staat nou dus op 't bureau...ik heb 'm wel aan de ketting gelegd zodat ze 'm niet nóg eens op de bank zetten, maar dan met luchtschroef open....
 
Last edited:
neeh hij is niet in beslag genomen moch er alleen niet meer op rijden...want al zou die dat zien zou ik hem mog laten staan...en ze reden achter je aan hoor kijken of je niet opstapte...flikkers....maar ik zat ffs te kijken ik ga zo'n wegwerp ding er in gooien..in case of... je weet het nie..maar ik rijd weer netjes 60 en er is geen ene reet aan laat de scoot meer stilstaan pak de fiets wel...ga er wel wat bijkopen als ik het geld weer heb en ga ik die wel "door laten rijden"

maar weet niemand hoe hoog die boete nou is¿¿¿¿
 
De wouten hebben me vandaag gebeld met de meededeling dat ik'm'n scooter weer af kan halen....:p

krijg wel nog een bekeuring van 200-300 euro zei ie :(

maar verder hebben ze er alles op laten zitten...dwz

malossi sport50cc
17.5mm
mhr'99 vario
yasuni R :#
 
m. bromfiets:
motorrijtuig op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor en niet zijnde een gehandicaptenvoertuig;
motorrijtuigen die op de in artikel 5.6.1, tweede lid, bedoelde wijze zijn voorzien van één of twee gele of oranje platen, dan wel gele of oranje vlakken worden mede als bromfiets aangemerkt;
als bromfietsen worden voorts aangemerkt vierwielige motorrijtuigen:

a. met een ledige massa van minder dan 350 kg, de massa van de batterijen in elektrische voertuigen niet inbegrepen,

b. met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, en

c. uitgerust met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of uitgerust met een ander type motor met een netto maximum vermogen van ten hoogste 4 Kw;

zegt genoeg denk ik, moet je wel een 50cc hebben uiteraard.
 
Mijn scoot ging over de 2 kw heen kreeg ook een sterretje tot mijn grote verbazing hoefde ik maar 115 euro te betalen:)

Kon daarna gewoon weer naar huis gaan.
was politie bureau Noordwijk
 
ey dat zo helemaal mooi zijn:-D!! maar ik kijk het wel aan, las is een ander topic dat het op 187 euries uit kwam. Dus dat is iig minder dat dan wat die blauwe stakker zei maar als het 115 is spring ik een gat in de lucht....
 
ja hij zei tegen mij ook een fors bedrag toen dacht ik ook van klote zooi maar toen kreeg ik die boete binnen en viel het wel mee.
 
Originally posted by snukje
was het de 1ste keer dat je gepakt werd¿ ik heb ongeveer zelfde setup alleen ik heb dan nog std 50.

ja...eerste keer

ik kreeg wel te horen dat ie de volgende keer waarschijnlijk wél in beslag wordt genomen...
 
Nee, een scooter/brommer wordt niet meer in beslag genomen voor boven 2kw te zitten. Het is echter wel zo, dat als je voor de derde keer wordt gepakt en boven 2kw zit, je er niet meer op mag rijden. Optie: Verkopen
 
Back
Top