74 op de rollerbank hoe hoog is de boete

terriekipkerry

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik reed vanochtend op een weg en ja hoor 2 politie's ze zeiden rijd maar met ons mee je moet op de rollerbank. Oke het was zo ver 74 op de rollerbank met correctie van 8 km/h eraf 66 de politie zei dat het veel te hard was bla bla en dat ik een boete van 300 euro kan verwachten!!! dit kan toch nooit met 16 km/h te hard? Hij zei je kan ook een cursus doen van 49cc project ofzo en dan hoef je de boete niet te betalen. Klopt dit wel want volgens mij is de boete ongeveer €85,- voor 16 km/h te hard en niet €300,- .Als iemand de lijst heeft met boets van 2011 of weet hoeveel dit ongeveer kost dan hoor ik het graag B.V.D:D

Mijn kenteken papieren heb ik nog en mijn rijbewijs ook maar ik mocht van de agent niet naar school rijden en ik moest dus eerst met de scooter naar huis lopen.:| Kan ik morgen wel weer gewoon met mijn scooter rijden? of is dit niet verstandig:p
 
Advertisement - register to remove this

paar weken geleden 75 op de roller.
achter rem in kunnen houden omdat hij de scooter nie kreeg gestart
werd afgerond naar 65 en koste me 60 euro.

heb de boete nog liggen goed dat ik eraan denk xD
 
paar weken geleden 75 op de roller.
achter rem in kunnen houden omdat hij de scooter nie kreeg gestart
werd afgerond naar 65 en koste me 60 euro.

heb de boete nog liggen goed dat ik eraan denk xD
Wow €60,- valt wel mee maar heb je, je scooter nou afgevoerd dan? want ik denk dat ik morgen niet met mijn scooter naar school ga aangezien de politie zei dat ik niet meer met mijn scooter mocht rijden;(.
 
gewoon rijden,
da zijden ze tege mij ook.
hij zij da ik em af moest voeren nie gedaan nogsteeds aan het rijden haha.
de politie boie thet niet. willen je alleen bang maken.
alleen wel oppassen voor rollerbank door bij rollerbank.nl aan te sluiten.
anders krijg je weer een boete !

ik rij met een 70 mhr replica en hpi enz..
en pas 1 x gepakt in een jaar ofso.
niet zo bang zijn !
 
gewoon rijden,
da zijden ze tege mij ook.
hij zij da ik em af moest voeren nie gedaan nogsteeds aan het rijden haha.
de politie boie thet niet. willen je alleen bang maken.
alleen wel oppassen voor rollerbank door bij rollerbank.nl aan te sluiten.
anders krijg je weer een boete !

ik rij met een 70 mhr replica en hpi enz..
en pas 1 x gepakt in een jaar ofso.
niet zo bang zijn !
Maar ik denk dat ik morgen 1 dag ga fietsen en dan ga ik vrijdag weer met mijn scooter naar school want als ze mij morgen weer aanhouden dan heb ik denk ik wel een groot probleem. en ik wil eerst ff zien hoe duur mijn boete is:p staan bijna alle rollerbanken op rollerbanken.nl dan? want dan ga ik me zeker aanmelden:D
 
alleen de geene die gemeld zijn,
en als je je papieren nog hebt mag je gewoon rijden

bedenk wel 3 keer op de rollerbank en te hard is je scooter en je rijbewijs kwijt ;)
 
alleen de geene die gemeld zijn,
en als je je papieren nog hebt mag je gewoon rijden

bedenk wel 3 keer op de rollerbank en te hard is je scooter en je rijbewijs kwijt ;)
Ja dat hoorde ik vandaag ook van iemand op mijn school dat was wel even schrikken:p Ik zit er aan te denken om misschien een euro begrenzer eronder te zetten ze zijn niet super duur en ze blijken wel goed te werken maar daar moet ik nog even over nadenken:D En het meest waar ik van schrok is dat de politie het had over een boete van €300,- voor 16 km/h te hard dat is toch echt bull shit?? of kan dat echt?
 
zijn veel regels voor de 1 krijgt een boete van 80 e, de ander gaat via de officier en krijgt 300 idd
Haha oke ik hoop dat mijn boete meevalt maar mijn boete word wel geregeld door o,v,j. Als ik echt een boete krijg vaan €300,- krijg dan zal ik dat wel SUPER TRIEST vinden maarja dat is mijn mening he:p
 
Zolang je gecorrigeerd onder de 65 oid blijft krijg je geen "3e keer scooter in beslag" maar gewoon een boete van een euro of 90.

Hier de tekst:

Per 1 januari 2010 is de strafrechtgrens bij overschrijding van de maximum constructiesnelheid verhoogd naar 20 km/h (was 15 km/h). Een bromfiets kan in beslag worden genomen bij een overtreding van de maximum constructiesnelheid van:

#
# Snorfiets = 50 km/h (= 30 + 20)
Bromfiets = 70 km/h (= 50 + 20)

wanneer deze overtreding door dezelfde verdachte voor de 3e keer binnen 2 jaar is begaan. Aan de verdachte moet bij één van de 2 voorafgaande overtredingen een waarschuwingsbrief zijn uitgereikt of toegestuurd.
 
En als o.v.j naar mijn vereden kijkt dan heeft hij er niet zoveel aan want dit was de eerste keer dat ik op de rollerbank moest en ik heb tegen de politie gezegt dat ik de scooter zo heb gekocht en dat ik hem zelf niet heb opgevoerd :p
 
Zolang je gecorrigeerd onder de 65 oid blijft krijg je geen "3e keer scooter in beslag" maar gewoon een boete van een euro of 90.

Hier de tekst:

Per 1 januari 2010 is de strafrechtgrens bij overschrijding van de maximum constructiesnelheid verhoogd naar 20 km/h (was 15 km/h). Een bromfiets kan in beslag worden genomen bij een overtreding van de maximum constructiesnelheid van:

#
# Snorfiets = 50 km/h (= 30 + 20)
Bromfiets = 70 km/h (= 50 + 20)

wanneer deze overtreding door dezelfde verdachte voor de 3e keer binnen 2 jaar is begaan. Aan de verdachte moet bij één van de 2 voorafgaande overtredingen een waarschuwingsbrief zijn uitgereikt of toegestuurd.


ik weet niet of bovenstaande een landelijk geldende wet is, maar ik werd eind 2010 op de rollerbank gezet in den haag en daar hing een lijst aan de muur met snelheden vanaf 60 tm 80 km per uur....tm 59 km per uur krijg je geen boete, vanaf 60 wel en alles tussen 60 en 80 krijgt ook boetes....in beslag name geldt pas als je scooter harder dan 80 gaat en na 3 waarschuwingen nog niet afgevoerd is.

ik kreeg trouwens geen boete want mijn scooter gaat 58 +ralf+
 
wait, hij wordt pas in beslag genomen als ie > 80 km/u gaat EN je hebt al 3 waarschuwingen gehad? Dus stel je scooter gaat > 100 km/u en ze houden je aan op de rollerbank voor het eerst, dan ben je hem niet kwijt? :S
 
Ik ging 95 op rollerbank! Alleen kentekenpapieren kwijt! Moest alleen een x weer 45op roller gaan! Dan kreeg ik ze weer terug! Boete via ovj
 
Back
Top