This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

hey weet iemand hoe je helm van binne schoonkrijgt?

nipo

Well-Known Member
mijn helm is van binne vies. ik wil schoon maken maar hoe kan je het beste doen.
de binne kant is vies gewoorden door steeds me helm op te zetten als me gel nog nat was. dus binne kant zit veel gel
 
Voor zover ik weet kan dat niet daarom hebben ze tegenwoordig van die helmen waarmee de binnenkant met klittenband vastzit en dan kan je dat in de was doen.
 
je kan het denk ik met warm water en een handoek ofzo proberen. er zit in de meeste gevallen een soort van piepschuim achter dus de helm kan verder gewoon nat worden van binne. Ik zou het daarna met een droge handoek zover mogelijk droog maken en dan even na fohnen en goed laten drogen. Je wil natuurlijk geen geschimmelde helm
 
ik dompel gewoon mn helm in onder water samen met dreft
(afwasproduct) daarna ruikt ie weer heerlijk en is ie zuiver + zacht

met een fohn droog ik hem
 
khad men helm in de buddy laten zitten toen ik op vakantie ging:S en twas beetje vochtig. schimmel te raal voor woorden. kheb gwoon kokend water der overheen gegooid paar keer en met een sopje. ff laten drogen klaar!!
 
Niwde said:
kheb gwoon kokend water der overheen gegooid paar keer en met een sopje. ff laten drogen klaar!!

HEEL ERG MEE UITKIJKEN!!!! je kunststof helmschaal en t piepschuim kunnen vervormen/stuk gaan, daarnaast kunnen de eigenschappen van de materialen nadelig beinvloed worden.
 
Razma said:
gewoon zo'n speciaal spuitbusje bij een motorzaak kopen
das al

Hier sluit ik mij bij aan werkt gewoon goed En verder zijn uitwasbare binnendingen erg makkelijk en dus ook zeker een aanrader mocht je een nieuwe helm zoeken.