hey uitlaatje

Status
Not open for further replies.

`Jeroen`

Banned
hey nu kreeg ik net van meerdere mensen tips voor opvoeren waaronder eentje van je plaatje bij je cilinderaansluiting eruit te halen van je uitlaat

maar nu zijn me bouten helemaal dolgedraaid en nu s me vraag wat moet ik doen ik heb ook al met wd 40 geprobeert en ik heb geen zin om me nieuwe uitlaatje door te slijpen lijkt me het verstanding om voorzichtig die boutjes door teschuren ofzo he wie kan me hier mee helpen
 
Advertisement - register to remove this

piaggotuning said:
hey vraagje

ik zag laatst ook dat je kort vertanding kan kopen ofzo en dat je daar ook snelheid mee wint en waar moet je dat plaatsen dan en hoeveel mag dat kosten

korte vertanding = langzamer
Langere vertanding = sneller
 
Anders koop je een grotere powerfilter dan trek je vet sneller op :L

Vertanding plaats je in je blok achter je poulies. Maar je kan wel een langere vertanding gaan nemen, maar je zal dan wel gaan verliezen op optrekken.
 
haha jah powerfilter heb ik er 2 van maar 1 zit in me orginele filter omdat anders teveel herrie maakt wil namelijk nog niet gepakt worden heb nu nog geen certi ga woensdag voor certivicaat dus

maar waar kan ik die vertanding krijg enof zal ik eerst groteren spreoier erin doen enzo jah welke zit nu 74 in
 
hoi,

Je moet wel weten wat je precies wilt. In je uitlaat zit dus géén buisje?
Dit Buisje is een soort van vernauwing ,het is een buisje dat taps toeloopt en ongeveer 4cm lang is. het vernauwt gewoon de ingang van je uitlaatpijpje.

Ik heb verder geen verstand van piaggio(alleen beetje van minarelli),maar ga eerst eens kijken naar eventueel een andere vario,en andere koppeling.

Ook kun je je cilinder laten tunen,daarbij worden de poorten in je cilinder groter gemaakt,waardoor er dus meer kan in en uit kan(correct me if i'm wrong)Vraag eens bij je dealer,of op het forum voor een addres.

Wat dacht je van een keer een recht spruitstuk te nemen? weet niet of dit kan bij piaggio maar als het kan,neem het dan.
Een spruitstuk is het (vaak zwart rubberen) gedeelte dat vanaf je carburateur naar je cilinder(inlaat) loopt. Waardoor hij recht is,kan het mengsel makkelijker vloeien,plus dat het een kortere weg hoeft af te leggen.

Een ander mebraam kan ook wat schelen(zorgt voor de "benzine toevoer"vanaf je carb naar de cilinder.
Het zit tussen je spruitstuk en je cilinder.
(zit vast met 4 inbusjes,én je spruitstuk,én je membraam.)

ook kun je kijken naar een andere CDI.. dat is een klein zwart blokje,dat zorgt voor je timing van de moter.
Dit blokje kun je gewoon vervangen(zit bij mijn Dragster in me onderkuipje,(naast me voetenplank). heb gehoord dat hiermee het optrekken,én de top zal toenemen.

ga kijken wat je wilt,wat betaalbaar is,en ga er op google of hier in de Search van het Forum wat meer over proberen te lezen. Er zijn al 10000 topics over "het snller laten gaan van je scoot"

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Mvgrt Remy van Wijk
 
jah je hebt me hierwel wat mee geholpen jah

maar die vernauwing in me uitlaat zit er niet meer in en spruitstuk is al recht en kwa koppeling zit al een polini koppeling in met gele drukveer ik denk dat ik maar eerst voor een membraam ga kijken en welke raden jullie mij aan
 
Remy said:
Ik heb verder geen verstand van piaggio(alleen beetje van minarelli),maar ga eerst eens kijken naar eventueel een andere vario,en andere koppeling.


KOPPELING ZAL GEEN DROL UITMAKEN.

Ook kun je je cilinder laten tunen,daarbij worden de poorten in je cilinder groter gemaakt,waardoor er dus meer kan in en uit kan(correct me if i'm wrong)

:L

Wat dacht je van een keer een recht spruitstuk te nemen? weet niet of dit kan bij piaggio maar als het kan,neem het dan.
Een spruitstuk is het (vaak zwart rubberen) gedeelte dat vanaf je carburateur naar je cilinder(inlaat) loopt. Waardoor hij recht is,kan het mengsel makkelijker vloeien,plus dat het een kortere weg hoeft af te leggen.

LENGTE MAAKT WEINIG VERSCHIL, AANZUIGSNELHEID IS ENORM, GAAT ALLEEN OM HOEKEN EN DINGEN WAT DE FLOW VERMINDEREN.

Een ander mebraam kan ook wat schelen(zorgt voor de "benzine toevoer"vanaf je carb naar de cilinder.
Het zit tussen je spruitstuk en je cilinder.
(zit vast met 4 inbusjes,én je spruitstuk,én je membraam.)

ANDER MEMBRAAN IS KWESTIE VAN TESTEN. ANDERE PLAATJES IS GOED GENOEG.

ook kun je kijken naar een andere CDI.. dat is een klein zwart blokje,dat zorgt voor je timing van de moter.
Dit blokje kun je gewoon vervangen(zit bij mijn Dragster in me onderkuipje,(naast me voetenplank). heb gehoord dat hiermee het optrekken,én de top zal toenemen.

DOET HET NIET OP NIET ZON SNELLE SETUP.
.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top