Het verschil tussen een yasuni R en Z ?

backhander

Well-Known Member
wie kan mij nou precies vertellen wat het verschil is tussen een yasuni R en Z
heb van beide uitlaten een hoop goede verhalen gehoord, en de Z is 50 euri goedkoper!
 
Advertisement - register to remove this

Yasuni R is een echte expansie uitlaat, dus open van binnen en opgebouwd uit verschillende delen met bepaalde groottes. Dit vraagt veel toeren voor goede performance maar levert op top minder weerstand dus een iets hogere topsnelheid. Een Z is minder strak berekend en heeft een aantal schotten in het midden van de uitlaat met kleine gaatjes erin. Hierdoor heb je meer tegendruk en dus op een lager toerental je power, maar je top zal iets lager zijn.

R
[ir]http://www.motorkit.com/catalog/images/Yas-R-hor.JPG[/ir]

Z
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/FAQ_Uitlaten/Minarelli%20H/Yasuni%20Z.PNG[/ir]
 
Last edited:
NEE

Dat is dus niet correct. Bij een Z heb je meer tegendruk en heb je op een lager toerental de power, ofwel je powerband ligt lager dan bij een R. Dat betekend simpelweg dat je met een R altijd meer toeren moet draaien voor je lekker wegtrekt dan met een Z, maar daar krijg je wel wat meer power en een hogere top voor terug.

In principe zou een Z moeten presteren als je originele uitlaat, en een R een stukkie beter optrekken en je top wat omhoog halen. Een R is dus een betere uitlaat dan een Z als je de beste prestaties wil. Als je gewoon een terugloper wil maar niet echt meer dan je originele uitlaat zoekt qua prestaties is de Z een goede keuze
 
NEE

Dat is dus niet correct. Bij een Z heb je meer tegendruk en heb je op een lager toerental de power, ofwel je powerband ligt lager dan bij een R. Dat betekend simpelweg dat je met een R altijd meer toeren moet draaien voor je lekker wegtrekt dan met een Z, maar daar krijg je wel wat meer power en een hogere top voor terug.

In principe zou een Z moeten presteren als je originele uitlaat, en een R een stukkie beter optrekken en je top wat omhoog halen. Een R is dus een betere uitlaat dan een Z als je de beste prestaties wil. Als je gewoon een terugloper wil maar niet echt meer dan je originele uitlaat zoekt qua prestaties is de Z een goede keuze

kan je dan ipv sd uitlaat(begrenst) een z er onder leggen zonder moeilijk afstellingen? voor de zelfde snelheid?
 
Plaatje is een City R geen R das zowieso een andere uitlaat.

Op std cil heb ik met een Yasuni Z gereden echt een zeer relaxte uitlaat en trekt heel erg goed, Yasunu R draait flink meer toeren. Doordat die Z laagtoeriger is rijdt die veel relaxter opdat je niet telkens die toeren hoeft te beuken.
 
Yas-R-hor.JPG
 
Plaatje is een City R geen R das zowieso een andere uitlaat.

Op std cil heb ik met een Yasuni Z gereden echt een zeer relaxte uitlaat en trekt heel erg goed, Yasunu R draait flink meer toeren. Doordat die Z laagtoeriger is rijdt die veel relaxter opdat je niet telkens die toeren hoeft te beuken.
die yas r op het plaatje ken ik ook alleen maar hoor en ik heb ook nooit gehoord van de city r :s
 
city R is iets hoogtoeriger dacht ik... volgens mij is de grootste reden dat je bij een city R je bok gewoon kan houden, en met een R niet als ik me niet vergis.
 
Back
Top