Het Korps Mariniers

Status
Not open for further replies.
Nouh.. dat zou wel s kunnen kloppen
nu je het over em hebt.. hij zat 2 of 3 blokken na me dus hij zal er zo ondertussen ook zijn als ie het gefixt heeft... heb weinig meer van em gehoord.. weet ook nie hoe die eruit ziet..
waar zit je broer geplaatst ?
 
aerox terror said:
Nouh.. dat zou wel s kunnen kloppen
nu je het over em hebt.. hij zat 2 of 3 blokken na me dus hij zal er zo ondertussen ook zijn als ie het gefixt heeft... heb weinig meer van em gehoord.. weet ook nie hoe die eruit ziet..
waar zit je broer geplaatst ?

Hij zit ook in Doorn...al 4 jaar ofzo. Ik zal eens vragen waar precies...volgens mij in het 21e? Zal het ff navragen, ik heb je volgens mij niet meer in me MSN staan...als ik ook niet meer in de jouwe sta..check ff je pm. Heb wel wat toffe pics voor je uit afghanistan & Irak enzo als je daar misschien interesse in heb, en dan kunnen we weer eens bijpraten :)
 
Ik moet woensdag voor gesprek naar de Marine kazerne In Amsterdam voor marechaussee. Ben benieuwd waarvoor en of ze me nu een beetje meer duidelijk heid kunnen geven over hoe,wat en wanneer ik moet beginnen :S
 
Smeer je kisten in het begin wekelijks ff in met ledervet of bijenwas, worden ze snel soepel van. Hebben jullie daar zooltjes voor? Ik heb er nooit wat in gedaan, gewoon direct op het leer :x
 
Ik heb nu kisten zonder gleuf in de hak,die zijn stukken sneller ingelopen.Ik heb ze voornamelijk als werkschoenen,maar die met zon gleuf in de hak hebben veel stugger leer
 
Ter informatie:
De nieuwe basis-onderofficierenopleiding van de Koninklijke Marechaussee gaat waarschijnlijk minimaal 18 maanden duren, afhankelijk van de competenties van de student.
 
Last edited:
Justin. said:
Nja ik ga ze gwoon elke dag ff poetsen met schoenpoets enzo. Heb net voor het eerst gelopen met die zolen, heb gelijk blaren 8P.. net ff 7 km gelopen ofzo ..
Ik kan btw met die zolen erin die dikke sokken echt niet aan, knelt alles af. Ik loop eerst ff met dunnere sokken tot ze wat ingelopen zijn en darna met die grotere ..

Vergeet niet om elke keer te wisselen van kisten, als je op bivak bent en je ene paar is nat en de andere niet ingelopen... Dan ben je niet blij. Nog een tip voor je kisten: Doe thuis in het weekend er kokend heet water in voor 10 minuutjes en loop ze daarna droog. Dit werkte bij mij uitstekend.
 
aerox terror said:
Ohh wacht maar als je in doorn komt... orde aan de dag is een demotiverend verhaal over de baas :p
haha maak je miss zelf ook mee tegen die tijd :)

haha...bij jullie ook al...bij het varende personeel is het precies hetzelfde, het hele up or out systeem en andere dingen die zo kut geregeld zijn (aflosser systeem bijv.)
 
Cliffske.! said:
Vergeet niet om elke keer te wisselen van kisten, als je op bivak bent en je ene paar is nat en de andere niet ingelopen... Dan ben je niet blij. Nog een tip voor je kisten: Doe thuis in het weekend er kokend heet water in voor 10 minuutjes en loop ze daarna droog. Dit werkte bij mij uitstekend.

Justin heeft maar 1 paar kisten :?
 
Pronk said:
Aerox terror, weet jij of Chiel ook in Doorn zit van het forum hier? Ik ging laatst me broer ophalen op de kazerne, was net terug van Afghanistan, maar ik dacht hem te zien, wist het alleen niet zeker.... :)

Is alweer oude post, maar kijk ook niet zo vaak meer :rolleyes:
Maar zou best kunnen ja, zit ook in Doorn idd :)

He, Aerox terror, jij bent Morais of niet, oftewel Mo van PRT 6? Zit bij jou man.

Bakel :)
 
Vorige week vrijdag mijn rode baret VERDIEND.. Want halen of krijgen doe je dat ding niet zomaar.. Overigens onttrek ik me van alle uitspraken die DvO hier gedaan heeft. Beetje jammer dat hij zo praat. Natuurlijk is luchtmobiel beter dan marns :rolleyes:.. Maar wat dan nog?
 
Over dat 'kisten' (dingen worden gewoon schoenen of laarzen genoemd hoor? :p) gedoe.. Ik weet niet hoe dat bij marns geregeld is. Maar bij de AMOL was dat perfect geregeld, eerste 3 weken halve dag sportschoenen halve dag laarsjes. Prima ingelopen. Falcons return (zo'n 70km) prima op 1 paar gelopen.. Eindofening (140 km) prima op het andere paar gelopen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top