Het is weer winter zorg voor licht OOK OP JE FIETS!!!

mad max said:
Laatst ook weer. Mistig als de pest, nog donker en dan nog geen licht op. En ook nog midden op de weg fietsen. Stomme lul. Gellukig had ik groot licht aan ondanks de mist (kon nog net) anders was ik er met dik 60 achterop geklapt.
En dan bijna bij school nog zo'n dom wijs wat even links af slaat zonder achterom te kijken. Kon er nog net achterlangs. Als er een auto aangekomen was was die er vol opgeklapt.
tip: probeer dan niet tegen de bagagedrager te trappen, dan ga je zelf ws ook :p (geen ervaring mee)

ps, die lampjes op batterijen zijn nou ook niet echt geweldig, de rode zijn wel fel, maar de voorlampjes zie je alsnog slecht in het donker...
 
rieju-pim said:
Ik rij tegenwoordig niet meer op fietspaden waar geen straatverlichting staat. ga wel lekker op de weg, heb het nu een paar keer gehad dat ik een aantal fietsers binnen een x aantal meters bijna op me voorkant had.

Riskeer de boete voor het op de weg rijden wel, brommer opknappen is duurder.


ijweg he :p

maargoed regende te hard dus weer voort eerst op fietspad
 
Maar niet alleen in de winter moet je licht op hebben. Deze zomer reed ik steed met iemand mee naar m'n werk. Ongeveer om half zeven kwam je altijd zo'n bouwvakker zonder licht tegen op een smalle drukke "landweg"waar gemiddeld over de 100 gereden werd. ALs je de lampjes voor je ineens een zwieber zag maken wist je dat hij er weer was.
 
btw: ik rij in de auto gewoon met grootlicht op dat soort weggetjes waar fietsers zonder licht rijden (denk aan wegen naar uitgaansgelegenheden)
wacht nog steeds op die ene dag dat ze daardoor de sloot in rijden...

(ps, ben geen moraalridder ofzo, reed vroeger ook zonder licht op de fiets :p)
 
fietsen doe ik niet aan en op me scooter heb ik ook geen verlichting omdat ik geen lichtspoel op binnen rotor heb. Verlichting is net zo zinloos als een helm. Je ka nhet zelf toch in de gaten houden....
 
hmzz.. ik zefl heb 2x fietser gewoon getrapt... kut lui zonder licht.... 1x heb ik een kerel gewoon bij pakjedrager en dan gasse... kerel schrok zich rot... is in de berm gaan sturen.. plat op zijn vreet :X

en gewoon 1x iemand tegen pakjedrager voor bocht duwen, plat op zijn vreet...


kk lijers zijn het :)

maar zelf fiets ik ook nooit met licht :p :X
 
DAt lijkt wel de oplossing maar als je zelf op je bek gaat sta je wel erg voor lul. Maar ik moet iedere dag langs het zelfde stuk dus ik ga ze maar geen trap mee geven.
Een fietser (ik weet wie het was) knallde ook eens bij zo'n brugpieper zonder licht op, hij flikkerde dat joch in het kanaal (5 graden buitentemp.). Alleen was die pa van dat joch juut, half uur later allemaal politie busjes erbij, dat jochy bleek z'n arm gebroken te hebben De politie heeft nog een week lang elke ochten op dezelfde plek gestaan om te kijken of die vent er weer aan kwam. Wel een strakke actie trouwens.
 
Ik heb dit jaar goed gezorgt voor licht kheb hele duure lampjes gekocht omdat die goedkoope kutdingen aldoor stuk gingen :/

hier in het dorp kom ik 's avond wel eens brommers tegen die geen licht hebben ( je weet wel van die rag dingen zonder verzekering)

IK ben een keer 1 na gegaan en een klap op zijn smoel gegeven omdat ik er bijna tegenaan zat.

dit ging makkelijk trouwens hij droeg ook nog eens geen helm...
 
ik heb gelukig altijd licht op me fiets en scooter :)
maar ik rij s avonds nooit op het fietspad ook niet op een weg waar je normaal met de auto 80 mag ga ik gewoon op de straat rijden want als je een fietser aan rijd ben je ook nog is altijd fout :s
 
Ik pak altijd maar een route waar ik niet over een onverlicht fietspad hoef. Die van mij loopt maar 60, das net iets te langzaam om op de 80 km/h weg te rijden in het donker.
 
Back
Top