This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het is weer winter zorg voor licht OOK OP JE FIETS!!!

FRANQ

SENIOR USER
vandaag

jonge platgereden op fietspad omdat hij geen licht had (ik zag hem dus niet in donker)

ikke gat in voorkap en koplamp stuk en spatbord stuk

hij had niet zoveel (denkik) was alweer weg voordat ik me helm afhad


maar het is gewoon te kloterig dat je nietmeer savonds kan rijden zonder dat er ineens een zwarte vlek 5m van je vandaan opduikt

ik word heir een beetje zat van

zon kutterig smartlampje kost maar 7,95

en een beetje goed achterlicht 15 euro

dus zorg gvd dat het inorde is

FRANKY.......(zucht)
 
heb je wel gelijk in
is levensgevaarlijk zonder licht savonds op de baan
daarom altijd licht op alsk met de fiets ben
doe je maar best voor je eigen veiligheid
ben zo ook al bijna van de baan gerede
 
Gemotoriseerd voertuig zit bijna altijd fout :*

Ik heb hier idd een graf hekel aan idd

Ik reed een tijdje geleden ( toenk nog scoot had ) over een lang fietspad met me vriend
Dat fietspad is niet verlicht en is pikken donker

Rijd je daar met 90 , zie je zomaar opeens een rode jas! recht voor je , gvd een man die ze hond uitlaat , nou die was echt bijna de sjaak en dan iets verder nog een x bijna een fietser plat

Tsja zijn je eigen risico's maar ik heb iig licht op me fietsje
 
Laatst maar weer eens gerepareerd op mn fietsidd..scheelt ook weer 50 euro boete. Alleen mn achterlicht is er opeens weer mee gekapt.. Maarja goed topic ik raad het ook aan..
 
Heb tijdje terug met de auto nog bijna een fietser geschept die zonder licht overstak. Tis echt link, als je altijd fietst dan heb je al snel zon instelling van: boeit me niet. Maar tis echt fuckin belangrijk
 
als ik ging tellen hoevaak ik slippend moest stoppen met de auto omdat er opeens een fietser opdook zonder ligt, had ik meer dan 2 handen nodig..

serieus mensen, rijden zonder licht is echt levensgevaarlijk !!!
 
kheb ook al vak zat gehad dat je een fietser echt pas op ut laatse moment ziet, kheb ze gelukkig nog nooit geraakt (met de scooter dan, wel een keer op een andere manier..maar da was nie alleen dattie zonder licht reed)
Maar serieus voor iedereen die hier op een fiets rijd...fix nou een lampje
 
ik heb zelf altijd een fiets gehad die "rijp voor de sloop" was en dus ook geen licht opzat. toen kreeg ik een scooter en zag ik hoe gevaarlijk en onoverzichtelijk het is als fietsers geen licht hebben op de fiets. dus sins dien altijd mijn licht aan s'avonds
en nu ik rijlessen heb is het nog veeeel onduidelijker te overzien, fietsers zonder licht....
 


als je @ onverlicht pad enzo rijd, is 90 rijden ook niet erg slim te noemen :X
 
tis idd zeer kut jah, vooral omdat je zelf op de scoot fout zit, eigenlijk vind ik dat de wet aangepast moet worden dat als een fietser geen licht heeft, hij/zij er zelf verantwoordelijk voor is.
majah, die gasten denken alleen maar dat ze tof zijn om zonder licht te rijden.
(ik reed eerder ook zonder licht :X maar heb later zo´n lichtenzetje gevraagd)
zo´n lichtensetje ziet er mischien niet ''tof'' uit, maar het helpt tenminste.

maar ff @ franky: mischien wel beters dat die gast is doorgereden, anders had je nog moeten betalen voor zijn stomiteit, de schade aan je scooter had je tog al zelf moeten betalen.
 
weet iemand hoe je die "opschuif"lampjes blijvend vast kan zetten

want vorige week na leuk nachtje in de stad was mijn lampje dus weer gejat :|
 
Da-vid said:
weet iemand hoe je die "opschuif"lampjes blijvend vast kan zetten

want vorige week na leuk nachtje in de stad was mijn lampje dus weer gejat :|

Vastlijmen met 2 comp. lijm, kapje kan er dan nog gewoon af met een schroevendraaier meestal.

Meeste last heb ik nog van die kutkinderen die om een of andere reden geen gebruik willen maken van fietspad en dan met dikke mist in het donker nog met z'n 4en naast elkaar gaan rijden. Vooral in een bocht schrik je je echt het lazerus.
 
Ik vind het ook wel gevaarlijk als mensen geen licht hebben, helemaal op de fiets. Maar het is altijd zown gekut, die klick lichtjes zijn wel ok, maar dat gewone licht gaat na 1 keer uitgaan alweer kapot. Het is altijd lastig maar komt wel goed
 
Ik rij tegenwoordig niet meer op fietspaden waar geen straatverlichting staat. ga wel lekker op de weg, heb het nu een paar keer gehad dat ik een aantal fietsers binnen een x aantal meters bijna op me voorkant had.

Riskeer de boete voor het op de weg rijden wel, brommer opknappen is duurder.
 
Laatst ook weer. Mistig als de pest, nog donker en dan nog geen licht op. En ook nog midden op de weg fietsen. Stomme lul. Gellukig had ik groot licht aan ondanks de mist (kon nog net) anders was ik er met dik 60 achterop geklapt.
En dan bijna bij school nog zo'n dom wijs wat even links af slaat zonder achterom te kijken. Kon er nog net achterlangs. Als er een auto aangekomen was was die er vol opgeklapt.