Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Idd, en omdat ik het 'zonde' vind om een 2.0 setje op die receiver aan te sluiten.

Zag net het setje KEF speakers staan voor 514 incl. verzenden. Helaas moet ik nog ff wachten tot mijn volgende loon. ;(
 
hier heb ik me ook wel mee bezig gehouden maar het interesseert me niks meer gewoon omdat ik het tegenwoordig allemaal liever strak en simpel wil hebben :p

ik heb ook een keer een ps one scherm voorin me pc kast gebouwd en het was echt supertof om te doen maar naar een tijdje begon ik me eraan te irriteren en heb ik de kast verkocht.

tegenwoordig heb je ook al wel een redelijke beamer voor 400 euro en dan heb je gewoon een strak / mooi / GOED werkend dingetje ergens staan ipv zo'n bakbeest wat je straks hebt als je klaar bent ;)

maar veel succes en tof 'projectje' !!

en ik kan zelf maar niet beslissen wat van tv ik wil op me kamer.. best frustrerend.. :+
 
Ik weet dat je voor 400 euro een beamer hebt, weet ook dat je voor 600 euro een ander scherm hebt, weet het allemaal, heb het geld er alleen niet voor over.. Beamer/TFT vind ik daarom een leuke goedkope oplossing en het is idd een leuk projectje ;).. Ik ga nu ff op zoek naar een goedkope/gratis overhead projector, zodat ik ook zo de hele zooi kan wegflikkeren als ik het niet meer leuk vind :+
 
Idd, en omdat ik het 'zonde' vind om een 2.0 setje op die receiver aan te sluiten.

Zag net het setje KEF speakers staan voor 514 incl. verzenden. Helaas moet ik nog ff wachten tot mijn volgende loon. ;(

Liever een goede 2.1 amp/reciever + speakers dan een mindere 5.1 set. Maar ik ben nou ook niet echt fan van multi-speaker geluid in de huiskamer. Doe mij maar een goede 2.1 set.

Vroeger heb ik ook wel eens een Dolby Digital II setje gehad. Na een tijd stond deze mooi op stereo. Wordt je toch nerveus van al dat geluid uit alle hoeken. Als ik een film ga kijken wil ik chillen niet op het puntje van mn stoel zitten. Anders ga ik wel naar de bios. :)
 
Ieder zo z'n voorkeur natuurlijk. :) Ik zat eerst ook naar de KEF iQ3's te kijken, maar dan zit je ook gelijk weer met vloerstaanders en een extra sub wat je nog aan moet schaffen.

Ik denk dat ik met dit setje wel tevreden ben. :)
 
muziek luisteren zonder goede 2.1 set ook niet :P

ik wil graag andere voorspeakers hebben, heb nu 4x de mission m32 staan en wil voor al een tijdje zuilen hebben omdat ik toch af en toe wat mis.

nu deze dus
M32i.jpg
 
Buurjongen heeft van die KEF 'eitjes' staan, met een Denon versterker er bij (als ik het goed heb).. Die speakers van KEF zijn fijn, maar die subwoofer die er bij zit, dat is echt ENORM kut, ding blaast overal dwars doorheen, het wordt dan echt zo'n vieze waas, dan staat de sub op zijn zachtst... Maargoed, mss ligt dat aan de kamer, of de instelling van zijn versterker, ik weet het niet
 
Ieder zo z'n voorkeur natuurlijk. :) Ik zat eerst ook naar de KEF iQ3's te kijken, maar dan zit je ook gelijk weer met vloerstaanders en een extra sub wat je nog aan moet schaffen.

Ik denk dat ik met dit setje wel tevreden ben. :)

In mijn vorige post verwoordde ik het een beetje onhandig. Maar ik zeg niet dat de KEFS "minder" zijn.

muziek luisteren zonder goede 2.1 set ook niet :P

Zo is het.

Buurjongen heeft van die KEF 'eitjes' staan, met een Denon versterker er bij (als ik het goed heb).. Die speakers van KEF zijn fijn, maar die subwoofer die er bij zit, dat is echt ENORM kut, ding blaast overal dwars doorheen, het wordt dan echt zo'n vieze waas, dan staat de sub op zijn zachtst... Maargoed, mss ligt dat aan de kamer, of de instelling van zijn versterker, ik weet het niet

Alle satelietten icm subwoofer geven een wazige soundstage in het middengebied. Dit komt natuurlijk doordat de sub afgestemd is op <200Hz oid en de satelietten natuurlijk moeilijk midden tonen kunnen weergeven weges gebrek aan klankkast.


Als je echt niet om vormgeving geeft is het ook een optie om oudere tweedehands KEF's van marktplaats te scoren. Tot nu toe heeft geen 1 nieuwere speaker het geluidsbeeld kunnen overtreffen van een KEF uit de jaren 80 die ik ooit eens heb gehoord. Idem voor Yamaha, Denon, Marantz 2 kanaals versterkers.

Mijn volgende speakers worden line-arrays. Probably diy.

DSC_3043.JPG
 
Vroeger heb ik ook wel eens een Dolby Digital II setje gehad. Na een tijd stond deze mooi op stereo. Wordt je toch nerveus van al dat geluid uit alle hoeken. Als ik een film ga kijken wil ik chillen niet op het puntje van mn stoel zitten. Anders ga ik wel naar de bios. :)

Met een goede set kan je chillen EN op het puntje van je stoel zitten *D

Film kijken zonder min. 5.1 is imo echt not done :P

Wel als het een goede set is ;)

Buurjongen heeft van die KEF 'eitjes' staan, met een Denon versterker er bij (als ik het goed heb).. Die speakers van KEF zijn fijn, maar die subwoofer die er bij zit, dat is echt ENORM kut, ding blaast overal dwars doorheen, het wordt dan echt zo'n vieze waas, dan staat de sub op zijn zachtst... Maargoed, mss ligt dat aan de kamer, of de instelling van zijn versterker, ik weet het niet

Kwestie van goed instellen!

Als je echt niet om vormgeving geeft is het ook een optie om oudere tweedehands KEF's van marktplaats te scoren. Tot nu toe heeft geen 1 nieuwere speaker het geluidsbeeld kunnen overtreffen van een KEF uit de jaren 80 die ik ooit eens heb gehoord. Idem voor Yamaha, Denon, Marantz 2 kanaals versterkers.

Er is wel meer dan dat eh ;)
 
Ja het is en blijft gewoon een simpele sub, geen EQ of Roomcorrection zoals Velodyne dat heeft :P

Oftewel, mijn conclusie.. Geen home-cinema/surround kopen TENZIJ je er echt duizenden euro's in stopt... Voor het dat geld heb je een veel leukere versterker met boxen erbij wat uiteindelijk relatief veel leuker klinkt dan home-cinema!
 
vriend van mij heeft simpele setje van logitech gekocht... z5500, klinkt erg goed... ook mooi setje om te zien...

dit is ook een heel erg goede set. ik had hem zelf ook gekocht als het bedieningsding niet zo huge was en hij niet zoveel last van plopjes had.

nu heb ik de logitech z-5450 en die doet bijna niks onder en is qua design ook wat strakker vond ik
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top