Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
OMG daar komt echt een bijzonder slecht geluid uit! door de afmeting van de speakers mis je echt bijzonder veel tonen.

Mij is juist weer verteld dat het geluid ontzettend goed is... Ik heb ze zelf niet gehoord, dus kan er geen oordeel over geven. Tis wel een mooi setje :)
 
laatst voor 100 euro een panasonic sc-ht500 opgehaald.

http://kieskeurig.nl/product/D84A0029ED270CA4C1256D2100301DF0.htm

panasonicscht500.gif


goed genoeg voor mij :P
 
Waar moet ik precies op letten qua waarden van versterkers en boxenset?

Ik heb nog steeds die Onkyo TX-SR505E in mn hoofd icm HK TS11. Is dit wel goed te matchen? Ik ben redelijk audionoob namelijk. :p
 
Wat je zelf mooi vind klinken is belangrijker dan wat de "mooiste" specificatie's heeft. Ik weet niet of je het van plan bent om ergens te kopen waar je kan luisteren?
 
Ik zit al een tijdje te kijken naar een paar speakers, kheb nu een 2.1 setje achter m'n hifi versterkertje hangen, maar dat geeft te weinig output + dat de bas 'zoemt' in plaats van lekker kort dreunt.

Nu hoor ik sommige mensen wel positief over de Eltax Concept 400 speakers van de firma Conrad (8P) Nu zie ik mensen al denken, "Conrad?! :+"

Maar ze schijnen toch werkelijk iets in huis te hebben wat je geld waard is.

Iemand die ervaring heeft met die dingetjes? Kosten namelijk maar 100 eypo per 2, en ik ben maar een skooiërig studentje..
 
Wat je zelf mooi vind klinken is belangrijker dan wat de "mooiste" specificatie's heeft. Ik weet niet of je het van plan bent om ergens te kopen waar je kan luisteren?


Ja, dat sowieso. :)

Maar er zijn geen regeltjes als in wattage van de versterker dat gelijk moet zijn aan dat van de boxen of juist meer etc?
 
In principe is het zaak dat je versterker niet minder levert dan je speakers vragen. Dit is slechts een vuistregel en in de praktijk is het lastig dit na te leven omdat bv producenten hun vermogens niet altijd volgens gelijke standaarden specificieren.
 
Ok, thanks.

Vanmiddag btw die Harman Kardon set gaan beluisteren, viel me erg tegen. Dus gaat hem niet worden. JBL had wel een fraaie set qua geluid, looks alleen niet helemaal mijn smaak.

Kreeg trouwens een aanbod van Onkyo DV-SP404E icm de TX-SR674E voor €700,-. Die versterker is wel erggg dik, dat zeker. Het is alleen in zilver ipv zwart, zoals ik liever zou willen. Maar misschien dat zilver icm een hoogglans zwart meubel dan wel weer erg tof staat. ;)
 
Hoogglans zwart meubel+zwarte lijkt mij mooier :P ga ik ook voor. Is die versterker een ouder type? Vraag is of die dvd speler heel zinnig is, je kan ook bijna een sr505+ps3 kopen, kan je gelijk bluray kijken :) (en gamen :+ )
 
Versterker los is 500,- Het is idd een overjarig model, dus misschien dat ik hem ook wel voor minder nog kan regelen.

Maar dat zit ik alsnog met die kleur. :p
 
2ehands geen optie vass? staat genoeg mooi spul op marktplaats... binnenkort ga ik ook aan de kef.. vriend van me heeft laast kef speakers aangesloten op een denon versterker... dat klinkt echt te goed gewoon.. word dus binnnekort ook mijn setup...
 
Voor 500 kan je ook een 605 kopen vass, is het nieuwe model met eisa award. mediamarkt alexander heeft em voor die prijs.
De 605 kan ook gelijk scalen. Het nut van een goeie dvd speler met veel opties valt dan imo een beetje weg. Kan je beter een ps3 oid erbij nemen. Geloof dat j ook een plasma ging halen, das wel een leuk setje dan :)
 
Ik ga morgen toevallig naar Rotterdam, daar ga ik eens kijken bij Alexander. Het wordt of de 605 of de 505. Maar het is wel een redelijk verschil in prijs imo. Voornaamste reden om dan voor de 605 is zone 2 mogelijkheid en het scalen.

Ik heb nu een 360 en wil deze op zich niet weg doen voor een ps3. Plasma moet er nog komen idd. Ik ben er alleen nog niet uit welke boxen ik wil kopen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top