Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Je moet over een x aantal jaar een laser tv kopen :+ Ik heb mij laten vertellen dat 'ze' daarmee bezig zijn te ontwikkelen voor de markt.

Ik had even een vraag: ik wil graag een 5.1 speaker set aanschaffen. Maar ik heb geen idee welke. Ik heb al wat gezocht en gevonden, maar weet niet echt of het goed is. Ik heb de ceative, Inspire 5.1 P5800 en Logitech 5.1 Speakerset X-530 onder andere gevonden.

Mijn eisen zijn:
ik moet ze kunnen aansluiten op m'n pc en of radio;
ik wil ze ophangen aan de muur, dus er moet een mogelijkheid zijn dat makkelijk te kunnen doen;
en het mag zo'n 60 tot 80 € kosten.

Iemand die mij wat informatie/advies kan geven? Bij voorbaat dank.

Kusjes van mij :D

Edit: ik wil ze dus gebruiken om muziek te luisteren en films te kijken :)
 
Toekomstige schoonvader gaat zijn Harman/Kardon HC-set verkopen.
Hij heeft nu een Receiver staan van Harman/Kardon met een Philips DVD brander met harde schijf en hdmi. Dit icm een Harman/Kardon HKTS 11
speakersetje en een Sony Bravia Flatscreen tv levert een leuk geluid en beeld.

Maar nu gaat hij overschakelen op een Sony DAV-IS10
Sony-DAV-IS10-luidspreker.jpg

Sony-DAV-IS10.jpg

• 450W vermogen: 5x 50W plus 2×100W voor de subwoofer
• Ultra-compacte luidsprekers- slechtt 4,5 x 5,5 x 4,0 cm
• Slot-loading DVD/CD drive, speelt ook DVD+R/RW, DVD-R/RW, Video CD en MP3
• “BRAVIA” Theatre Sync voor eenvoudige bediening
• Digital Cinema Auto-Calibratie voor eenvoudige installatie
• Video upscaling naar 720p/1080i via HDMI
• Analoge audio plus optische/coax digitale uitgangen
• Dolby Digital/Pro-Logic II en DTS decoding
• Sony Digital Media Port o.a. voor aansluiting van Network WALKMAN en iPod spelers, Bluetooth apparaten en draadloos Wi-Fi networks, plus Portable Audio Enhancer

Stomme beslissing als je het mij vraagt, het geld moet hij niet missen. Maar hij was in de winkel geweest, had dit setje getest en was overdonderd door de kwaliteit. Hij kon "niet zeggen waar het geluid vandaan kwam", iets wat hij nog nooit met zijn H/K-set had gehad. Kwestie van afstellen, maarja.
Hopen datk het setje goedkoop over kan nemen :p
 
Heb paar maand terug ook nieuwe set aangeschaft

Samsung le26R 26 inch LCD
Sony STR - DG700 Reciever
Jamo S 606 HCS 3 Speakers
Magnat Active woofer
xbox 360 ;)

Ben er zelf zeer tevreden over ....maar waarschijnlijk gaan de speakers weg en komen er een paar van Klipsch
 
Ik had even een vraag: ik wil graag een 5.1 speaker set aanschaffen. Maar ik heb geen idee welke. Ik heb al wat gezocht en gevonden, maar weet niet echt of het goed is. Ik heb de ceative, Inspire 5.1 P5800 en Logitech 5.1 Speakerset X-530 onder andere gevonden.

Mijn eisen zijn:
ik moet ze kunnen aansluiten op m'n pc en of radio;
ik wil ze ophangen aan de muur, dus er moet een mogelijkheid zijn dat makkelijk te kunnen doen;
en het mag zo'n 60 tot 80 € kosten.

Iemand die mij wat informatie/advies kan geven? Bij voorbaat dank.

Kusjes van mij :D

Edit: ik wil ze dus gebruiken om muziek te luisteren en films te kijken :)

Je kunt het best bij Mediamarkt gaan kijken denk ik!
 
Ik heb nu me lcd aangesloten op me comp.. nu wil ik natuurlijk ook eens proberen te gamen op dat ding..
Dat lukt me nog niet echt, battlefield 2 opent helemaal nergens als ik mijn lcd "aan" zet zeg maar.. loopt ie zelfs niet meer in 1e scherm
 
Ik heb nu me lcd aangesloten op me comp.. nu wil ik natuurlijk ook eens proberen te gamen op dat ding..
Dat lukt me nog niet echt, battlefield 2 opent helemaal nergens als ik mijn lcd "aan" zet zeg maar.. loopt ie zelfs niet meer in 1e scherm

Hoe heb jeje schermen te staan ...als clone? of zeg maar als 1 groot scherm.
 
Ehm dualview.. clone en 1 groot scherm kan niet ivm verschillende resoluties tv en pc scherm (denk dat daar ook het euvel van de game zit)
 
Nou even een ander spel gespeed (tony hawk) op een ietwat normale resolutie en deze gaat idd nu wel goed..

Zal wel aan battlefield liggen dan.
 
Toekomstige schoonvader gaat zijn Harman/Kardon HC-set verkopen.
Hij heeft nu een Receiver staan van Harman/Kardon met een Philips DVD brander met harde schijf en hdmi. Dit icm een Harman/Kardon HKTS 11
speakersetje en een Sony Bravia Flatscreen tv levert een leuk geluid en beeld.

Maar nu gaat hij overschakelen op een Sony DAV-IS10


Stomme beslissing als je het mij vraagt, het geld moet hij niet missen. Maar hij was in de winkel geweest, had dit setje getest en was overdonderd door de kwaliteit. Hij kon "niet zeggen waar het geluid vandaan kwam", iets wat hij nog nooit met zijn H/K-set had gehad. Kwestie van afstellen, maarja.
Hopen datk het setje goedkoop over kan nemen :p


OMG daar komt echt een bijzonder slecht geluid uit! door de afmeting van de speakers mis je echt bijzonder veel tonen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top