Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
De nieuwe BluRay uitgaven ondersteunen de 1090 resolutie.
En mijn PS3 heeft nergens last van op full HD.

Spellen en films zijn gewoon haarscherp
 
deze al 2 weken in de doos staan :)
samsung_42p7hxxec_b.jpg

Samsung PS 42 P7H
107 cm :)
over 3 weken hoop ik in me nieuwe huis tezitten dan zal ik eens allemaaal pics online zetten :)
 
Hier heb ik:

-Panasonic Viera 81 cm LCD
-5.1 surround van KEF 250watt RMS subwoofer 4 x 110 watt RMS sateliet speaker 1 x center speaker 120 watt RMS
-NAD DVD/CD/versterker

Kan leuk presteren..hahah

Foto's komen nog wel..
 
42 inch plasma tv en 1000 watt surround set van sony gekocht inclusief dvd recorder met 60 gigabyte hardeschijf. Tv met beugel aan de muur en alle kabels mooi weggewerkt ( ook die kabels die op de foto nog loshangen)

[IR]http://members.home.nl/m.aalmoes/plasma.jpg[/IR]

1000watt RMS of piek :rolleyes: want 1000 watt klinkt heel veel maar qua RMS vermogen dus continu zal het niet heel veel zijn..
 
Op mijn kamer heb ik ook het een en ander staan:

2 x B&W 500 series..van de foto

Sony versterker en 5 cd-wisselaar

kan harder dan de 5.1 set, vergelijk baar met discotheek maar dan in je kamer..

4kz5pvn.jpg
 
Tja.. het is wel een feit dat als je kleine satalietspeakers hebt, en een sub (zoals veel hedendaagse setjes) dat je dan eigenlijk best veel middentoon mist waardoor het geluid minder vol word..
 
Met HD-ready moet het ook wel lukken dacht ik zo:*

Wat is trouwens het verschil tussen HD-ready en Full-HD?

In grove lijnen;

HD-ready is 720, p of i.
FullHD is 1080, ook weer p of i.

780 of 1080 staat dus voor het aantal lijnen wat verticaal weergegeven wordt.
P of I staat voor progressive of interlaced, waarbij progressive alle lijnen per frame ververst en interlaced de oneven en de even om en om ververst.

Op het moment het beste beeld geeft dus een FullHD aan met 1080p.
 
Tja.. het is wel een feit dat als je kleine satalietspeakers hebt, en een sub (zoals veel hedendaagse setjes) dat je dan eigenlijk best veel middentoon mist waardoor het geluid minder vol word..

Klopt, B&W set is mooier dan de nieuwe set van KEF...
 
In de toekomst ga ik mijn frontspeakers ook vervanger voor grotere modellen...
Tis eigenlijk ook gewoon aan de grote van de konus te zien.. in satalietspeakers zitten meestal kleine.. daar komt nooit vol middengebied geluid uit.
En subwoofers ploffen maar wat.
 
Hahah precies, kijk voor films vind ik een 5.1 setje leuk, maar met muziek, de bas klopt gewoon niet je mist wat..leuk hoe je dat zei ''ze ploffen maar wat''
 
ik ben opzoek naar een leuk speaker setje...

denon avr 900 5.1 versterker
denon cd speler
denon dvd speler

spullen zijn niet de nieuwste maar werken prima hier, alleen de speakers wat ik er nu op heb zitten zijn niet zo (sony)

wie raad me wat aan?

nieuw of 2ehands maakt mij niet zoveel uit...

heb gekeken naar een bose setje, maar ik wil dus zowel mooi dvd geluid als gewoon muziek...
 
1080i is ook Hd-ready.
1080P is full hd maar heb je op het moment nog niet veel aan. en als je echt een goede tv hebt is Hd-ready meer dan voldoende.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top