Ik heb een mac en gebruik deze nu vaak om films (al dan niet zelf gemaakt voor mijn studie journalistiek) op af te spelen. Deze films zijn full hd en ik doe dit nu door een vga verlengstukje vanaf mijn laptop naar de tv aan te sluiten, het geluid gaat via mijn onkyo sr307 met een minijack naar tulp.
Nou viel mij laatst op dat als ik een film via mijn ps3 afspeel (en dus via HDMI) het geluid via mijn jamo 5.1 set vele malen mooier/zuiverder eruit komt en de onkyo de subwoofer ook beter lijkt 'aan te sturen'. Kortom ik zou graag mijn mac via hdmi aan willen sluiten op mijn versterker & tv en dan uiteraard het geluid ook via HDMI.
Nou weet ik dat dit bestaat:
Maar vanaf daar stopt mijn kennis ook wel.. Dus advies is meer dan welkom!
Tja, losse Blu ray speler halen (zag een mooie voor 50e bij de MM Rotterdam in de aanbieding). Ik zou sowieso nooit zo'n all-in-one ding halen. Wat je ook kunt doen is een mooi setje boekenplank speakers halen (genoeg keus bij bijvoorbeeld Correct), dan heb je heel die sub niet nodig. Leuke receiver erbij en je bent klaar. Mocht je eventueel willen uitbreiden in de toekomst kan dat altijd nog. Hoeft niet superveel te kosten, speakers 150-200 euro, receiver ook zoiets.
Doet XBMC het al weer goed? Heb het verwijderd toen megaupload er af ging
Heb zelf de pc gewoon in een andere kamer staan, 15mtr HDMI door de muur getrokken en audio er bij, extra draadloos toetsenbord en muis (receiver in kamer gelegd met USB-verlengkabel).. Werkt prima!