This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home cinema topic #2

'een mac' is nogal breed. Wat voor Mac, welke aansluitingen heb je allemaal? Ik weet niet of de displayport of HDMI aansluiting op zo'n ding audio doorgeeft, denk het niet eigenlijk.

kijk eens op dealextreme. Daar worden die dingen goedkoop aangeboden.
Heb ook zon ding liggen, Gebruik het altijd rechtstreeks op mijn monitor.
Via de tuner ga ik binnen kort testen.
Duurt 2 weken voor dat ik weer in NL ben, dan ga ik testen

Vorige week heb ik van iemand een mooie oude Technics SU-7300K versterker gekregen, waar ik mijn pc op heb aangesloten. Nu zit hier een phono en een tuner ingang op, misschien een gekke vraag maar maakt dit nog een verschil?

// ik kan het niet testen, omdat de phono ingang erg stoort (weet niet of dit te maken heeft met versmering oid en het schoon te maken is)

Last edited:
Ben niet zo thuis in de home cinema sets, maar wil een leuk 2.1 setje. Hoeft geen Harman Kardon set te zijn, maar wel gewoon leuk geluid. Budget is max 400 euro. Iemand leuke suggesties? Moet wel Blue Ray hebben.

Ik heb mijn Harman Kardon set toen bij Correct in Rotterdam gekocht. Toen afgeprijsd van 1100 voor 500. Welliswaar geen bluray maar daar gebruik ik m'n PlayStation voor. Ik zou zeggen, kijk daar eens een keer.

Idd gewoon bij winkels kijken. Zag laatst ook een overjarige 7.1 philipsset, van 2500e (!!) voor 700e. Was nog een goede set ook.

Het "probleem" is dat ik eigenlijk een MM bon van 150 heb die ik graag wil besteden

Maar zal er v/d week is gaan kijken!

Tja, losse Blu ray speler halen (zag een mooie voor 50e bij de MM Rotterdam in de aanbieding). Ik zou sowieso nooit zo'n all-in-one ding halen. Wat je ook kunt doen is een mooi setje boekenplank speakers halen (genoeg keus bij bijvoorbeeld Correct), dan heb je heel die sub niet nodig. Leuke receiver erbij en je bent klaar. Mocht je eventueel willen uitbreiden in de toekomst kan dat altijd nog. Hoeft niet superveel te kosten, speakers 150-200 euro, receiver ook zoiets.

Er is ook nog verschil in bluray spelers he.
Ligt er maar net aan hoe erg je gesteld bent op beeldkwaliteit natuurlijk.

Zou idd ook mijn keuze zijn, en ipv een losse BD speler een simpele HTPC.

Een HTPC heb je gewoon erg veel plezier aan. Ik heb in mijn HTPC een blu-ray speler zitten, maar die nog nooit gebruikt voor blu-ray :X

Momenteel ff behelpen omdat ik tegen een 17" laptop schermpje als mijn home cinema gebruik, wel XBMC erop voor alle gemakken

Doet XBMC het al weer goed? Heb het verwijderd toen megaupload er af ging

Heb zelf de pc gewoon in een andere kamer staan, 15mtr HDMI door de muur getrokken en audio er bij, extra draadloos toetsenbord en muis (receiver in kamer gelegd met USB-verlengkabel).. Werkt prima!

Als je doelt op de ICEfilms plugin, geen flauw idee. Ik denk van niet. Ik gebruikte het al eigenlijk niet vanwege het vele bufferen en ik liefst gebruik maak van scene releases. De laatste versie van XBMC vind ik zelf erg fijn. Goede subtitle integratie en het draait vlot en soepel.

Bij mij draait XMBC op me AppleTV, helaas wel 720p max maar XMBC is echt geweldig! Gebruik het als sinds de xbox 1, de integratie met films etc. Kost wat tijd om in te stellen maar heb nu XMBC + SickBeard + CouchPotato draaiende.

*nerd