Het is makkelijk, als het in één keer werkt. Ik ben ook bezig geweest met sickbeard, ding werkte niet, downloadde niet, startte niet automatisch op. Heb het uiteindelijk draaiend gehad totdat hij ineens weer begon te downloaden in een andere map (geen idee waarom) en toen was ik het zo zat dat ik er mee ben gestopt.. Zo ingewikkeld is het niet, maar wel ff wat gekloot
Sickbeard start idd niet automatisch op omdat het geen exe is maar een python script. Moet je even zelf aan kloten maar is 10 minuten werk. Heb er verder nog geen problemen mee gehad.
Ik zit ook aan een HTPC te denken.. zoiets zou het dan worden:
Gigabyte GA-H77N Wifi
Intel Core i3 3225
Kingston HyperX Blue 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Mini-Box PicoPSU 150W
Samsung 840 Series Pro 128GB SSD
Hitachi Travel 5K1000 1TB
Optiarc BD-5850H
en dan nog een mooie behuizing...
Streacom FC5
Op/aanmerkingen?
Jawel
Kijkend naar de specs vermoed ik dat je er mee wilt gaan gamen. Als dat idd zo is dan moet je mijn commentaar niet lezen, want daar weet ik echt niks vanaf
Wil je een pure HTPC bouwen dan heb ik de volgende aanmerkingen:
Zou sowieso geen i3 niet nemen. Ook deze niet, al zit wel een GPU onboard maar ik vind hem gewoon te duur. Zware specs heb je niet nodig voor Windows 8, ook XBMC heeft niks nodig.
Je kunt beter bij AMD kijken voor een socket FM1, een A4-3300K is al genoeg als is die wel wat minder zuinig dan de i3. Maar hij kost ook 2/3 minder
Wil je perse passief gekoeld kan ik je de Asus E45M1-M Pro aanbevelen. Dat is een moederbord met onboard CPU. Ik heb dit bord ook, draait zonder casefans en blijft goed op temperatuur. En is nog veel zuiniger dan de i3. Gaat idle onder de 20 watt.
PicoPSU is prima. Ik denk ook trouwens ook dat een 120 watt ruim voldoende is voor een AMD Fusion bord.
8 GB heb je niet nodig. Heb ik er ook in maar slaat nergens op. 4GB is meer dan genoeg, ook met pagefile uitgeschakeld.
128GB SSD is ook flink, 64 is groot zat. Een 1 TB schijf lijkt me krap, 1080P film is al gauw 16 GB. 7200 RPM hoeft trouwens ook niet, ik zou eerder naar een WD Green kijken. Veel cache, 5400 RPM of variabel toerental, dit ivm stroomverbruik.Als je een systeem wilt dat altijd aanstaat zou ik er misschien ook wel helemaal geen SSD inzetten, eerder 2 x 2 (of 3
)TB in softwarematige mirror. Windows 8 heeft trouwens Hybrid Shutdown, dus voor een snelle boottijd heb je ook geen SSD meer nodig.
Kast is erg mooi, maar duur... Kijk eens bij Silverstone, Lian Li, en MS-TECH. Mijn keus zou de Silverstone ML03B zijn. Is alleen wat hoger. Ben je ook niet verplicht om een dure slimline BR drive te kopen en er kan een ATX voeding in, een goede hoor je echt niet (tip: Be Quiet Efficient F1 400W)
Al met al kan het goedkoper, ik zit even te rekenen en in mijn setup kom ik op 690 euro. Met 2 3TB schijven
hoe werkt dat met zo'n kleine kast? dan zit je toch aan een NAS vast? of werk je dan met extern hdd's?
Er zijn tegenwoordig zoals ik hierboven al zei 3TB schijven. Daar kun je aardig wat op kwijt. In de kasten die zo groot zijn als een AV receiver passen meestal wel 3 schijven en je hebt nog een 5,25" bay waar je ipv een optische drive ook nog een schijf in kwijt kan.