Het home cinema topic #2

Een LED TV is een TV met een LCD en LED achtergrond verlichting in plaats van CCFL. Het blijft LCD.

Pijn in je ogen van het scherpe beeld? Kom op man, ik zou er dan eens proberen wat verder vanaf te zitten.

Dat wist ik niet, show me :P

(tenzij je van die reclame rgb schermen bedoeld. Maar gewoon voor thuisgebruik?!)

Een LED TV is een TV met een LCD en LED achtergrond verlichting in plaats van CCFL. Het blijft LCD.

Pijn in je ogen van het scherpe beeld? Kom op man, ik zou er dan eens proberen wat verder vanaf te zitten.

Ik zou dan als ik jou was ook eens een goede tv aanschaffen, dan merk je het misschien zelf ook. Ik vond mijn huidige tv een stuk scherper en vooral feller dan mijn vorige tv. En ja, hij is een stukkie groter maar ook van grotere afstand bleef dat effect de eerste paar dagen. Nu ben ik er volledig aan gewend. HD films/uitzendingen op zo'n scherm is echt genieten.

LED_screen_4.jpg

Ben ik de enige die zo'n mega contrast en "200hz" scherpte niet kan waarderen? Liever iets vloeiendere scherpte en kleuren imo. Vooral bij films krijg je anders zo'n handycam idee.

Ben ik de enige die zo'n mega contrast en "200hz" scherpte niet kan waarderen? Liever iets vloeiendere scherpte en kleuren imo. Vooral bij films krijg je anders zo'n handycam idee.

Nee je bent niet de enige. Daarom heb ik ook weer voor een plasma gekozen. Dat overdreven felle/scherpe van een LED staat me totaal niet aan.

Ik ben op zoek na een mediaplayer. Nu ben ik al een tijdje uit dat wereldje en weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken.

Ik heb de volgende eisen:
-Full HD
-HDMI
-Intern geheugen van minimaal 2gb
-Audio uit voor het aansluiten op versterker

Wil hem dus gaan gebruiken om al mijn muziek en films op te zetten en deze dan af te spelen via tv en versterker.

Wie heeft er hier verstand van en na welke merken/types moet ik gaan kijken?

Check http://www.1dayfly.nl

Vanmiddag een Panasonic TX-P42S30E gekocht. Toch voor een plasma gegaan. Prijs viel erg mee :) Zijn natuurlijk wel betere te krijgen, maja moet ergens beginnen:)

Even een kickje,

Wie heeft er ervaring met 3D tv's. Wij moeten straks een andere tv en twijfel nog beetje tussen 3D, LED of plasma. Mijn vorige was een panasonic plasma en die beviel wel goed.

Een vriend van me heeft een 63 inch (oid) Samsung met 3d functie. Prijs viel erg mee, maar het 3d effect is imo niet de moeite waard. Met een brilletje op tv kijken is sowieso gaar en het effect is meer een gimmick imo. Het is voor een keer wel leuk, maar hij gebruikt de 3d functie echt nooit.

kort vraagje

De HDMI ingangen van mn reciever zijn allemaal bezet.
Weet iemand of compontent IN dan via HDMI UIT kan?

Gaat om een marantz SR5003.
Ik kan dit nergens vinden....

Kan ook, maar als ik hem op de component IN van mn reciever kan aansluiten, en die stuurt alles weer via HDMI uit, dan heb ik die niet nodig :)

Ik probeer het wel gewoon, kan er altijd nog een splitter tussen.

Back