Het home cinema topic #2

Ja, dat klopt, maar ga niet de samsung prijs daarvoor betalen :+
Ik heb zelf toen zo'n alternatief goedkoop setje gepost maar ben benieuwd naar mensen met gebruikservaringen.

bij de mediamarkt hebben ze ook mooie beugels, zijn volgens mij van voggle ofzo iets. hangen best dicht tegen de muur aan, en kosten iets van 30/35 euri de stuk.

Euhh, dan kom je al snel op een mediaspeler uit? Er zijn niet zoveel internet tuners. Apple TV misschien?

nja er moet wel zoiets zijn toch... nadeel van mediaspeler is imho dat goedkope vaak crappy ui hebben en je je tv er bij aan moet hebben om wat te zien..

Robert had van die doppen toch? Dan komt die samsung plat tegen de muur ongeveer.

Klopt, PERFECTE oplossing voor je tv!
Als je een tv koopt van 1500+ moet je imo niet gaan bezuinigen op de ophangbeugels.

Mijn tv komt in totaal nog geen 5cm van de wand af :W

..

Andere vraag, ik ben op zoek naar twee muurbeugels voor mijn TV's (slaapkamer + woonkamer). In de slaapkamer heb ik een 32" LED tv (samsung) en in de woonkamer een 40" LCD.

Iemand tips waar te kijken? Bij voorkeur beugels voor vlak ophangen (dus strak tegen de muur) en ik heb geen zin om er honderden euro's aan uit te geven.

Ik heb gisteren een marktplaats beugel besteld à 27 incl verzenden.
Prima voor in mijn huisje.
http://link.marktplaats.nl/420500300
20 graden boven/beneden, 45 graden links/rechts en 9cm van muur.
Wel max 37".

iemand belang bij mn harman kardon avr (zwarte)?

kan voor acceptabel prijsje weg :)

type moet ik ff spieken vanavond maar is volgens mij een 135

Ik ben op zoek na een mediaplayer. Nu ben ik al een tijdje uit dat wereldje en weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken.

Ik heb de volgende eisen:
-Full HD
-HDMI
-Intern geheugen van minimaal 2gb
-Audio uit voor het aansluiten op versterker

Wil hem dus gaan gebruiken om al mijn muziek en films op te zetten en deze dan af te spelen via tv en versterker.

Wie heeft er hier verstand van en na welke merken/types moet ik gaan kijken?

Misschien niet wat je zoekt, maar ik doe al die dingen met mijn PS3, kan er ook mee streamen vanaf mijn PC etc, ik vind het echt ideaal. En je hebt natuurlijk gelijk een leuke game console.

Gewoon ff kijken wat hier populair is: http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html
En wat je er aan uit wil geven. Wat ook wel interessant is, is om sites als Ibood en 1dayfly in de gaten te houden, er staat regelmatig zo'n ding op.

Neem aan dat je 2TB bedoeld ipv 2gb. Wat je ook nog kunt overwegen is een NAS aanschaffen en een mediastreamer, zonder HDD dus, kun je die NAS ook nog gebruiken voor overige opslag. Zo zou ik het doen.

Hier ook een update.. Heb een Onkyo SR608 staan.. en heb zojuist een setje Jamo S608 speakers aangeschaft.. HCS3 setje.. voorlopig even zonder sub.. deze komt mss tzt nog een keer.. voorlopig klonk dit al heeel lekker zonder sub en had je al behoorlijk laag. Toen bij het luisteren de sub aangeslingert en dat gaf een verschil maar niet extreem oid. Dus nu eerst met deze set en misschien daarna een uitbreiding naar 5.1 ipv 5.0.
De 2 fronts worden btw wel bi-amped :)

Ik heb ook zitten twijfelen over die (volgens mij) 509. Specs waren hetzelfde als de 608 alleen mis je de netwerkondersteuning. Komt hier nog een popcornhour en een NAS dus die functionaliteit had ik niet nodig. Vond trouwens een aardig verschil zitten tussen de S606 en de S608 speakers. Heb jij de S608 ook nog beluisterd?

Ze komen vandaag binnen 8)

Zo.. eindje verder maar het staat allemaal aangesloten en wel.
Nu alleen nog die instellingen van die Onkyo is recht trekken.. heb niet het idee dat ik 5.0 geluid heb :P Meer soort van 5.0 stereo geluid.

Hangt ook van de bron af he? Als de bron stereo is, dan is dat inderdaad zo. En als het goed is stelt ie zich met de bijgeleverde mic zelf goed af.

Bron is 5.1 en via HDMI direct @ receiver. Maar gvd wat een lekker geluid geeft t toch.. jammer dat de buren weer thuis zijn... vanmiddag kon ik hier een buurtfeest geven :+

edit: subwoofer staat ook uit in setup enz.

Last edited:
Back