Van de week een 52'' Sony Bravia gehaald +ralf+ en wil het nu gaan ophangen. De beugel is niet zo een probleem maar hoe werk ik de draden netjes weg? Kabelgoot gewoon? Wil namelijk niet in me muren gaan hakken maar kabelgoten zien er vaak ook niet zo mooi uit..
Zit ik dan met me steun (met ingebouwde waterpas!).. Nja hang het wel gewoon op en doe het eerst met een kabelgoot, idee van Tinne is niet gek en moet wel te doen zijn met wat hulp.
Hij staat nu gewoon maar is toch fijner als die aan de muur hangt, me kamer is maar 3.90 breed en dan is 132cm toch best groot.
Die Toshiba van Ibood van vandaag is wel een mooi ding, en full LED. die Samsungs die je laat zien zijn Edge-lit LED. Alleen voor de 3D mogelijkheid moet je hem niet kopen want de brillen zijn nogal duur lees ik.
Ok dus de samsung van bol.com voor 449 is vergelijkbaar qua specs met de toshiba, echter heeft de toshiba als gimmick dat je er met een dure bril 3D op kunt kijken.
Ik heb een mac en gebruik deze nu vaak om films (al dan niet zelf gemaakt voor mijn studie journalistiek) op af te spelen. Deze films zijn full hd en ik doe dit nu door een vga verlengstukje vanaf mijn laptop naar de tv aan te sluiten, het geluid gaat via mijn onkyo sr307 met een minijack naar tulp.
Nou viel mij laatst op dat als ik een film via mijn ps3 afspeel (en dus via HDMI) het geluid via mijn jamo 5.1 set vele malen mooier/zuiverder eruit komt en de onkyo de subwoofer ook beter lijkt 'aan te sturen'. Kortom ik zou graag mijn mac via hdmi aan willen sluiten op mijn versterker & tv en dan uiteraard het geluid ook via HDMI.
Nou weet ik dat dit bestaat:
Maar vanaf daar stopt mijn kennis ook wel.. Dus advies is meer dan welkom!