This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home cinema topic #2

Joost zweert bij plasma volgens mij Heeft ook een kingsize ding staan.
Hier een 32" LED en voor mij prima... kwestie van smaak

Ik wil voor een 42" gaan. Niet groter/kleiner.

Plasma`s verbruiken meer stroom, maar hebben volgens mij nog steeds t mooiste beeld?

Bron is 5.1 en via HDMI direct @ receiver. Maar gvd wat een lekker geluid geeft t toch.. jammer dat de buren weer thuis zijn... vanmiddag kon ik hier een buurtfeest geven :+

edit: subwoofer staat ook uit in setup enz.

Als je bron multichannel is, en je zet hem op direct, dan zou het idd moeten werken? Geeft ie ook een lampje (rood) aan met iets van dolby digital, dts oid? Anders ff iets proberen waar het verschil goed te horen is, bv een film oid. Achterspeakers hebben daar met name een rol voor de effecten, en de center voor spraak.

Ik wil voor een 42" gaan. Niet groter/kleiner.

Plasma`s verbruiken meer stroom, maar hebben volgens mij nog steeds t mooiste beeld?

Dat plasmas meer stroom verbruiken is deels waar, maar verbruik is gemeten op een wit scherm. Een plasma verbruikt met een wit scherm maximaal stroom, met zwart minimaal. Feitelijke verbruik ligt er tussen in. Bij een lcd is het verbruik onafhankelijk van wat er op het scherm staat, dus een wit scherm kost net zoveel als een zwart scherm. Alsnog zal een plasma wat meer verbruiken, maar ik zou daar je keuze niet op bepalen.

Ik vind zoals Pieter zegt inderdaad plasma het prettigst kijken (ten tijde dat ik in de markt was, kan nu anders zijn), maar het is heel persoonlijk. Ik zou wel naar reviews kijken, maar ook gewoon naar wat je zelf mooi vind.

Op direct blijft PCM & HDMI branden. Pas als ik met die listening modes ga klooien komt er dts oid te staan.. eerder niet.

Bron is 5.1 en via HDMI direct @ receiver. Maar gvd wat een lekker geluid geeft t toch.. jammer dat de buren weer thuis zijn... vanmiddag kon ik hier een buurtfeest geven :+

edit: subwoofer staat ook uit in setup enz.

Dat kan je, net als er hierboven al gezegd word, allemaal instellen.
Duurt ff voor je het door hebt maar je kan ontzettend veel instellen.

Daarnaast kan je mode van luisteren kiezen met afstandbediening ed.

Op direct blijft PCM & HDMI branden. Pas als ik met die listening modes ga klooien komt er dts oid te staan.. eerder niet.

Bij direct doet de receiver volgens mij helemaal geen (de)codering. Als er een lampje oplicht, bijvoorbeeld DTS, of DTS HD/Dolby Digital TrueHD 8) dan doet je receiver het. Afhankelijk van hoe "goed" je bron is met (de)coderen kan het wijs zijn je receiver het werk te laten doen. Ik laat zelf de ps3 gecodeerd uitsturen, en dan de receiver decoderen. Anders branden de lampjes ook niet, en daar ga ik hard op 8).

Gefixed, drivers van de audio op m'n flaptop gefixed voor een andere versie.. alles ff goed ingesteld en voila.. gewoon lekker op direct en idd dd of dts rood lampje en eindelijk van dat pcm lampje af.. nu klinkt het lekker 8)

Thnx!

3-2-1 set is leuk als je weinig ruimte heb, maar je kan mij niet wijsmaken dat zo'n systeem dezelfde prestaties kan leveren als een 6.1 systeem ofzo.

En waarom dan wel ?

Kijk maar eens in de winkel, niets is zo scherp als LED.

Ik ging van LCD naar LED en de eerste 2 dagen had ik gewoon pijn in me ogen, zo diep waren de kleuren, echt super scherp beeld ook. Dat haal je never nooit niet met plasma.

321 set klopt gewoon niet qua geluid.. wel lekker compact. Bij m'n pa hangt zo'n set.. mwa.. niet mijn ding qua geluid. Smaak is persoonlijk.. als je t mooi vind gewoon doen

Gefixed, drivers van de audio op m'n flaptop gefixed voor een andere versie.. alles ff goed ingesteld en voila.. gewoon lekker op direct en idd dd of dts rood lampje en eindelijk van dat pcm lampje af.. nu klinkt het lekker 8)

Thnx!

Dat is wel lekker van die netwerk aansluting, gewoon auto update's van firmware via netwerk

Kijk maar eens in de winkel, niets is zo scherp als LED.

Ik ging van LCD naar LED en de eerste 2 dagen had ik gewoon pijn in me ogen, zo diep waren de kleuren, echt super scherp beeld ook. Dat haal je never nooit niet met plasma.

Een 'LED' is een LCD tv. Pijn in je ogen van de diepe kleuren Robert? ...

Plasma 4 ever btw.

LED en LCD is dus niet hetzelfde Xander.
En pijn in me ogen van het scherpe beeld, ik neem aan dat je toch enigzins begrijpend lezen beheerst om dat eruit te kunnen halen?

Dat zegt ie ook niet

LED tv is LCD + LED backlight
"gewone platte tv" is LCD + CCFL backlight