Het home cinema topic #2

sinds de komst van de lcd tv al een samsung in bezit, ding doet het perfect... voor in de woonkamer staat er nu een sony 40'' led te wachten, :W

Hier komt dus ook never nooit geen samsung meuq te hangen hoor. Heel veel slechte verhalen over, die ik ook in de praktijk zie.

Ben nog steeds tervreden met mn sony :)

[Ir]http://i35.tinypic.com/23rtx5v.jpg[/Ir]

Je hebt dr zo veel denk aan: met of zonder slot, de dikte/afstand van de muur, hoeveel inch er maximaal aan mag, electrisch bedienbaar, in hoogte verstelbaar of te draaien etc.

Ik heb laatst een Plano-XL van Ionic gemonteerd, werkt super dat systeem met die touwtjes eraan.

http://www.spectral.nl/ionic-lcd-muurbeugels/flat-series/plano-xl/

Spectral zijn onze buren (op m'n werk), die hebben alleen maar beugels van Ionic. Volgens mij zijn die wel aan de dure kant.

Xander had hier geloof ik een keer een amp gepost die echt klein was, met 1 draaiknop (volume) en een aan-uit switch geloof ik?

T-amp of zoiets.

Weet iemand nog wat het precies was en waar ze kunt krijgen?

Nice, hier een zwarte SR507..

Xander had hier geloof ik een keer een amp gepost die echt klein was, met 1 draaiknop (volume) en een aan-uit switch geloof ik?

T-amp of zoiets.

Weet iemand nog wat het precies was en waar ze kunt krijgen?

Uhm, dat wou ie toen ook al niet zeggen, was zijn geheimpje :rolleyes:

Heb 'm al weer gevind. Topping TP 20 of 40 was het volgens mij.

Foto's van toen doen het niet meer.

Xander, als je dit leest. Hoe doen die hoogglans witte zuilen het?

Uitstekend, staan nu toevallig weer te draaien. Ze hebben een opvallend goede diepte/ruimtelijkheid en separatie van de instrumenten in het stereobeeld. Maar dat zijn natuurlijk ook wel de kenmerken van een breedbander. In combinatie met de TP (Type en merk stond gewoon op de foto 8P) vult het 40m^2 aardig.

Mijn JBL's deed de TP stof happen, de witte zuilen hebben op de TP erg weinig hoofdruimte. De TP levert _net_ genoeg geluidsdruk voor feestjes oid, maar het blijft breedband. Overigens hebben breedbanders wel een wat specifiekere smaak kwa muziek. Met terror/ragge/beuke muziek krijgen ze het veel te druk. Maar dan nog, de gemiddelde BBC home cinema set is dan al opgebrand.

Kijk anders eens naar een TA3020. 9||6

Even een vraagje, ik heb een Z-5500 set tijdelijk als geluidsetje maar die wil ik digitaal aansturen met zo'n enkele "tulp" (coax??) stekker, moet ik die in mn UPC box doen of in mn tv?! Ik wil wel overal die set voor kunnen gebruiken, dus ook voor dvd en evt PS3

Last edited:
Wat voor uitgangen zitten er op je apparatuur? Als alles een optische (toslink) uitgang heeft zou ik er een optische switch tussen prakken.

z5500-innganger.jpg

Back