This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerk topic 2011/12

Het is toch zo, allemaal moeilijk doen, veel geld uitgeven, en risico lopen, voor een paar domme knallen. Koop zelf al jaren geen vuurwerk meer en dat bevalt me prima.
 
Ik ga sowieso niet overal naartoe rijden voor een beetje vuurwerk, laat staan risico lopen. Carbid is legaal of gedoogd in veel gemeenten en knalt hard zat. En ik koop liever een fles goede champagne en wat lekkers te eten en wat legaal vuurwerk voor 12 uur dan dat ik heel de avond en/of middag sta te kleumen van de kou omdat die rotjes weg moeten.
 
wat doe je dan in dit vuurwerk topic?


ik zelf heb afgelopen 6 jaar misschien 50 euri de jaar aan vuurwerk besteed...

maar wil dit jaar gewoon lekker knallen :W
 
Om in dit topic mee te lullen moet ik toch niet gelijk diverse soorten illegaal vuurwerk hebben neem ik aan. Zoals ik zei koop ik wel siervuurwerk van de plaatselijke dealert voor de vooravond en voor 12 uur, en ik ga carbid schieten voor de harde dreunen. Maar ik ga niet overdag met mijn tasje over straat. Dat geld wat ik overdag dan zou wegschieten daar koop ik liever een goede champagne voor en wat lekkers.
 
Ik deed eerst ook onwijs veel geld wegsmijten, afgelopen twee jaar nog niet een rotje gekocht, alleen veel bier en wiet.

Dit jaar toch maar weer eens een berg vuurwerk halen.

Waarschijnlijk voor een euro of 2/300 euro aan 2.5'' mortieren, en één 12'' voor 12 uur.

En dan vanaf 10 uur in de ochtend sta ik al op het pleintje met iedereen te zuipen en met zooi te gooien.
Altijd leuk als je van alles om je oren krijgt met een man of 30 in de ochtend.
Altijd één grote choas, afgelopen twee jaar beetje staan kijken met een biertje in me handen, dit jaar toch maar weer mee doen!

Gewoon 15/20 uur lang knallen, en daarna tot in de vroege uurtjes wat rond hangen bij de lokale vuurtjes.

-

Maarja, denk dat het bij iedereen anders is.

Ik zou bijvoorbeeld nooit carbid gaan schieten, is geen zak aan.
Champagne moet ik al helemaal niet, vies wijfen drankje.

En aan wat lekkers moet ik al helemaal niet denken, ff snel rond 6/7 uur wat naar binnen stouwen en weer naar buiten.
 
Ik vind het altijd kut als iedereen een beetje op elkaar gaat gooien, vorig jaar in het centrum diverse rotknallen voor m'n voeten gekregen en boos geworden op iemand, tja, je kan het van 2 kanten bekijken natuurlijk, maar ik vind vuurwerk alleen leuk als het overzichtelijk en veilig wordt gebruikt. Haal elk jaar meestal nog wat geinige dingen zoals rotjes etc om af en toe af te steken het hele jaar door, vind ik altijd leuker omdat niemand anders het dan heeft en je het dan dus niet verwacht.
 
Thunderkings aansteken en het plein op donderen.

Weet je nooi waar die heen schiet.
Evenals van die goedkope pijlen, stok eraf en gooien maar.

En tussendoor zie je iedereen met nitraatjes en vlindertjes gooien.

Mortieren, Cobra 6, lawinepijlen, etc, word natuurlijk wel gewoon op een veilige afstand gedaan.
 
en dat volk verneukt het dus voor de rest,
gebruik je verstand man,
thunderkings ondersteboven zetten leuk maar gooi ze niet zomaar in 1 keer in een groep, als zon ding in je gezicht klapt dan kan je naar de ehbo. Stok van pijlen afhalen, gebruik je verstand man. Je bent 19 dus je moet wel beter weten. Ik zal wel reageren als een ouwe lul, maar zo denk ik er over. (ja ben zelf ook nog maar 17)
 
Op O&N boeit het me geen zak.

Vorig jaar ook een stuk beton net boven me oog gekregen, werd een nitraat 1m voor me neus gegooid waar die achterkant uit schoot.

In 4 jaar tijd nog nooit wat gebeurd behalve dat, en iedereen pleurt altijd alles door mekaar.

En die thunderkings zie je echt wel aankomen hoor..

Het is ook niet zo dat we vuurwerk in een groepje gooien, maar we staan aan de rand van een stenen basketbal pleintje.

En dan pleuren we alles gewoon willekeurig neer, dus ook gewoon thunderkings ergens heen smijten.

En nitraten 1m bij iemand vandaan gooien.

Blijft altijd leuk.

Maar als het zware vuurwerk komt, zoals Cobra 6, Mortiertjes, etc, dan houd iedereen gewoon veilig afstand.

Het is ook niet zo dat we stokken afbreken van zinkpijlen ofzo..
 
nivo weer... omdat het o&n is vergeten we onze manieren-normen/waarden..

vind vuurwerk wel leuk (ook illigaal) maar doe wel normaal.
 
Nee over manieren en normen en waarden gaan lullen, terwijl dat hier niets mee te maken heeft.
Nee dat is een lekker nivo.

Maar goed, i rest my case.