Ik vraag me af of er weleens aandacht is besteed aan scooter reparatiebedrijven die er met de pet naar gooien.
Want als er mensen zijn die zelf weinig verstand van hebben van scooterreparatie en hun scooter toevertrouwen aan een monteur, dan verwacht je toch wel enige kennis van zaken. En waarom brengen we deze beunhazen dan niet in kaart zodat anderen gewaarschuwd kunnen worden?
In de afgelopen maanden ben ik twee keer gescammd door 2 verschillende bedrijven. Ik zal ze hieronder noemen met naam en toenaam en de evrrichte 'reparaties'.
Bij Bakker Tweewielers in Bilthoven (http://www.fietspoint.nl/) moest ik mijn scooter een nachtje laten staan zodat ze tijd hadden om een lampje te vervangen in de behuizing aan de voorkant en een gesprongen koelstofleiding te vervangen.
De volgende dag kwam ik m'n scooter ophalen en reed naar huis. Nog geen 30km later stond m'n scooter aan de kant met een oververhitte motor en een warmloper: De koelvloeistofslang was niet vastgezet waardoor alle vloeistof eruit gelopen was en de motor in notime oververhit geraakt. Bij reparatie bleek ook dat er een verkeerd lampje met te weinig volt in de voorkant was gezet zodat deze te warm werd en'de behuizing deed smelten.
Reactie van Bakker Tweewielers: Kom maar een keertje langs dan kijken we er nogeens naar. Nee bedankt! Voor de rest ontkennen in alle toonaarden.
Het kan erger. Mijn scooter was aan een revisie toe, dat kost een hoop geld, maar is wel nodig. WR Scooters in Bunschoten-Spakenburg kon de klus klaren.
Ook konden ze wat doen aan het slippen van de koppeling en het hoge toeren maken.
Nadat ik de scooter op had gehaald en dik 400 euro had betaald, bleek het blok olie te lekken en de koppeling nog even erg te slippen. Aan het lekken konden ze iets doen, aan de koppeling niet, dat was 'omdat de uitlaatpoort uitgeslepen was'.
Nog geen drie dagen later lag de uitlaat er half af en ben ik naar een andere scooter reaparateur gegaan. Die constateerde het volgende:
-Uitlaat zat nog maar met 1 bout vast
-Blokbouten zaten los (!!)
-Benzineslag was ingekort maar zat nu zo strak dat deze binnen enkele dagen zou gaan scheuren onder de spanning
-Missende pakking bij de afdekplaat van de koppeling
Het slippen van de koppeling bleek gewoon te liggen aan de rollertjes, die hebben ze vervangen voor een juist aantal gr.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar WR maar tot op de dag van vanaag -uiteraard- géén antwoord.
Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen!
Want als er mensen zijn die zelf weinig verstand van hebben van scooterreparatie en hun scooter toevertrouwen aan een monteur, dan verwacht je toch wel enige kennis van zaken. En waarom brengen we deze beunhazen dan niet in kaart zodat anderen gewaarschuwd kunnen worden?
In de afgelopen maanden ben ik twee keer gescammd door 2 verschillende bedrijven. Ik zal ze hieronder noemen met naam en toenaam en de evrrichte 'reparaties'.
Bij Bakker Tweewielers in Bilthoven (http://www.fietspoint.nl/) moest ik mijn scooter een nachtje laten staan zodat ze tijd hadden om een lampje te vervangen in de behuizing aan de voorkant en een gesprongen koelstofleiding te vervangen.
De volgende dag kwam ik m'n scooter ophalen en reed naar huis. Nog geen 30km later stond m'n scooter aan de kant met een oververhitte motor en een warmloper: De koelvloeistofslang was niet vastgezet waardoor alle vloeistof eruit gelopen was en de motor in notime oververhit geraakt. Bij reparatie bleek ook dat er een verkeerd lampje met te weinig volt in de voorkant was gezet zodat deze te warm werd en'de behuizing deed smelten.
Reactie van Bakker Tweewielers: Kom maar een keertje langs dan kijken we er nogeens naar. Nee bedankt! Voor de rest ontkennen in alle toonaarden.
Het kan erger. Mijn scooter was aan een revisie toe, dat kost een hoop geld, maar is wel nodig. WR Scooters in Bunschoten-Spakenburg kon de klus klaren.
Ook konden ze wat doen aan het slippen van de koppeling en het hoge toeren maken.
Nadat ik de scooter op had gehaald en dik 400 euro had betaald, bleek het blok olie te lekken en de koppeling nog even erg te slippen. Aan het lekken konden ze iets doen, aan de koppeling niet, dat was 'omdat de uitlaatpoort uitgeslepen was'.
Nog geen drie dagen later lag de uitlaat er half af en ben ik naar een andere scooter reaparateur gegaan. Die constateerde het volgende:
-Uitlaat zat nog maar met 1 bout vast
-Blokbouten zaten los (!!)
-Benzineslag was ingekort maar zat nu zo strak dat deze binnen enkele dagen zou gaan scheuren onder de spanning
-Missende pakking bij de afdekplaat van de koppeling
Het slippen van de koppeling bleek gewoon te liggen aan de rollertjes, die hebben ze vervangen voor een juist aantal gr.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar WR maar tot op de dag van vanaag -uiteraard- géén antwoord.
Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen!