Het grote scammers topic

xxl51

Well-Known Member
Ik vraag me af of er weleens aandacht is besteed aan scooter reparatiebedrijven die er met de pet naar gooien.
Want als er mensen zijn die zelf weinig verstand van hebben van scooterreparatie en hun scooter toevertrouwen aan een monteur, dan verwacht je toch wel enige kennis van zaken. En waarom brengen we deze beunhazen dan niet in kaart zodat anderen gewaarschuwd kunnen worden?

In de afgelopen maanden ben ik twee keer gescammd door 2 verschillende bedrijven. Ik zal ze hieronder noemen met naam en toenaam en de evrrichte 'reparaties'.

Bij Bakker Tweewielers in Bilthoven (http://www.fietspoint.nl/) moest ik mijn scooter een nachtje laten staan zodat ze tijd hadden om een lampje te vervangen in de behuizing aan de voorkant en een gesprongen koelstofleiding te vervangen.
De volgende dag kwam ik m'n scooter ophalen en reed naar huis. Nog geen 30km later stond m'n scooter aan de kant met een oververhitte motor en een warmloper: De koelvloeistofslang was niet vastgezet waardoor alle vloeistof eruit gelopen was en de motor in notime oververhit geraakt. Bij reparatie bleek ook dat er een verkeerd lampje met te weinig volt in de voorkant was gezet zodat deze te warm werd en'de behuizing deed smelten.

Reactie van Bakker Tweewielers: Kom maar een keertje langs dan kijken we er nogeens naar. Nee bedankt! Voor de rest ontkennen in alle toonaarden.

Het kan erger. Mijn scooter was aan een revisie toe, dat kost een hoop geld, maar is wel nodig. WR Scooters in Bunschoten-Spakenburg kon de klus klaren.
Ook konden ze wat doen aan het slippen van de koppeling en het hoge toeren maken.
Nadat ik de scooter op had gehaald en dik 400 euro had betaald, bleek het blok olie te lekken en de koppeling nog even erg te slippen. Aan het lekken konden ze iets doen, aan de koppeling niet, dat was 'omdat de uitlaatpoort uitgeslepen was'.

Nog geen drie dagen later lag de uitlaat er half af en ben ik naar een andere scooter reaparateur gegaan. Die constateerde het volgende:

-Uitlaat zat nog maar met 1 bout vast
-Blokbouten zaten los (!!)
-Benzineslag was ingekort maar zat nu zo strak dat deze binnen enkele dagen zou gaan scheuren onder de spanning
-Missende pakking bij de afdekplaat van de koppeling

Het slippen van de koppeling bleek gewoon te liggen aan de rollertjes, die hebben ze vervangen voor een juist aantal gr.

Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar WR maar tot op de dag van vanaag -uiteraard- géén antwoord.

Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen!
 
Advertisement - register to remove this

het blijft gewoon een feit dat 9 van de 10 rijwielhandels een stel beunhazen zijn.
mijn tip voor jou is om je scooter de volgende keer naar leertouwer te brengen in soest, mensen met verstand.
 
Pits stop Heerhugowaard,
dit is echt een beunhaas
ik kom daar zo aan, 2 krukas moertjes en koppeling moer had ik nodig
hij pakt één van de 30 verotte blokken die op een grote stapel waren gegooit,
en haalt ze eraf.

nog iets, 2 bandjes erop laten zetten incl nieuwe ventielen
30 euro, 10 minuutjes werk.

Hij betaald ze werknemers zwart, en heeft niks op voorraad.
een simpele uitlaat pakking kan je daar niet eens nieuw kopen, nee dan pakt ie weer een van die oude blokken en trekt ie hem daar vanaf.
 
@DN072: Ik kan begrijpen dat ze je montage kosten rekenen voor banden als je die daar niet heb gekocht. Als je ze er wel heb gekocht is het inderdaad slordig, anders vind ik het 100% terecht.

Tja, beunhazen heb je overal, helaas kom je er achteraf achter.
 
Heb ik ook is gehad bij scootershop in naarden op industrie,Had ik een 70 cc polini cilinder had nieuwe zuiger gekocht maar paste niet en bleek dus dat 1 hemd krom was.nou hij ging het proberen te honen,Dat duurde al 2 dagen omdat ie steeds geen tijd had voor 5 minutjes werk,Kom ik daar zegt ie jah het lukt niet.Zaag die hemd er wel af 1 minuut werk moest ik 80 euro betalen 8P
 
je gaat je hemd er toch niet zomaar af laten zagen, als je een nieuwe cilinder koopt behoort die toch gewoon in orde te zijn. Terugsturen naar een leverancier kan altijd.

of was de cilinder niet nieuw?
 
Back
Top