Het grote plaats hier je scooter topic #12

haha, stukke mooier.

Hartstikke goor blok eronder, vering goed aan het roesten.
Inderdaad stukken mooier dan het blinkende chroom van een nieuwe vespa ! :)

Ja jammer dat die vespa 10x zo duur is en een nieuwe vering maar liefst 40 hele eurotjes kost en het blok al schoon gemaakt is.

Liever een beunaerox, dan als een kakkert op een vespa...

Ik vind zelf dat als je een aerox koop juíst dingen erop moet zetten om hem ''eigen'' te maken, of dit nou een sportstuur of racegaas is, of wat dan ook.
En het ligt niet aan een sportstuur of racegaas, het ligt meer aan jezelf of je dat sjonnie of wat dan ook vindt ;)
 
Aerox is ook zeker een mooi model hoor en vooral tijdloos, die heeft zichzelf al dubbel en dwars bewezen.

Maar wat ik jammer vind is wat ''de jeugd'' er altijd mee doet. En wat je dus zelf al opnoemt, het sportstuur, de veel te hoge achterschokbreker (al dan niet verhoogd met 1 of zelfs meerdere ophoogblokjes) en het racegaas :P
 
ja , maar oude dingen worden nu weer stoer , kijk maar naar de Vespa ;)

een scooter eigen maken o.k., maar dat dan iedereen hetzelfde spul erop zet noem ik gewoon na-apen en dan is elke aerox gewoon weer gelijk 8P
 
ja , maar oude dingen worden nu weer stoer , kijk maar naar de Vespa ;)

een scooter eigen maken o.k., maar dat dan iedereen hetzelfde spul erop zet noem ik gewoon na-apen en dan is elke aerox gewoon weer gelijk 8P

Er zijn genoeg kleuren en soorten sportsturen, zelfde geldt voor reesgaaz.

Dan kan je ook mauwen dat iedereen een Yasuni R heeft en wat dacht je van die grote groep mio-rijders?

Dat mensen commentaar hebben ok, maar moet af en toe niet teveel op zeuren gaan lijken :winner:
 
een uitlaat is praktisch ,een ander stuur heeft geen meerwaarde verder dan optisch , de kleur boeit weinig , het gaat om het idee..

verder denk ik dat er weinig Mio rijders er op uit zijn om met hun brommer te gaan showen ;)
 
die handvaatjes op de rechtse aeorx heb ik ook nog liggen, maar vind die dingen echt helemaal niks. (heb ze denk ik is bij wat scooteronderdelen gekregen ofzo)

@ melf is die neos waar je eerder over sprak al klaar?
 
Last edited:
bijna , ik moet alleen nog even een paar kleien dingetjes doen zoals bouten in de carterkap , handvaten achter erop (had nieuwe DMP chroom maar 1 is nu al kapot 8P) en ik heb nog een gespoten achtervelg die ik nog even laat uitharden na het spuiten.

zal zo even een foto maken van hoe de scooter nu is , jij is wel erg standaard maar is ook om te verkopen en geen showscooter :P
 
zo , even de Neo's , geheel standaard eigenlijk maar voor 75 euro gekocht en weer opnieuw opgebouwd! veel is vervangen , maar dan heb je ook een goeie scooter , dus niet opgelapt zoals de meesten doen , nieuw kappensetje is niet zo moeilijk :p Ik ben van mening dat zo'n dingen technisch net zo goed moet zijn als dat ie eruit ziet!

let niet op de gele velg , ik heb al een achtervelg gespoten liggen maar zit er nog niet om!

We wilden eigenlijk eerst de velgen zwart spuiten ,maar dat word gewoon te donker.

neos4.jpg

DSC_0002-8.jpg

neos3.jpg

DSC_0010.jpg
 
2uzzgco.jpg


qs8r9i.jpg


2 door mij opgeknapte aeroxjes :) de witte was origineel een blauwe rossi uitvoering maar compleet verwaarloosd, kapotte kappen etc etc. Nieuw kappensetje erop, technisch in orde gemaakt etc en weer verkocht.

De blauwe rossi was met 80km/h op een verkeersafzetting gereden, oftewel stuur zat in het zadel etc. Compleet opnieuw opgebouwd incl ander frame, vork, velgen en 2e hands rossi kappenset in nieuwstaat.
Ook verkocht, nog in de goede tijd :)
 
of niet dan :P

en als ik een foto had gemaakt toen ie nog in elkaar zat kon je wel janken!

@ Pepijn , is bij die blauwe de schokbreker te lang is was de stander gaar?
 
Stander gaar ;P enige wat niet vervangen was.

Echt alles was krom, voorvelg, vooras, remschijf, voorvork poten, kroonstuk, stuur, remhendel, frame, subframe :P

Had al 74k op de klok staan btw dat ding :P
 
ik vind het altijd zo jammer dat dat gebeurd , en het komt eigenlijk alleen maar door verkeerd op de stander zetten en/of erop zitten!

74.000 moet kunnen :P sommigen lopen dan nog beter dan sommige scooters met 6000 op de klok...
 
ik vind het altijd zo jammer dat dat gebeurd , en het komt eigenlijk alleen maar door verkeerd op de stander zetten en/of erop zitten!

74.000 moet kunnen :P sommigen lopen dan nog beter dan sommige scooters met 6000 op de klok...

met 1 voet op de standaard blijven staan, en dan als een bezetene aan het stuur gaan rukken:D
 
Melf als die Neos motorisch hetzelfde is als optisch, dan zit die beter in elkaar dan een nieuwe :P op kentekenplaatje na..

En Edwin, ik ben het opzich wel met Tommy eens @ nieuwe Vespa, omdat je iemand bent met verstand van scooters. Als je nog nooit hebt gesleuteld ofzo, oke.. :P Maar goed, als je het er voor over hebt :)...







...zou ik alsnog voor de S-versie gaan :P
 
met 1 voet op de standaard blijven staan, en dan als een bezetene aan het stuur gaan rukken:D

dat ja .. :*

en het lullige ervan is dat het alleen maar moeilijker gaat op die manier.. :P


@ Anne , dat is het grappige , het blok heb ik alleen maar goed schoon gemaakt eigenlijk , wel heb ik de cilinderkop eraf gehad , de scooter liep wel goed dus daarom niks aan gedaan.

wel zit er een nieuwe startkoppeling in , v-snaar , rollen , trekveren , drukveer en vertandingsolie ververst. nieuw luchtfilterelementje , carburateur schoon en gaan met die banaan!

het viel met wel tegen hoor , er was veel slecht , er zitten ook enorm veel nieuwe dingen aan en ik had nog een aantal dingen liggen gelukkig!
 
Melf als die Neos motorisch hetzelfde is als optisch, dan zit die beter in elkaar dan een nieuwe :P op kentekenplaatje na..

En Edwin, ik ben het opzich wel met Tommy eens @ nieuwe Vespa, omdat je iemand bent met verstand van scooters. Als je nog nooit hebt gesleuteld ofzo, oke.. :P Maar goed, als je het er voor over hebt :)...







...zou ik alsnog voor de S-versie gaan :P

Er zijn maar weinig nette vespa's te koop, je weet nooit oftie schade oid heeft gehad, nog een reeéle kans dat ie gestolen is enz.
En dat zou betekenen dat ik zo'n 2dehands compleet uit elkaar zou moeten trekken, daar heb ik helemaal geen zin in.
Zip en me Apecar heb ik toendertijd ook nieuw gekocht.
 
zo , even de Neo's , geheel standaard eigenlijk maar voor 75 euro gekocht en weer opnieuw opgebouwd! veel is vervangen , maar dan heb je ook een goeie scooter , dus niet opgelapt zoals de meesten doen , nieuw kappensetje is niet zo moeilijk :p Ik ben van mening dat zo'n dingen technisch net zo goed moet zijn als dat ie eruit ziet!

let niet op de gele velg , ik heb al een achtervelg gespoten liggen maar zit er nog niet om!

We wilden eigenlijk eerst de velgen zwart spuiten ,maar dat word gewoon te donker.

neos4.jpg

DSC_0002-8.jpg

neos3.jpg

DSC_0010.jpg


Grappig Melf,

Lijkt superveel op mijn oude neos die voor de deur gejat is geworden, waar heb je die kappenset vandaan? en is die metallic wit? dan zou het mijn oude set wel kunnen zijn.
 
Back
Top