Het grote plaats hier je scooter topic #12

Haha ja volgende keer misschien toch maar een helm op zetten voor de eigen veiligheid, kan zomaar eens een keer mis gaan natuurlijk!

En voorover eraf kan ook idd haha maar ik hou het bij de wheelys, vind stoppies niet zo leuk :p
 
mijn zip 2000 , tweedehands voor 250 euro gekocht . uiterlijk was niet meer zo netjes, motorisch was die wel perfect. na de op knap werken (dmp kappen, nieuwe voetplaat, paar versleten dingen vervangen, velgen/voorvork/carterdeksel etc allemaal gespoten wegens slechte staat..

scaled.php
 
Haha ja volgende keer misschien toch maar een helm op zetten voor de eigen veiligheid, kan zomaar eens een keer mis gaan natuurlijk!

En voorover eraf kan ook idd haha maar ik hou het bij de wheelys, vind stoppies niet zo leuk :p


En wat minder bekrompen gaan zitten. Gewoon chil achterover hangen. En die stoppie niet op die manier.... Maar gewoon op het puntje en de goede beweging maken
 
Volgens mij trok ik op dat moment ook net een beetje aan het stuur ofzo. Dat moest ik ook even uittesten wat ik fijner vond, zelf omhoog trekken of gewoon omhoog laten komen op het vermogen.

Maar zal er aan denken ! Thanks
 
Omhoog laten komen op vermogen wil wel, maar is niet effectief. Je moet leren om een "combo" er van te maken doormiddel van een tikje op het zadel, achteroverleunen en een rukje aan het stuur. Als je dit goed doet vliegt hij zo de lucht in. En natuurlijk je vingers bij de achterrem dan.

Oefen dat goed en dan heb je geen moeite meer om hem omhoog te halen.
 
Maar het omhoog halen is sowieso geen probleem hoor, het moeilijkste vind ik in balans houden en van de schrik af komen dat je achterover klapt. Ding komt met half gas al omhoog dus hoef eigenlijk helemaal niet aan het stuur te trekken ofzo, daar ligt het probleem niet.
 
Als je minder gas geeft en een rukje aan het stuur, ben jij in control. Anders is de scooter in control (als je door veel gas vanzelf omhoog komt) ;)
 
Volgens mij trok ik op dat moment ook net een beetje aan het stuur ofzo. Dat moest ik ook even uittesten wat ik fijner vond, zelf omhoog trekken of gewoon omhoog laten komen op het vermogen.

Maar zal er aan denken ! Thanks

Tip, monteer een origineel achterspatbord :)

Een zip 2000 kan je sowieso tot het achterspatbord raakt achterover gooien, ook met hogere snelheid. Je moet hem alleen een paar keer als je langzaam rijd door het evenwicht punt laten komen en voelen wat je achterrem doet, als je weet wat je rem doet ben je niet bang meer om achterover te slaan.

Vermogen heb je niet nodig, in principe krijg je elke scooter op het achterwiel.

http://youtu.be/HNXFnllD2K4

Ja i know, ook geen helm :p
 
Project ? Vertel eens wat meer dan ? Of is het gewoon opbouwen met een nieuw kappensetje ?

Nee ik heb hem helemaal uit elkaar getrokken frame opnieuw gespoten.
Hier heb ik net de voorvork erin gezet.

Blok wordt momenteel aan gewerkt misschien zo even kijken hoe ik me radiateur kan ophangen en slangen zoeken :)
Heb een 180cc rad ervoor gekocht.

setup momenteel:

rhq krukas
stage 6 racing
dellorto 19mm
selletra binnenrotor
multivar
malossi poulies.

Misschien dat ik binnekort allemaal verse spullen ga kopen maar eerst even kijken of dit wilt lopen.
Op de lange termijn wil ik misschien SBO rijden!

p.s: is die wow voor het bier :p
 
Back
Top