mijn zip 2000 , tweedehands voor 250 euro gekocht . uiterlijk was niet meer zo netjes, motorisch was die wel perfect. na de op knap werken (dmp kappen, nieuwe voetplaat, paar versleten dingen vervangen, velgen/voorvork/carterdeksel etc allemaal gespoten wegens slechte staat..
En wat minder bekrompen gaan zitten. Gewoon chil achterover hangen. En die stoppie niet op die manier.... Maar gewoon op het puntje en de goede beweging maken
Volgens mij trok ik op dat moment ook net een beetje aan het stuur ofzo. Dat moest ik ook even uittesten wat ik fijner vond, zelf omhoog trekken of gewoon omhoog laten komen op het vermogen.
Omhoog laten komen op vermogen wil wel, maar is niet effectief. Je moet leren om een "combo" er van te maken doormiddel van een tikje op het zadel, achteroverleunen en een rukje aan het stuur. Als je dit goed doet vliegt hij zo de lucht in. En natuurlijk je vingers bij de achterrem dan.
Oefen dat goed en dan heb je geen moeite meer om hem omhoog te halen.
Maar het omhoog halen is sowieso geen probleem hoor, het moeilijkste vind ik in balans houden en van de schrik af komen dat je achterover klapt. Ding komt met half gas al omhoog dus hoef eigenlijk helemaal niet aan het stuur te trekken ofzo, daar ligt het probleem niet.
mijn zip 2000 , tweedehands voor 250 euro gekocht . uiterlijk was niet meer zo netjes, motorisch was die wel perfect. na de op knap werken (dmp kappen, nieuwe voetplaat, paar versleten dingen vervangen, velgen/voorvork/carterdeksel etc allemaal gespoten wegens slechte staat..
Volgens mij trok ik op dat moment ook net een beetje aan het stuur ofzo. Dat moest ik ook even uittesten wat ik fijner vond, zelf omhoog trekken of gewoon omhoog laten komen op het vermogen.
Een zip 2000 kan je sowieso tot het achterspatbord raakt achterover gooien, ook met hogere snelheid. Je moet hem alleen een paar keer als je langzaam rijd door het evenwicht punt laten komen en voelen wat je achterrem doet, als je weet wat je rem doet ben je niet bang meer om achterover te slaan.
Vermogen heb je niet nodig, in principe krijg je elke scooter op het achterwiel.