Het grote plaats hier je scooter topic #11

Status
Not open for further replies.
Economisch ja, schade is alleen n paar krassen, kapotte kickstart en voorvork heeeel lichtjes krom.

Als ik zelf zonder verzekering had gerepareerd was er alleen een nieuwe kickstarter op gekomen :p
 
Had je meer uit kunnen halen.. Ik had mn voorkap beschadigd aan de linker kant, voorvork lichtjes krom, en kickstartpedaal, remhevel en stuurgewicht beschadigd en kreeg 1000 eu.
ook economisch total loss.

En nu? verkoop je je speedfight en koop je een zip sp begrijp ik?
waarom dat? :p
 
Had je meer uit kunnen halen.. Ik had mn voorkap beschadigd aan de linker kant, voorvork lichtjes krom, en kickstartpedaal, remhevel en stuurgewicht beschadigd en kreeg 1000 eu.
ook economisch total loss.

En nu? verkoop je je speedfight en koop je een zip sp begrijp ik?
waarom dat? :p

Waarom niet? Zip SP FTW!
 
Heb ik toch even een kort advies; scooter lekker laten staan met dit absurd gladde weer :X paar jaar geleden een keer geprobeerd met dit weer maar kon toen al concluderen dat het erg snel mis is gegaan... Mooi dat het bij jou allemaal zo uiterst netjes is geregeld ;).
Maar ik wacht lekker nog even een paar weekjes / maandjes voordat het weer knallen word :p. Maar ik mis het nu toch wel even heel erg XD. Daarom voor de zomer maar lekker scooter als hobby en in de winter maar een ander, zoals PC's bouwen ofzo :p.
 
Heb ik toch even een kort advies; scooter lekker laten staan met dit absurd gladde weer :X paar jaar geleden een keer geprobeerd met dit weer maar kon toen al concluderen dat het erg snel mis is gegaan... Mooi dat het bij jou allemaal zo uiterst netjes is geregeld ;).
Maar ik wacht lekker nog even een paar weekjes / maandjes voordat het weer knallen word :p. Maar ik mis het nu toch wel even heel erg XD. Daarom voor de zomer maar lekker scooter als hobby en in de winter maar een ander, zoals PC's bouwen ofzo :p.

CaptainObvious.jpg
 
Had je meer uit kunnen halen.. Ik had mn voorkap beschadigd aan de linker kant, voorvork lichtjes krom, en kickstartpedaal, remhevel en stuurgewicht beschadigd en kreeg 1000 eu.
ook economisch total loss.

En nu? verkoop je je speedfight en koop je een zip sp begrijp ik?
waarom dat? :p



Als je dagwaarde 500 euro is kun je voor 10.000 euro schade hebben dan krijg je toch maar 500 euro. En dan krijg je ook maar de dagwaarde uit gekeerd want de verzekering keert niet uit na het schade bedrag maar naar de dagwaarde ivm dat hij los is. Want ze gaan je geen 1000 euro uit betalen en je scooter is er maar 500 waarde. Dat is makkelijk winst maken he.
 
Thx Roykuh, dat wilde ik net zeggen maar toen las ik dat jij het had verteld :p

Had er dus ook niet meer uit kunnen halen Spank ;)

Vind het wel best zo voor een scooter uit 1998 met +/- 37.500 op de teller.
 
Heb ik toch even een kort advies; scooter lekker laten staan met dit absurd gladde weer :X
Ik rijd dagelijks op m'n scooter met dit weer, kwestie van je snelheid aanpassen en niet te hard in de remmen knijpen;)

@ Melv16: Heb je je helm ook opgegeven en evt. kleding?

@ maartuh: Ik kon mijn brommer terugkopen voor weinig + stalling kosten, de verzekering heeft er niks aan dus verkopen (?) ze hem volgens mij meestal aan de rijwielhandelaar.
 
@ Maartuh,

Ik mag hem idd gewoon houden, hoef ook geen geld daarvoor aan de verzekering te betalen oid.

@ KoB

Zoals je in het lijstje kunt zien heb ik inderdaad mijn helm ook opgegeven. Daar was namelijk zichtbare schade op (klein deukje)

Schade aan kleding heb ik niet. Had zo'n dikke werkbroek aan en zo'n blauwe werkjas, die gaan niet gauw kapot haha!
 
zit weer wat updates verder

fu9j89.jpg


:p

merk: vespa piaggio
model: ciao px 25
bouwjaar: '85

mods:

zwart gespoten
DMP druppelhandvaten zwart/grijs
stuurschuim petrol green
ebr framestang chromé
faco zijschermen chromé
proma circuit uitlaat
poulie 70 + std koppeling --> groene polini trekveren
 
Als je dagwaarde 500 euro is kun je voor 10.000 euro schade hebben dan krijg je toch maar 500 euro. En dan krijg je ook maar de dagwaarde uit gekeerd want de verzekering keert niet uit na het schade bedrag maar naar de dagwaarde ivm dat hij los is. Want ze gaan je geen 1000 euro uit betalen en je scooter is er maar 500 waarde. Dat is makkelijk winst maken he.

idd, slaat imo nergens op, je kan toch geen halfe scooter kopen?
zolang het loopt vind ik dat de verzekering je 100% moet betalen :)
als de scooter nou overal kapschade had en voor geen meter liep ja oke...
 
Dat was als uitleg op El-Toro zijn vraag ;)

En thx :)

Thnx maar wel dubbel want ik had je verhaal toen al gelezen
Maar mijn vraag was eigenlijk waarom je je speedfight niet laat maken

Edit: laat maar had andere post nu ook gelezen.
Gaat wat moeilijker allemaal op me iPhone
Naar suc6 verder dan! Met de zip en je Speedfight
 
Last edited:
Als je een scooter laat taxeren, dan keert je verzekering het geld uit aan de dealer, en niet persoonlijk aan jou.
Hier kun je wel voor kiezen, maar dan gaat er weer 20 % vanaf ofzo.

Of dit ook zo is met een brommer die total loss is weet ik niet zeker, maar zo ging het iig met mijn schades...
 
Hmm ja als het goed is krijgen mijn ouders het geld gestort op hun rekening gezien de scooter verzekerd staat op mijn vaders naam (waar helemaal niet moeilijk over werd gedaan ;))

Ik laat hem niet maken omdat het al zo'n ouw beestje is :p Tijd voor een nieuwe dacht ik zo.

En als ik het wel had gemaakt had ik het altijd nog zelf gedaan he !
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top