Ik vind je voorbeeld nog steeds niet goed. Als jij een ongeluk in je auto krijgt heet het een ONGELUK. Niet geplanned dus.
Deze man heeft zichzelf blijkbaar overgoten door benzine en steekt zichzelf in de hens. Ongeluk?
Niet de beste vergelijking en ik bedoelde 'met hard rijden' - dat had duidelijker gemogen.
Maar iig, Frank kiest ervoor een aanzienlijk hoger risico te lopen in zo'n geval en ik hoef daar niet de verantwoording voor evt zorg voor te dragen, toch? (En ga me niet vertellen dat je met zo'n wagen 'm niet af en toe op z'n staart trapt..)
Verschil is dus dat Frank, hopelijk, gewoon bij z'n verstand is en zo'n man klaarblijkelijk in de war.
Om even uit te gaan van de door Frank geschetste situatie is 't een allochtoon, die z'n hele hebben en houden heeft achtergelaten en nu woont in een vreemd land, waar 'ie grotendeels met de neus aangekeken wordt, moeilijk(er) aan de bak komt en vervolgens ook z'n kinderen, door wie het dan ook mag wezen, zijn afgepakt.
Ik betaal dan liever voor zo'n man, dan voor Frank.
Ik weet ook niet of iets van bovenstaande waar is, maar het gaat mij om het gebrek aan empathie bij sommige mensen hier, wat ik ronduit schokkend vind.