Het grote-maar-zo-snel-mogelijk-op-te-lossen Wallaroomisterie!

Rizla+

Well-Known Member
Jaja, het klinkt wel als een Jommekestrip, maar hier is het echt.
Heb iets heel raar voor met mijn Wallaroo.

Laten we eerst een afspraak maken, de voet waarop de wallaroo staat heeft volgens mij geen naam, dus noem ik het de voet, voor alle duidelijkheid wou ik dit toch even vermelden.

Ook wil ik me op voorhand excuseren voor de vele posts, maar aangezien ik een half boek wou schrijven aarzelde het forum niet om me het moeilijk te maken, en ik het maar in meerdere posts moet zetten.
 
Advertisement - register to remove this

Dus het zit zo, ik wou eergisteren slecht gezind (natuurlijk, het is ochtend) naar school vertrekken en wou mijn Wallaroo in gang kicken. Nu deed hij iets heel raars. Als hij op zijn voet staat start hij van de 1e kick, ik kan gas geven, ik kan niets doen, hij blijft gewoon draaien zoals het zou horen. Maar vanaf de moment ik hem van de voet afhaal om te vertrekken, valt hij stil, en ik krijg hem ook niet gestart als hij zo staat. Vanaf de moment dat ik hem weer op de voet zet, start hij weer vanaf de 1e keer.
 
een stander heet zo'n ding..

vaak is het iets als een benzineslang die klem komt te zitten , of een kabel die kortsluiting maakt als ie van de stander af gaat.

zo te horen is het een draadje ergens!
 
Last edited:
Hmm, zou goed kunnen zijn, maar begin daar maar eens achter te zoeken :D. Je zou wel gelijk kunnen hebben want als ik gas geef terwijl ik hem van zijn staander haal, dan draait ie nog, en als ik dan gas loslaat dan valt hij stil. Eens beginnen met te zoeken achter kabels/draden die in de buurt van die staander zitten/hangen.
 
Hmm, straks eens die kappen afhalen voor beter te kunnen zien. Ik denk dat die japanners daar mee inkruipen in die Wallaroo's als ze ze in mekaar steken, zo klein allemaal...
 
wat melf bedoelt;

je blok (waar je cillinder en overbrenging op/in zit) of dat beweegt als je hem van de bok/staander/voet :p af haalt.

want wat mij lijkt wat gebeurd is dat als jij hem van de bok/staander afhaalt hij inzakt waardoor er een kabel/benzineslang dubbel knakt waardoor deze uitvalt.

valt hij meteen uit als je hem van de staander/bok afhaalt? of duurt dit een paar seconden?

en kan je hem niet aankrijgen als hij niet op de staander/bok staat?
 
Als ik hem op de staander start dan start hij direct, en als hij van de staander gaat dan valt hij na een seconde of 2 uit (kan dan ook geen gas meer geven). Krijg hem ook niet gestart als hij niet op de staander staat.

En nowp, zie niets van blok bewegen als ik hem erop/eraf zet. Lijkt gewoon een normale staander dat me veer aan de frame is vastgemaakt.
 
Heb hem gevolgd en daar vind in niks. Heb ook gevonden dat het niet rechtstreeks met mijn staander te maken heeft, ook al staat hij op zijn staander maar zorg ik voor veel druk op het achterwiel valt hij uit, en je hoort echt wel dat er idd iets word afgesloten, of een buisje ofzo word toegenepen, maar zie echt niets... Iemand enig idee of daar nog buisjes lopen die je kunt volgen?
 
zet m is voor de lol op de standaard, en druk dan de achterkant in. zegmaar dat ie door zn veering gaat! als ie dan uitvalt heb je iig uitgesloten dan ie op 1 of andere manier verzuipt omdat de motor van de scooter dan stilstaat!

het lijkt me een beetje raar als je geen bedrading kan vinden want er moet toch ckr een bobine in zitten!

bekijk anders even de bedrading vanaf de buigie, wat je wilt zoeken is: kabels waarvan het koper zichtbaar is, en kabels waar een raar soort bobbeltje in zit alsof de draad ernstig gedraaid is!
 
Back
Top