Zip grote dip

Freejay

Member
Ik heb een zip type 3 en nu heb ik een dip tussen de 20-50 en vanaf de 50 komt die weer op toeren maar vanaf dan gaat die overtoeren maken met als gevolg dat mijn scooter soms ineens uitvalt... het lijkt echt net alsof de cilinder vastloopt maar toch kan ik hem erna weer starten met 1 kick. Ook is het hoe warmer de scooter is hoe groter de dip is want soms sta ik echt bijna stil zo groot is die. Hij is helemaal ontgrensd.. en dit probleem is allang en ik rijd er tegenwoordig liever niet op dan wel.. wat ik wel jammer vindt.
 
Advertisement - register to remove this

Is het een dipje of zit er gewoon iets verkeerd in elkaar? Want.als je bijna stil komt te staan met optrekken is er toch iets niet goed. En dan zal het waarschijnlijk een paar dingen zijn waar je je aandacht op richt. Welke kleur geefr je bougie aan? En wat zit er verder in kwa drukveer trekveer rollen en setup.
 
Is het een dipje of zit er gewoon iets verkeerd in elkaar? Want.als je bijna stil komt te staan met optrekken is er toch iets niet goed. En dan zal het waarschijnlijk een paar dingen zijn waar je je aandacht op richt. Welke kleur geefr je bougie aan? En wat zit er verder in kwa drukveer trekveer rollen en setup.
Mijn bougiekleur is zwart en hij heeft sws te veel olie. De drukveer is witte malossi maar eerst zat de originele maar er is geen verschil. De trekveren geen idee maar die zijn strak en de rollen ben ik nog mee aan het spelen maar had eerst 4g en nu 9g maar het probleem is nog precies hetzelfde. Voor de rest weet ik dat mijn ontsteking en vliegwiel niet soepel zat want er zit nog een stuk metaal die het vliegwiel steeds zachtjes moet aanraken maar bij mij klemde die er echt tegen en wanneer ik hem starte dan hoorde je heel hard getik. Ik ben vandaag weer 2x srilgevallen in een halve km echt net alsof de cilinder kapot loopt...
 
Back
Top