Het grote fietsen topic #5

013-620x378.jpg
 
Die van Tinne vind ik nog wel tof, maar vraag me af hoe 't met de flex zit.
Bij die van Erik, lijkt 't me op voorhand al een klare zaak.. :p
 
Iemand die een indicatie kan maken voor een prijs voor deze fiets?

2007/08 volgens mij.

http://fietsen-brommers.marktplaats.../GSODuwB//8AbsyNDz9foDkENYAg==&fta_ind=3&fs=1

Ik zou er niet meer dan €550/600,- voor geven.


  1. Zo te zien zijn het dual grepen (rem en shifter in 1) naar mijn idee minder praktisch dan de losse varianten
  2. Crank is XT en geen XTR
  3. Wat lastig te zien op de foto's maar de achter- en voorderailleur lijken mij een wat oudere variant XTR (wat in lijn zou zijn met de dual grepen)
  4. Banden zijn natuurlijk spuuglelijk en moet je vervangen voor zwarte, hetzelfde geldt voor de handvatten.
  5. Check het onderhoud van zowel de Fox voorvork als de BRAIN-achterdemper (hier zijn wat problemen mee geweest namelijk, volgens mij een Fox achterdemper wel ok maar zou je even moeten browsen) Service Fox voorvork kan je zelf doen met wat hulp van het net.
  6. Ik betwijfel of de cassette en ketting origineel XTR zijn
  7. Onduidelijk m.b.t verdere afmontage (stuur/stuurpen/zadelpen/zadel??)
 
Ik zou er niet meer dan €550/600,- voor geven.

Bedankt voor je advies! Helemaal top!

Ik had de verkoper gesproken en eigenlijk kon hij mij niet meer vetrellen dan dat het een faaaaaantaaastische fiets was. Dus dat wekt al niet veel vertrouwen. Hij vertelde dat hij goed onderhouden is, maar wat er dan onderhouden is kwam er maar moeizaam uit. Tussen neus en lippen door vertelde hij ook even dat hij de zadelpen 'een likje verf' heeft gegeven omdat dat zo mooi op de foto's staat. Ik kreeg een beetje het idee van een prutser. Dan is eigenlijk iedere euro voor een FS een euro teveel. Hij vroeg zelf 750e.

Dat geld zet ik dan liever weg voor een nieuwe hardtail. Heb al wat moois gezien van Cube, Bulls, Canyon of Xtrail. Dus dat moet wel goed komen denk ik. :)
 
Sinds jaren weer eens een fiets gekocht. Trek 8.5 ds. Geen id wat er op zit maar vond t wel een leuk ding :D
 
Last edited:
De setup van mijn Santa Cruz overgezet met onderstaand resultaat:

p4pb9071048.jpg


p4pb9071054.jpg


p4pb9071060.jpg


p4pb9071070.jpg


p4pb9071076.jpg


p4pb9071073.jpg


p4pb9071066.jpg


Speclist

- Liteville 301 MK 8
- Fox Talas RLC 15mm
- DT Swiss XR Carbon
- DT Swiss FR600 velg i.c.m DT Swiss Comp spaken, Pro lock nippels en Hope Pro 2 Evo naven
- Syntace Superspin headset
- XT triple crank
- XTR shifters
- XTR voorderi
- XTR achterderi
- Ultegra cassette
- Avid XO remmerij // 180mm voorzijde - 160mm achterzijde
- Syntace P6 carbon zadelpen i.c.m. Superlock zadelpenklem
- Selle Italia SLR XC zadel
- Deda Elementi Duro stuur
- Deda Elementi 01 stuurpen
- Xpedo pedalen // wordt ?

To do

- Binnen-buiten kabels vervangen door Jagwire variant
- Remleidingen vervangen // achterleiding is iets te kort nu en ik wil ze afstemmen op de buitenkabels van het schakelwerk
- Frame bescherming aanbrengen met 3M scotchguard
- Syntace Vector 7075 stuur
- Syntace Superforce of Megaforce 2
- Pedalen vervangen // deze zijn versleten
- XT bladen vervangen door Rotor bladen // heb ik liggen
 
Back
Top