Het begrenzer topic

MrSlick said:
Echt makkelijk zal het inderdaad niet zijn nee, maar het is dan weer wel een plaats waar een agent denk ik niet zo gauw een begrenzer zal verwachten. Misschien dat het vrij onopvallend aan is te zetten als je afstapt of stopt ofzo.
die lui zijn echt niet zo dom.....
 
scoop643 said:
die lui zijn echt niet zo dom.....
Nee natuurlijk niet maar als je afstapt kan je denk ik best wel ongezien ff dat ding aantikken (aan de linkerkant dan). Maar goed ik wacht wel ff af. Waarschijnlijk gaat hij het zo doen en als hij dat gedaan heeft zie ik wel hoe het precies zit.
 
Kan gewoon hoor, als hij daarop afzet. Wat kan het die agent nou schelen hoe je afstapt?
Als hij dan ook nog eens wat extra traanplaat accenten legt,...niks aan de hand.
 
edel said:
als ze een technische controle uitvoeren halen ze je kappen er af, ik denk dat ze die vinden
met zo'n controle vinden ze alle begrenzers.

Over het algemeen gaan ze alle draden van je ontsteking nalopen of het nog wel normaal zit, en dan zien ze meteen een extra draadje van je begrenzer.
 
ik woon nogal op de buiten en hier doen ze alle kappen er van kijken of ze nixke verdacht zien en dan kappen er weer op.


maar zeg nu je hebt malossi MHR en je koopt nog zo'n malossi uitlaat bij met een homologatie bewijs er bij. je komt de wout tegen en die zegt welke uitlaat is dit en je toont dat bewijs van die andere uitlaat, hoe kunnen ze dat checken?
 
morsecode begrenzer werkt niet ? iemand raad of tips of wat nog meer of ervaring ???

hallo allemaal
ik weet
ik rijd met een schakelbrommer yamaha tzr ( mbk x-power)
maar op het brommerforum voor schakels kunne ze me niet helpen dus dacht ik misschien kunne jullie me helpen aan gezien ik een morsecode begrenzer heb die ook scooters wordt gebruikt

ik heb dus een morsecode begrenzer gekcoht van 50 cc. nl

alles mooi geinstalleerd

zwarte draad (massa) van de begrenzer op de massa
groene draad ( op signaaldraad) op de witte draad die naar mn ducati cdi loop aangesloten
blauwe draad (remhevel achterlicht) op de groengele draad van mn voorrem
witte draad (contact plus) op de rode draad die van mn contact komt

heb ik dit alles aangesloten en dan op die begrenzer aangesloten , gebeurt er niks
alleen als ik mn remhevel intrek bij contact aan flikkert er een ledje uit de begrenzer

weet iemand van jullie raad
wat ik weet het echt niet meer
 
kijk es even of hij wel goed zit aangesloten op je cdi
mss slegt contact, zeker es checken
men maat had zelfde probleem

greetz!
 
morsecode begrenzer werkt niet ? iemand raad of tips of wat nog meer of ervaring ???

--------------------------------------------------------------------------------

hallo allemaal
ik weet
ik rijd met een schakelbrommer yamaha tzr ( mbk x-power)
maar op het brommerforum voor schakels kunne ze me niet helpen dus dacht ik misschien kunne jullie me helpen aan gezien ik een morsecode begrenzer heb die ook scooters wordt gebruikt

ik heb dus een morsecode begrenzer gekcoht van 50 cc. nl

alles mooi geinstalleerd

zwarte draad (massa) van de begrenzer op de massa
groene draad ( op signaaldraad) op de witte draad die naar mn ducati cdi loop aangesloten
blauwe draad (remhevel achterlicht) op de groengele draad van mn voorrem
witte draad (contact plus) op de rode draad die van mn contact komt

heb ik dit alles aangesloten en dan op die begrenzer aangesloten , gebeurt er niks
alleen als ik mn remhevel intrek bij contact aan flikkert er een ledje uit de begrenzer

weet iemand van jullie raad



ja ik heb die ook bij 50cc gehaald en hij werkte bij mij ook niet...en ik had hem gegarandeerd goed aangesloten, een vriend van me had er ook 1 en die werkte ook niet...erg verdacht als je het aan mij vraagt...:s maarja

hey heeft trouwens iemand ervaring met die www.begrenzer.nl begrenzer? ik vind het zelf een beetje verdacht...strax is het net zoiets als die big.nl site...dat ze alles door geven aan de juten ofzo....het ziet er heel verleidelijk uit...mischien iets te verleidelijk...maar als iemand ervaring mee heeft zou ik dat graag willen horen...
wat ik weet het echt niet meer
 
big.nl geeft niets door aan de juten|-), maar iig die begrenzer van begrenzer.nl, er wordt gezegd dat als hij niet goed is je hem terug mag sturen en ze hem aanpassen, maar ik kreeg die kerel aan de telefoon en hij zei: "Ohw, alstie stottert moet je er een grotere sproeier in gooien." hij wilt dus dat ik mijn scoot aanpas aan zijn begrenzer, leek mij eerder logisch dat de begrenzer voor de scoot op maat werd gemaakt aan gezien je alles zelf in moet vullen tijdens het bestellen.

En ik had laatst nog een ingeving, je hebt van die magneet schakelaars die worden in geschakeld als er magnetisch veld is, als je een magneetje aan je schoen maakt aan je veter ofzo, en dan dat schakelingetje bij je stepje dan als jij erop rijd schakeld de begrenzer uit en zonder dat magneetje schakeld hij hem aan.
 
ik wil zelf zo'n begrenzer gaan maken, maar ik heb een duciati ontsteking, dus cdi en bobine in een .
op welke draden moet ik de begrenzer aansluiten.

het gaat om een beta quadra uit 98 met mina hz blok.

de bobine heeft 5 draden. 1x groen - massa (zit op het frame geschroefd)
1x groen - ? (komt van ontsteking af)
1x rood - ? (komt van ontsteking af)
1x wit -? (komt van ontsteking af)
1x zwart/wit - komt van het contactslot en is om hem uit te zetten.

aa10006.jpg


greetz michiel.
 
Ik verwacht binnen nu en enkele weken de telefoon begrenzer te gaan maken , me ma heeft nog een 3210 over nu nog ff auto oplader regelen en iets van een schakelaar. ben namelijk bang dat als ik hem aangesloten laat die telefoon de accu van me scooter leeg trek
voorbeeld


telefoon 24/7 in de oplader (constante spanning accu) en na een weekend je scooter niet gebruiker is je accu leeg , of gaat dat neit zo snel.

spanning er af halen ben ik gan fan van sta je bij de rollerbank is de telefono in je scooter waar je na toe MOET bellen dus gewoon leeg dat is pas erg.
 
ik zoek dus ook zo iets als die gsm printplaat, maar dan gewoon zon print plaat waar een schakkelaar op zit dat je met een druk op een toets van een verzender in je zakken naar de printplaat de schakkelaar kan bedienen

iemand?
 
Ben van plan om morgen een remafstelling op m'n roxje te steken. Zou miss wel handig zijn moest iemand mij kunnen zeggen welke kleur welke draden hebben of miss enkele tips.
 
Nitroxxx said:
Ben van plan om morgen een remafstelling op m'n roxje te steken. Zou miss wel handig zijn moest iemand mij kunnen zeggen welke kleur welke draden hebben of miss enkele tips.

rem=groen/geel
ontsteking=rood/wit
contact=bruin
massa=op frame vastmaken :)
 
Ik heb zelf een begrenzer van begrenzer.nl werkt goed maar je scoot moet wel warm zijn anders werkt t bijna als n soort dodemans knop :p maar werkt goed heb hem er niet door heen getrokken (niet te veel geprobeerd ook) maar weet niet hoe die het zou doen op een rollerbank omdat je dan geen weerstand van de weg heb en veel makkelijker toeren maakt...
 
BEESTACHTIG jongens, hebben jullie toch nog wat geleerd op LTS!!!
Heel erg bedankt ga ik zeker toepassen!!!!
 
die euro begrenzer zie ik wel zitte eigelijk maar ik zou eigelijk eerst iets wille weten je voert je scooter op naar bv.90km/h maar hoe kan die begrenzer nu weten hoe snel je wilt begrenst wil worden??
 
Back
Top