Help witte rook uit cilinder

Kaasje

Member
Ik heb alleen me trekveertjes vervangen. Me scooter liep eerst 85 nu stopt die bij de 60 met toeren maken en zakt hij weer in snelheid ik wou de bougie kijken en er kwam rook uit me bougie gat in me cilinder kop. Het gaat om een Vivacity 2t dit komt uit het niets
 
Advertisement - register to remove this

Als je scooter net heeft gelopen en je haalt je bougie er uit kan er idd nog wat rook uit komen. vraag is alleen of het vocht is.. Heb vaker vrijwel na het rijden en een bougie er uitgehaald en er kwam vrijwel altijd nog een pluimpje uit.
 
Als je scooter net heeft gelopen en je haalt je bougie er uit kan er idd nog wat rook uit komen. vraag is alleen of het vocht is.. Heb vaker vrijwel na het rijden en een bougie er uitgehaald en er kwam vrijwel altijd nog een pluimpje uit.
Maar dan is het raar waarom stopt hij met toeren maken bij de 60
Post automatically merged:

Zit er niet veel vocht in je luchtfilter
Nee was geen vocht tebekenen
 
Hoelang zit die benzine al in de tank want alcohol trekt vocht aan?
Anders even de vlotterkamer leeg laten lopen middels het schroefje, misschien dat zich daar water heeft verzamelt op de bodem van de vlotterkamer.
Als je dat gedaan hebt moet je wel langer starten want de vlotterkamer moet zich via het vacuumkraantje weer helemaal vullen voordat de motor weer benzine krijgt.
 
Hoelang zit die benzine al in de tank want alcohol trekt vocht aan?
Anders even de vlotterkamer leeg laten lopen middels het schroefje, misschien dat zich daar water heeft verzamelt op de bodem van de vlotterkamer.
Als je dat gedaan hebt moet je wel langer starten want de vlotterkamer moet zich via het vacuumkraantje weer helemaal vullen voordat de motor weer benzine krijgt.
Hij doet het weer na het aandraaien van de koppeling. Maar wat ik wel raar vind is dat als ik geen wind heb of beetje wind mee heb gaat die zo 80/85 en met beetje windtegen komt die amper op 65. Moet ik zwaardere rollen doen of een zwaardere drukveer? Mijn setup is nu
Witte drukveer
7gram rollen
Yasuni R
Sproeier 72 omdat ik perongelijk zonder lucht filter heb afgesteld. Nu heb ik dus die “begrenzing ” van het luchtfilter er af wat er alleen maar voor zorgt dat die een grotere sproeier nodig heeft.
 
Hij doet het weer na het aandraaien van de koppeling. Maar wat ik wel raar vind is dat als ik geen wind heb of beetje wind mee heb gaat die zo 80/85 en met beetje windtegen komt die amper op 65. Moet ik zwaardere rollen doen of een zwaardere drukveer? Mijn setup is nu
Witte drukveer
7gram rollen
Yasuni R
Sproeier 72 omdat ik perongelijk zonder lucht filter heb afgesteld. Nu heb ik dus die “begrenzing ” van het luchtfilter er af wat er alleen maar voor zorgt dat die een grotere sproeier nodig heeft.
Hangt er van af, gaat de snaar nu tot de rand van de vario. Je kan 6,5gr nemen maar te licht is ook niet goed. heb je een 50cc?. Neem een rollen die wat lighter zijn en een paar sproeier maatjes omhoog.
 
Ik heb alleen me trekveertjes vervangen. Me scooter liep eerst 85 nu stopt die bij de 60 met toeren maken en zakt hij weer in snelheid ik wou de bougie kijken en er kwam rook uit me bougie gat in me cilinder kop. Het gaat om een Vivacity 2t dit komt uit het niets

Volgens mij allemaal bombarie om eigenlijk niks.. Het is vrij normaal dat er rook eruit komt als je de bougie eruit draait.
Post automatically merged:

Maar dan is het raar waarom stopt hij met toeren maken bij de 60
Post automatically merged:


Nee was geen vocht tebekenen

Misschien de ontsteking niet zo denderend.
Zelfde als je nat hout probeerd te verbranden..dat gaat ook roken.

Of er benzine mengsel staat erg rijk in de afstelling
Of de bougie verbrand het niet goed (misschien een zwakke vonk of een ontsteking die bij hogere toeren van tijd af gaat.
 
Back
Top