HELP probleem met de koeling

maikey123

Well-Known Member
ik heb een sr uit 2003 met cab. (dus geen d-tech) alleen heb ik problemen met de koeling.. ik heb hem al ontlucht en hij draait ook (gecontroleerd dmv een pin in de opening te steken waar de lang op komt en dan HEEL voorzichtig kicken)

de temp. meter staat al op de helft á 3 kwart na ong 2 km rijden. toen heb ik aan de slangen gevoeld onder bij de cilinder waren deze goed warm maar het water (tijdelijk omdat de slangen er toch constant weer op en af moeten) in het reservoir was nog gewoon koud. hij pompt dus niet rond maar daarvoor toen we getest hadden was het water lauw in het reservoir. ik heb de slangen enz al door gespoten met een tuinslang en het liep er gewoon normaal en snel uit en hij koelt ook red snel af.

ik ben ten einde raad en zou echt niet weten wat ik hiermee moet.

kan het zijn dat de waterpomp doorslipt op hogere toeren ofzo dat hij zijn grip verliest of wat moet ik hiermee?
 
Advertisement - register to remove this

Stukje in je radiateur verstopt ?


dat zou het miss kunnen zijn maar met de tuinslang erop loopt hij fatsoenlijk door (wel met aardig wat druk) ik weetniet hoeveel zo'n waterpomp normaal aan druk geeft en hoe zou ik het kunnen controleren


ps heb me late vertelle miss kop pakking lek... :S verbaasde me om dat te hore maar omdat hij int begin wel wat warme vloeistof omhoog bracht en daarna niet meer dat er door een lekke kop pakking lucht in de de leidingen kwam
 
Last edited:
Mja , als de koppakking lek is dan zou je koelvloeistof afnemen in je resevoir. En dat doet het niet ( althans , dat is niet gemeld ) ? Check gewoon of je radiateur lek is. Gooier een bepaald aantal liters door ( bijv. 200cl , en kijk of er ook 200cl uitkomt aan de onderkant. Zo ja, dan issie niet verstopt imo.
 
heb bijna alles geprobeerd was nie lek en verstopt k denk dat ik het dan toch maar eens in de temp. meter ga zoeken miss da da ding gewoon dom is want vanaf gister (alles ontlucht en weer in elkaar gezet) kan ik wel weer rijde... maar zit ie soms net onder het rode en schiet ie daarna weer omlaag naar 1 derde of naar 0 enz en dan wordt ie red. warm dan rij k vol gas zie je hem weer omlaag gaan enz
 
Back
Top