HELP! Probleem met beta

Status
Not open for further replies.

ins4ne89

Well-Known Member
Geachte heren,

Hier mijn Setup :

50cc Malossi
84 sproeier
rode drukveer
std koppeling
Blauwe Trekveren
4,5g rolletjes
Malossi Multivar
Gianelli Extra Chroom

Ik heb het probleem dat ik totaal niet van de plek af kome en als hij een beetje op toeren komt dan knalt hij in 1x door na zijn top ma vanuit stilstand is het 3x niks moet echt bij duwen voordatie iets doet en met 2 man blijf k op me plek staan.

Wat kan ik doen om mijn probleem te verhelpen heb een gele en witte drukveer thuis liggen en heb een setje van polini trekveertjes thuis met groen geel omega zilver
 
Advertisement - register to remove this

ik heb mijn cilinder + zuiger etc er net onder zitte? :| is nog geen maandje oud dus het lijkt me sterk dat mijn cilinder al aan gort is.

Ik heb net ook weer vanalles geprobeerd lichtere rollen zwaardere rollen (warm)
Koppeling aan de achterkant versteld alle 3 de standen mocht niets helpen

Setup :

50cc Malossi
4,7g malossi
Multivar
Deltaclutch (imitatie) koppeling
Blauwe trekveertjes (malossi)
Drukveer Geel (malossi)
Gianelli Extra Chroom
Sproeier 84
 
Vertel nu is duidelijk hoe je er nu voor staat kwa afstellen en wat je probleem is , misschien dat we je dan wel kunnen helpen, om telkens maar te zeggen van afstellen dit afstellen dat daar komen we niet ver mee , dus hoe sta je er nu voor .
 
@ Speed freak,

Als je cilinder enzo warm is zou je juist denken dat je meer compressie krijgt omdat je zuiger een beetje uitzet, en de speling dus minder word. Verder is het gewoon dikke onzin dat jij over cilinderslijtage begint...
 
Vertel nu is duidelijk hoe je er nu voor staat kwa afstellen en wat je probleem is , misschien dat we je dan wel kunnen helpen, om telkens maar te zeggen van afstellen dit afstellen dat daar komen we niet ver mee , dus hoe sta je er nu voor .

Zoals ik al zei is dit mijn
Setup :

50cc Malossi
4,7g malossi
Multivar
Deltaclutch (imitatie) koppeling
Blauwe trekveertjes (malossi)
Drukveer Geel (malossi)
Gianelli Extra Chroom
Sproeier 84

Bij starten trektie zowat weg met wheely na mate ik rij (scooter warmer wordt denk ik) en ik stop dan geef ik weer gas maakt genoeg toeren maar blijft op zijn plek en rijd langzaam weg met veel toeren.
 
Wat voor luchtfilter heb je? De originele nog? Dan kan je mss wel wat omlaag in sproeier, dat zou ook te redeneren zijn met dat het koud wel goed loopt (dan heeft hij wat extra nodig) maar warm niet.

Als dat niet helpt dan zit het dus toch in je overbrenging. Waarom heb je de originele koppeling er niet op?
 
Wat voor luchtfilter heb je? De originele nog? Dan kan je mss wel wat omlaag in sproeier, dat zou ook te redeneren zijn met dat het koud wel goed loopt (dan heeft hij wat extra nodig) maar warm niet.

Als dat niet helpt dan zit het dus toch in je overbrenging. Waarom heb je de originele koppeling er niet op?

Ik heb gewoon nog de standaard Luchtfilter erop zitten geen powerfilter
ik heb nu 84 wat zou ik er dan in moeten doen? de bougie is wel koffie met melk bruin,de reden dat ik geen std koppeling heb is omdat ik hem zo gekocht heb met die klote koppeling. Echter heb ik hier een scooterboer gebeld en die zei dat mijn koppeling niet (PLAKT) ? maar slipt als hij warm is kan dit ook de oorzaak zijn of zeggen jullie bullshit?

Mvg Rick Szajner
 
ik ga dus vandaag om 18:00 uur na de scooter zaak om een nieuwe koppeling (echte malossi) te kopen

maar wat raden jullie me aan een Flyclutch of een Delta Clutch??

Ik heb gewoon Malossi 50cc en ben ook niet van plan om 70cc eronder te knallen.

Dus wat is jullie advies?

Hoop snel een reactie te hebben!

Mvg Rick Szajner
 
Ik heb maar een Flyclutch gekocht omdat de delta meer voor de zwaardere setups is en ik niet van plan ben dit eronder te zetten maar de fly genomen.

Echter na dit alles te hebben gemonteerd als ik me scooter start dan schokt me scooter nogal als hij stationair loopt, als ik rij merk ik verder niks? iemand enig idee waardoor dit komt? ik heb zelf mssn het idee dat de schoentjes van de koppeling beetje aanlopen door het nieuwe en dat dit vanzelf weg gaat of heb ik het helemaal fout nu?

Mvg Rick Szajner hoop dat jullie me kunnen helpen..
 
is er dan wel een verklaring voor waarom hij zo huppelt?

Trekveertjes,rolletjes etc zijn nieuw de schoentjes komen tegen het koppelhuis binnenin heb ik het idee waardoor hij afentoe zachtjes raakt en daarom huppelt
(als ik goed denk dan)
 
Waarschijnlijk heb je dan een 105mm koppelingshuis en een 107mm koppeling, maar om daar een dure wingbell van 50 euro voor te kopen is onzin. Hebt ook genoeg goedkopere koppelingshuizen maar ik zou dit eerst even nakijken als ik jou was voordat je van alles gaat kopen.
 
Waarschijnlijk heb je dan een 105mm koppelingshuis en een 107mm koppeling, maar om daar een dure wingbell van 50 euro voor te kopen is onzin. Hebt ook genoeg goedkopere koppelingshuizen maar ik zou dit eerst even nakijken als ik jou was voordat je van alles gaat kopen.

Ik heb een compleet setje gekocht he dus koppeling+huis en naar mijn mening krijg je een 107mm koppeling niet over een 105mm huis heen geschoven of ben ik nu gek?

me oude huis paste er namelijk ook niet overheen en die was 105.
 
Hmm ok als je een setje hebt gekocht kan het daar niet aan liggen. Dan heb je misschien te strakke trekveertjes dat de koppeling net wel/net niet aangrijpt en dan een beetje schokt.
 
ik heb zelf nu blauwe trekveertjes erin zitten van malossi?

Wat de scooterboer aan de telefoon net zei is ik had eerst een imitatie Deltaclutch daar had ik nieuwe veertjes voor gekocht die blauwe dus ma die koppeling was aan gort nu heb ik een compleet nieuwe koppeling (flyclutch MALOSSI) gekocht hij zegt dan moet je ook Flyclutch veertjes hebben ma zijn die niet gewoon identiek die Fly/delta trekveren?

naar mijn mening toch wel of niet??

En mijn oude koppeling was 105mm en heb nu een 107mm maakt dit iets uit?

Mvg Rick Szajner
 
Last edited:
Maakt niet uit als je koppelingshuis ook maar 107mm is.

Verder zijn Fly veren hetzelfde als Delta

Hier een handig schematje voor de veertjes:

2e4f1i9.jpg
 
ja dat schema had ik idd al gevonden toch bedankt voor je moeite

Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken mijn probleem is bij deze opgelost en hoe:S het blijkt dat je normaal gesproken als je zoiets koopt ook een ringetje dun erbei krijgt die je tussen je koppeling en koppelhuis doet zodat hij een beetje AFSTAND!!!!!!! houd van de koppeling nou je raad het al die had ik dr dus niet bij zitten en wist het ook niet dat het zo moest ff terug gegaan net waar k de koppeling gekocht heb en heb van meneer netjes mijn ringetje gekregen die er tussen hoort en mijn probleem is hierbij opgelost gelukkig!!!!!! nu kan k tenminste fatsoendelijk boeken.

Hartelijk dank nogmaals!!!!!!!!!!


Deze kan /close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top