HELP! Probleem met beta

Status
Not open for further replies.

ins4ne89

Well-Known Member
Geachte heren,

Hier mijn Setup :

50cc Malossi
84 sproeier
rode drukveer
std koppeling
Blauwe Trekveren
4,5g rolletjes
Malossi Multivar
Gianelli Extra Chroom

Ik heb het probleem dat ik totaal niet van de plek af kome en als hij een beetje op toeren komt dan knalt hij in 1x door na zijn top ma vanuit stilstand is het 3x niks moet echt bij duwen voordatie iets doet en met 2 man blijf k op me plek staan.

Wat kan ik doen om mijn probleem te verhelpen heb een gele en witte drukveer thuis liggen en heb een setje van polini trekveertjes thuis met groen geel omega zilver
 
Advertisement - register to remove this

Sorry een malossi rode drukveer

heb er nu een witte drukveer in gezet maar komt nog niet echt op toeren.

hij maakt wel toeren maar weinig dan trekt hij langzaam op en als hij iets meer toeren weer krijgt dan grijpt hij in 1x aan en dan taait hij in 1x af tot op zijn top.

Ik had graag gehad dat hij meer toeren maakte bij stilstand en dat ik dan een stuk sneller weg rij het duurt nu echt bijna 10 secondes voordat ik echt op snelle toeren ben.

Mvg Rick Szajner
 
Ook hierbij een stem op de lichtere rolletjes, in combi met zwaardere drukveer en nog wat zwaardere kopp trekveertjes. Rolletjes en drukveer als hij de eerste tijd in toeren blijft hangen waar hij geen power heeft en trekveertjes als hij aangrijpt bij toeren waar hij over geen power beschikt. Blijven spelen met dit alles, je krijgt er vanzelf plezier in. Sproeier zou je kunnen zien aan de bougie(indien wit=te klein/zwart=te groot/koffie met melk kleur=goed) (kon me er 10 jaar geleden hele avonden mee vermaken)
 
de bougie is mooi koffie met melk bruin dat is geen probleem ik denk het al gevonden te hebben ik denk dat mijn koppeling aan gort is want heb een malossi race koppeling van een maat van me (met zelfde beta als ik) erin gestoken denk dat het de flyclutch was met rode drukveer malossi en blauwe trekveren in begin maaktij hij nogal wat toeren en trok dan zowat op t achterwiel weg als k aan m stuur trok ik ga deze koppeling kopen en denk wel een gele drukveer ipv rood zodat hij niet zoveel toeren maakt ma wel genoeg om goed weg te kunnen trekken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Meschien een stomme vraag maar wat is de krukas shimmen?

Mvg Rick Szajner
 
Moet je niet gewoon strakkere trekveertjes in jouw eigen koppeling doen? Dan draait je scooter meer toeren voordat je vanuit stilstand wegrijdt, dat is toch wat je wil? Probeer dat eerst maar voordat je een nieuwe koppeling koopt (lees: voordat je geld weggooit), waarschijnlijk is het daarmee al opgelost
 
ik denk dat het idd aan de trekveertjes ligt ik ben er dus nu achtergekomen dat mijn koppeling een DMW (namaak van deltaclutch) is en ik heb er std koppeling veertjes in omdat ik (dacht het een std koppeling was) dus ff blauwe trekveertjes kopen van delta en dan proberen ook ga ik idd ff kijken of me vsnaar gelijk ligt met de glijdbus thanks voor de howto eigenlijk eitje als het weet haha..

Hartelijk dank

Mvg Rick Szajner
 
geachte mede scoot freaks.

Ik heb nu mijn blauwe trekveertjes erin geplaatst en jahoor dit verholp het probleem.

Echter heb ik nu een ander probleempje

Als ik me scooter koud start dan vliegt hij echt weg eerst redelijk wat toeren en dan neemtie hem lekker mee.

Echter als ik even heb gereden en sta voor een stoplicht en wil weer optrekken dan maakt hij nog wel wat toeren ma niet zoals als hij koud is en komt ook weer amper van zijn plek af?

Heeft hier iemand een oplossing voor?
Ik ben al van 4,5 grams rolletjes naar 4,7 grams gedaan en van een roode malossi drukveer naar een gele drukveer dit hiel echter helemaal niks.

Wat ik wel gezien heb mijn vsnaar licht gelijkaan met de gelijderbus echter zit er wel nog een ringetje voor die de glijbus eigenlijk verlengt wat na mijn mening nu ik eraan denk niet nodig is of wel? want de vsnaar is gelijk met de glijbus.

Hoop dat jullie dit een beetje snappen.

Mvg Rick Szajner
 
Ik heb ook vermogensverlies , als ie koud is trekt ie een autoWheely , warm trekt ie maar sloom op , is gewoon cilinderslijtage.
 
Last edited by a moderator:
Wat is het woord dat ik nu zoek..uhm..ohja. ONZIN

99/100 keer is het gewoon een kwestie van de scooter afstellen als hij warm is, zowel carb als variomatic. Zoals de papkarre ook al zegt: de hele boel gewoon warm afstellen ipv steeds weer koud
 
Je bedoeld dat jij ONZIN UITKRAAMT , wat je zegt met warm/koud afstellen klopt , en wil je zeggen dat de mijne niet goed is afgesteld ??? Wat Insane heeft is precies ook mijn Probleem , op een gegeven moment krijg je te maken met Cilinderslijtage waardoor ie koud als the motherfucker optrekt en warm heeft ie daar moeite mee simpel omdat de cilinder compressie verlies krijgt . Als ik nu een dezelfde nieuwe complete cilinder zou plaatsen trekt ie mits afgesteld koud en warm even hard op , dus wie is hier nou de Eikel.
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top