Help! Mijn achteras schroefdraad is kapot wat nu?

JS98

Well-Known Member
Hallo allemaal,

De foto's die ik heb bijgevoegd vertellen eigenlijk het hele verhaal... Het schroefdraad is kapot als je tegen je vario aankijkt zie je een moer daar is het kapot. Wat nu? De scooterzaak zei dat dit grapje mij over de 400 euro gaat kosten omdat ik alleen door dat schroefdraad de hele krukas moet vervangen...

Ik heb wel dit onderdeel gevonden en mijn idee was dat je dit gewoon kan vervangen (Linkje: https://www.josdijkman.nl/achteras-minarelli.html )

Dit gedeelte bedoel ik:
28422-0f102b058d60460293f3ee2b4d9a7f69.jpg


Zo is het er bij mij aan toe...:
28423-fe4fdfcb72bf5f332eae584dc5a2c578.jpg

28424-9721d4c380afda47773b5f568d831a17.jpg


Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
 

Attachments

  • 006achterasf.jpg
    006achterasf.jpg
    73.6 KB · Views: 8
  • IMG_0123.JPG
    IMG_0123.JPG
    100.4 KB · Views: 8
  • IMG_0124.JPG
    IMG_0124.JPG
    100 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Onvoorzichtig geweest ? Nog nooit gezien zo iets. Het zou kunnen maar je blok zal denk ik zowiezo open moeten of je nu dit stuk vervangt of nieuwe as steekt. Normaal steekt men een nieuwe krukas maar dit zou kunnen werken. Iemand hier die er iets meer van weet? Ben zelf wel benieuwd
 
Onvoorzichtig geweest ? Nog nooit gezien zo iets. Het zou kunnen maar je blok zal denk ik zowiezo open moeten of je nu dit stuk vervangt of nieuwe as steekt. Normaal steekt men een nieuwe krukas maar dit zou kunnen werken. Iemand hier die er iets meer van weet? Ben zelf wel benieuwd

De vorige eigenaar zeker niet... Ik ga door een bedrijf het schroefdraad weg laten halen en opnieuw laten tappen, omdat alleen het moertje erop moet dat alles tegenhoud. Het zou dus niet uit moeten maken dat het een maatje kleiner is.
 
Is trouwens niet je achteras want ik zie je vario zitten. Dat kan je ook doen. Dan zou er niets open moeten. Je hebt niets te verliezen ding is toch al stuk ; )
 
Achteras en krukas zijn twee verschillende dingen..

je kan proberen om er een moer erop te draaien met grof schroef draad ... Alleen leuk als tijdelijke goedkope oplossing..

Probleem is dat je momenteel materiaal mist op dat schroefdraad van de krukas.... Dus je kan wel een schroef draad tapper erover heen halen.. Maar daardoor komt er geen materiaal meer bij..

Uiteindelijk kom je toch op het punt dat de krukas vervangen dient te worden..
 
Achteras en krukas zijn twee verschillende dingen..

je kan proberen om er een moer erop te draaien met grof schroef draad ... Alleen leuk als tijdelijke goedkope oplossing..

Probleem is dat je momenteel materiaal mist op dat schroefdraad van de krukas.... Dus je kan wel een schroef draad tapper erover heen halen.. Maar daardoor komt er geen materiaal meer bij..

Uiteindelijk kom je toch op het punt dat de krukas vervangen dient te worden..

Ik heb hem onder gebracht bij mensen die tractoren repareren en ze hebben er een engels schroefdraad in getapt wat perfect werkt! Ze konden niet het originele schroefdraad vervangen omdat er dan te weinig materiaal overbleef maar zo is het perfect gemaakt.

Heel blij en ben nu maar 20 euro lichter inplaats van 400
 
Is trouwens niet je achteras want ik zie je vario zitten. Dat kan je ook doen. Dan zou er niets open moeten. Je hebt niets te verliezen ding is toch al stuk ; )

Het is helemaal gelukt :)

Ik heb hem onder gebracht bij mensen die tractoren repareren en ze hebben er een engels schroefdraad in getapt wat perfect werkt! Ze konden niet het originele schroefdraad vervangen omdat er dan te weinig materiaal overbleef maar zo is het perfect gemaakt.

Heel blij en ben nu maar 20 euro lichter inplaats van 400
 
Back
Top