help met een uitlaat voor std. aerox

Status
Not open for further replies.

Quincy

Well-Known Member
hallo iedereen

mensen sinds vandaag heb ik me ouders weten te overtuigen om toch een mooie terug loper op mijn aerox te zetten.

hierbij een vraagje: 1. alles is standaard. wat is de beste uitlaat voor mijn scooter. ik weet dat je later nog moet afstellen enz. maar gewoon afgesteld en wel wat is dan een betere uitlaar ervoor.

en 2. als ik prop er in laat helemaal keurig afgsteld wat is mijn top? heb men ouders verteld 70 km/h ?

alvast bedankt.

mvg

quincy
 
Advertisement - register to remove this

Koop n leovinci ZX chrome, of een Technigas next chrome, dan zal de top wel meevallen :) + dit zijn echte 50cc uitlaatjes, vooral de ZX presteerd super mits je wel de prop eruit haalt, en je scooter natuurlijk ontdoet van de varioring tegen overtoeren !
 
Koop n leovinci ZX chrome, of een Technigas next chrome, dan zal de top wel meevallen :) + dit zijn echte 50cc uitlaatjes, vooral de ZX presteerd super mits je wel de prop eruit haalt, en je scooter natuurlijk ontdoet van de varioring tegen overtoeren !

weet je toevallig de top er van? heb me ouders gezegt 70. en denk dat ze me ook gaan checke.
 
Jij wil een terugloop uitlaat met een prop erin? Een prop is een begrenzer he? Dan ga je dus 50 waarschijnlijk. Die prop zit in sommige terugloopuitlaten om hem legaal te maken zeg maar...
Zonder boetes rijden met een terugloop omdat die eigenlijk helemaal niet sneller is
Beter zoek je dus een terugloop zonder prop
Maar met goed afstellen kun je met een onbegrensde scooter ook wel 70 hoor
 
Jij wil een terugloop uitlaat met een prop erin? Een prop is een begrenzer he? Dan ga je dus 50 waarschijnlijk. Die prop zit in sommige terugloopuitlaten om hem legaal te maken zeg maar...
Zonder boetes rijden met een terugloop omdat die eigenlijk helemaal niet sneller is
Beter zoek je dus een terugloop zonder prop
Maar met goed afstellen kun je met een onbegrensde scooter ook wel 70 hoor


ow oke dacht dat je met prop iets van 10/15 km/h harder ging. maar nu heb je nog niet gezegt wat 1 is die betere prestaties levert?

mvg
 
De top zal ook met prop hoger liggen dan 70 denk ik. Beter rijdt je niet met prop in terugloop uitlaat rond, dan zal standaard beter rijden. Ik haalde met leovinci ZX 90 op mn teller platliggen en 60 kilo wegen :L, hier was natuurlijk ook de varioring al verwijderd.
 
oke super. achja als je het doet doe het dan meteen goed (goed voor wat goedkoper anders had ik wel 70cc) naja weet niet of me ouders dat leuk gaan vinden. oja RL mensen zegge weer gianelli. is extra daarvan een beetje goed? lijkt me ook wel leuk uitlaatje. niet de shot is is sneller zij iemand en ik moe niet nog sneller XD ben al blij dat ik andere er op mag van me ouders.

ik hoor het graag van jullie. veel advies kan ik iets mee.

mvg
 
Ik las een tijd terug dat een Giannelli Reverse over het algemeen het best presteren op een standaard cilinder. Als je voor de looks gaat en niet de prestaties , zou ik voor Leovince ZX gaan of zoiets. Chroom , met zwarte demper. Opzich wel geil.
 
Varioring er uit prop er in zo'n 70kmpu op je scooterteller idd. Laat je de vario ring er in, zou het zo'n 55 op je teller zijn. Volgens mijn zijn bijna alle uitlaten tegenwoodig voorzien van een prop (met uitzondering van de echte race pijpen uiteraard;)).
 
oke en als ik ipv vario ring prop doe. of loopt ie dan niet goed?

ff vraagje . kunne je wat links geven waar ik een bidalot s2 kan zien en/of kopen? ik kan hem nergens vinden. of heeft hij op die site andere naam ofzo? alvast bedankt. oja ik zie veel als je je scooter goed wilt laten lope met terug loper, dat hij 90 gaat. maar kan het ook 80 zijn. zoals je al vaker geleze heb heb tege ouders en broer (broer die er vast op gaat rijden om me te checke :S) gezegt dat ie rond 70 komt :p maar dat gaat ik niet hale he. nja mensen geef me zoveel mogelijk info plzzz. en vooral ff de link naar een bidalot s2.

mvg

Q
 
Last edited:
nog een vraag:p.

yasuni z? goede uitlaat. lijkt hij op r? alleen is ie goed koper ofzo? of wat is het verschil en kenne jullie deze site. zo ja betrouwbaar? : ks-parts

mvg

veel vrage heb ik maarja dan heb ik niet achter af een kl*te gevoel dat ik liever een ander wil.
 
oke thx want ik moet niet sneller dan 85. dat kan ik nog wel hebben denk ik :p en ander pech voor ze. heb jij er ervaring mee? zo ja onder welke scoot. aerox? wat zijn je afstelling dan kan ik rond die gaan zitten.

mvg
 
Maar prop er in laten er vario ring er uit is niet goed voor je scooter (extra sljtage), loopt ook helemaal niet mooi dan.
Met een yasuni Z haal je de 85 @ teller wel hoor als je hem ontgrenst. Maar verwacht er geen top prestatie's van, gaat niks harder als je std ontgrenste pijp:). Mjah de looks willen ook wat hea;).

edit:/ ks parts heb ik zelf nog nooit van gehoord.
Ik zelf koop alles op:
www.euroscooters.nl
www.scootparts.nl
www.easyparts.nl
Dat is iig nog nooit fout gegaan.
 
oke thx ja idd mooie look. maar ik denk dat hij wel bter as je std pijp zal zijn. meeste zegge dat hij iets minder dan de r is ik moet ook niet sneller dan 85 :) supper bedankt. en ik zie van de bestel site's af. woon in friesland daar heb je schaafbromfietsen (als je er www. en .nl voor en achter zet heb je site) die ist goedkoopste 127,50 € vor yas z.

maar die beslissing heb ik genomen. heb jij nou ervaring op std aerox met deze uitlaat geef ff je afstelling. dan kan ik daar in de buurt zitten.

naja alvast bedankt. nu dus deze mensen met ervaring :p ff poste. dan komt het in de vakantie goed :) en dan zullen er wat mensen op school stof happe (die jaloerse kinderen die zelf niks hebbe en dan grappe maken over 45 km/h :L )
 
Het ligt er puur aan welke uitlaat je zal willen,
yasuni z en yasuni R presteren over het algemeen even goed op een std 50 cc cilinder.
En presteren evenveel op een std 50 cc.

De R preseert beter op een snelle 50 of laag/middeltoerige 70.

Ik heb zelf met het oude type Reverse gereden van Gianelli en daar was ik zeer over te spreken.

Maar icm een andere uitlaat en varioring eruit (natuurlijk ook een andere sproeier en wat rollen e.d.) zul je niet veel harder gaan als 70 echt km's

Nu zullen er altijd wel mensen zijn die zeggen van ik ga veeel harder met dit en dit.
Maar je zult met std spul, een andere uitlaat en std cilinder nooit veel harder gaan als 70-km km/u.

qua afstelling is altijd wel verschillend.

toen ik nog std 50cc reed had ik een gele malossi drukveer, std trekveren en 5,5 gram rollen meen ik.


succes!
 
Het ligt er puur aan welke uitlaat je zal willen,
yasuni z en yasuni R presteren over het algemeen even goed op een std 50 cc cilinder.
En presteren evenveel op een std 50 cc.

De R preseert beter op een snelle 50 of laag/middeltoerige 70.

Ik heb zelf met het oude type Reverse gereden van Gianelli en daar was ik zeer over te spreken.

Maar icm een andere uitlaat en varioring eruit (natuurlijk ook een andere sproeier en wat rollen e.d.) zul je niet veel harder gaan als 70 echt km's

Nu zullen er altijd wel mensen zijn die zeggen van ik ga veeel harder met dit en dit.
Maar je zult met std spul, een andere uitlaat en std cilinder nooit veel harder gaan als 70-km km/u.

qua afstelling is altijd wel verschillend.

toen ik nog std 50cc reed had ik een gele malossi drukveer, std trekveren en 5,5 gram rollen meen ik.


succes!

thx ik zal het gaan proberen. lijkt me echt geweldig aangezien ik de motor techniek in wil. dus meteen ervaring of ik het echt wil :p

maar yas z die kan er op he. wrm maken mensen mij altijd toch zo aant twijfelen op forums. de 1 zegt dit ander dat waarom niet allemaal t zelfde :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top