Noob zit vast met uitlaat ontgrenzing. HELP!

Advertisement - register to remove this

MrSelected said:
50 en 150 zit 100€ verschil in. Ik heb al een afspraak staan bij de vaste dealer van een vriend van mij, die is wel te vertrouwen. Morgen even bellen voor een prijsindicatie. Stealer hier om de hoek vraagt 150€.. aan de hoge kant. :)


nou , even een uitlaatje afstellen op een verder std sr2000 mag hoogsten 25 a 30 euro ex materiaal kosten... wat mij betreft dan , mja , als je kijkt wat andere beroepstakken vragen :|

en als je daar een uur mee bezig bent vind ik dat wel heel erg voor een sr2000..

mja , ga je van een 70cc setup uit oid ,of minarelli met andere uitlaat oid dan ben je meestal net wat langer bezig
 
150 euro voor afstelwerk :S. Laatste keer dat ik iets heb laten afstellen hier bij de dealer kosten me 48 euro en dat was inclusief nieuwe bougiekabel, dop, rollen, drukveer & sproeier.
Een vriend van me betaalde een keer 68 euro en dat was met nieuwe v-snaar, rollen, sproeier, drukveer.

Maja doe nu gewoon alles zelf. Maja schrok wel een beetje van die woekerprijzen, die sommige dealers vragen.
 
MrSelected said:
Als dat is gefixed wil ik hem afstellen, maar ik heb geen rollensets en meerdere sproeiermaten. Dit laat ik dan wel bij de dealer doen. Wat is een gangbare prijs voor een waardeloos afgestelde SR? :W

Koste mij 100 euro's, voor rollen, en carberateur...... + membraan van 30 euro

dus zal rond de 60/70 euro worden ;)
 
Het is niet zo gek moeilijk om een uitlaatje op een standaard scooter af te stellen hoor :rolleyes: Maar als we dat moeten uitleggen in kindertaal (no offence) wordt het een lang verhaal.. Probeer eens flink wat te lezen en te volgen hier op forum, dat je een beetje op de hoogte bent van waar we over praten. Gezien pakking en flens moeilijk voor je waren :) Mja, even snel, sproeier wat maatjes groter, rollen kunnen wat lichter, drukveer en trekveertjes mogen ook stugger.. Maar heb het meestal gewoon gedaan door wat dingen uit te proberen qua afstelling! Loopt het niet lekker, kun je meestal wel afleiden of de sproeier groter of kleiner moet, of de rollen lichter of zwaarder moeten.. Maar dat leer je vanzelf! Succes..
 
kan ook snel meer worden.

ken je niemand ( een vriend ofzo ) die een beetje verstand heeft van scooters??
zet je met hem andere rollen erin en andere sproeier... zo heel moeilijk is ut niet en je zult ut tog een keer moeten leren als je dr nog un keer iets meej wilt doen
 
Dennis said:
beter laat je het niet door piaggo tuning doen, dat is de grootste noob van het forum, breng het gewoon naar een dealer dan


haha of jij verstand van sleutelen hebt wil je zeggen.

En breng iets nuttigs aan een topic toe joh je gaat offtopic moet je toch weten als mod 8P
 
Ik zou het gwoon zelf proberen, daar leer je immers van. Van domweg je scootertje naar een dealer sturen om hem af te stellen zie ik het nut niet van in.
Probeer wat te klooien met sproeiertjes, stuggere drukveer en veertjes. Kan bij een std scooter nooit zoveel fout gaan met afstellen.
 
Dat is wel heel stom wat je nu zegt. Zelf een beetje klooien. Je kan het beste of met iemand samen die er verstand van heeft en dan meekijken en zelf wat kleine dingetjes doen of je brengt hem naar de dealer. Maar niet zelf gaan lopen kloten als je er geen verstand van hebt. Heb er ervaring mee uit mijn noob tijd. :) (al is ie nog niet voorbij)

Voor als je hem naar de dealer brengt kan je meestal ook wel meekijken. Dan weet je tenminste hoe het een beetje in elkaar zit enzo.
 
Erwin280 said:
Dat is wel heel stom wat je nu zegt. Zelf een beetje klooien. Je kan het beste of met iemand samen die er verstand van heeft en dan meekijken en zelf wat kleine dingetjes doen of je brengt hem naar de dealer. Maar niet zelf gaan lopen kloten als je er geen verstand van hebt. Heb er ervaring mee uit mijn noob tijd.

Voor als je hem naar de dealer brengt kan je meestal ook wel meekijken.
Het is misschien wel stom op de manier waarop ik het hierneer zet, maar als je met iemand gaat afstellen die er wat meer van weet kan er weinig fout gaan. Hoe wil je het immers ooit leren ?
Zo'n std cilinder kan wel tegen een stootje hoor, van een brakke afstelling gaat ie heus niet ineens dood. Ik zou zeggen browse wat op het forum rond en probeer het gewoon.
 
romanov heeft aan ene kant wel weer gelijk maar aan de andere kant weer niet 8P beste is natuurlijk zelf op pad gaan en dingen uit te vinden maarjah deze jongen die wist al niet eens wat zn demper was dus lijkt me verstanding als er iemand dan bij is met sleutelen
 
Mijn topic loopt storm. :W

Het is niet zo gek moeilijk om een uitlaatje op een standaard scooter af te stellen hoor Maar als we dat moeten uitleggen in kindertaal (no offence) wordt het een lang verhaal.. Probeer eens flink wat te lezen en te volgen hier op forum, dat je een beetje op de hoogte bent van waar we over praten. Gezien pakking en flens moeilijk voor je waren Mja, even snel, sproeier wat maatjes groter, rollen kunnen wat lichter, drukveer en trekveertjes mogen ook stugger.. Maar heb het meestal gewoon gedaan door wat dingen uit te proberen qua afstelling! Loopt het niet lekker, kun je meestal wel afleiden of de sproeier groter of kleiner moet, of de rollen lichter of zwaarder moeten.. Maar dat leer je vanzelf! Succes..

Uitleggen in woorden is lastig, als ik het één keer gezien heb dan is dat genoeg. Ik ben nml. 100% nieuw met scooters (heb er één gekocht omdat het een soort van 'offer you can't resist' was).

beter laat je het niet door piaggo tuning doen, dat is de grootste noob van het forum, breng het gewoon naar een dealer dan

En dat baseer jij op? :?

kan ook snel meer worden.

ken je niemand ( een vriend ofzo ) die een beetje verstand heeft van scooters??
zet je met hem andere rollen erin en andere sproeier... zo heel moeilijk is ut niet en je zult ut tog een keer moeten leren als je dr nog un keer iets meej wilt doen

Dat is het probleem juist; ik heb geen connecties in die kringen.

Ik ben vandaag even langs een andere dealer geweest, en deze zegt dat afstellen zo een 60-70 euro is. Dit vind ik wel redelijk, maar ik moet hem daar dan 2 dagen laten staan.

Als PT tijd heeft dan ga ik gewoon bij hem langs dan zie ik gelijk hoe het moet. Niets leert beter dan de praktijk. :)

Trouwens; ik heb vandaag een nieuwe pakking gemonteerd en heb de scoot daarvoor even op zijn kop gezet ( ... ). Nu doet de accu een moeilijk en pakt hij hem met kickstart ook niet. Als ik met elek. start probeer probeert hij eerst aan te slaan en de kracht waarmee dat gaat wordt dus steeds minder hoe langer ik de startknop ingedrukt houd. De accu is volgens mij nog goed.

Zometeen weer even proberen.
 
Back
Top